U2540 messing dek...

Hallo duikboters,

omdat Jan Huizenga en ondergetekende besloten hebben ieder een Robbe U2540 'gelijk op' te gaan bouwen (statisch natuurlijk) ben ik het internet aan het afstruinen naar info over deze boot. En nou vond ik vanavond deze link: http://www.modelbrass.com/RobbeXXI_english.htm
Misschien ook interessant voor andere bouwers/eigenaars.
Ik heb ondertussen begrepen dat Dream-arts ook ideeën heeft dit dek te gaan verkopen. De prijsaanvraag is de deur uit, zodra ik hier antwoord op heb zal ik jullie informeren...

Jos

Hoi Lex,

in geval van 'doe maar bestellen doen' van jouw kant (na prijsopgaaf) maar gelijkertijd bestellen en de kosten splitten dan?

Geld natuurlijk ook voor de overige geïnteresseerden! Scheelt weer meer.
Nu kom ik natuurlijk niet bij iedereen het dek langsbrengen, dus dat maakt het weer vervelend, maar ik heb wat 'afleveradressen' die redelijk centraal liggen (Lelystad b.v.)...

Jos

Jos,

Even over denken..... Jij en Jan bouwen nieuw op, dan is het prachtig mee te nemen. Bij mij betekent het 'even' dekje slopen, en de verdere afwerking weer opnieuw .... Ik ga er eens over slapen!

Hoi Lex en alle anderen natuurlijk.

Jos heeft nu dan ineens opening van zaken gegeven wat berteft de UU5080 ,en ik had ook al een aanvraag voor dat dek de deur uit, 8O er is in ieder geval intresse zullen ze daar in de UK wel denken :D :D.

Lex ik zal die links effe afschuimen bedankt.

Je hoort er vast meer van.

Groeten,

Jan

Hoi Lex en alle anderen natuurlijk.

Ik heb net bericht ontvangen over dit dek:

I have the decks in stock, and they cost $125 which includes shipping anywhere in the world by air.

Valt niet tegen dacht ik? :) :)

Groeten Jan

Hoi Jan,

Ik meld mij hierbij af voor eventuele gezamelijke bestellingen. Ik vind het toch wel een aardig bedrag, en zoals gezegd moet ik mijn boot dan gaan verbouwen om ze erop te kunnen zetten. Maar voor jullie veel succes, en ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien!

Hoi allemaal

Ik kwam wat tegen bij het draadje :

Bovendek U 177

Ron Keller" zei:
hallo,

Ik heb vanmorgen een mailtje binnen gehad van Jason Overhulser(modelbrass),
en na het zien moest ik toch echt m`n broek verschonen.

http://www.modelbrass.com/typeix.htm

met vriendelijke groet,
Ron. quote]

Wel dezelfde bouwer alleen ander dek dan de 2540 maar het bewijst wel het vakmanschap waarmee deze deks gemaakt worden.

Ook met vriendelijke groet

Jan Huizenga

Ahoi,

Eindelijk binnen.... Vandaag dus 3x deks voor de 1:40 XXI en 2x deks voor de Engel IX binnen gekregen (voor Ron Keller, Mart Deelder, Jan Huizenga en mijzelf) en dit spul ziet er wel HEEL erg MOOOOIIII uit! Je moet er wel even geduld voor hebben (ruim twee maanden vanaf bestelling tot ontvangst) maar dan heb je ook iets unieks! Verzekerd verzonden uit de USA, zeer verzorgd verpakt en feilloos afgewerkt. Als ik op het oog af ga is het dek voor de Engel U177 echt om je vingers bij af te likken: overig commentaar laat ik even over aan Mart en Ron.
V.w.b. het dek voor de Robbe 2540: feilloze passing en echt super-natuurgetrouw....
Modelbrass? Wel geduld hebben en duidelijk zijn tegen Jason, maar toch een aanrader voor de detail-freaks!!!

1,5 x Type IX (bovenste sheet 2x achtersteven en middenste sheet 1x boeg en middenschip) en 1x XXI (onderste sheet).
DSC03024.jpg

Details op het dek van de XXI: let op het relief!!
DSC03026.jpg

De verschansing voor de binnenzijde van de toren van de IX
DSC03028.jpg

Details voor de IX: Wintergarten en 88cm fundament...
DSC03031.jpg

Zoek de verschillen: boegdeel XXI...
DSC03047.jpg

Kijk m'n galerij even door voor nog meer: Brass decks

Meer commentaar volgt...

:pim:

Jos

hi Jos,

Smul,smul.

Ik heb inderdaad maar eens luier omgedaan,want elkekeer mijn broek verschonen dat vind ik maar niks.

Ik zie je Woensdag,en het dakje komt ook wel goed.

met vriendelijke groet.
Ron.

Back