U2540 redding van de schroothoop

• Topicstarter Topicstarter Dirk626
  • Startdatum Startdatum
D

Dirk626

Guest
Hallo ben ook hier weeral te vinden , je zal misschiens denken wat doe de Dirk nu weeral om zo een tweede op te starten, maarja we zien wel.
Hier een eerste indruk van de overname die ik gedaan heb.
Gelukkig heb ik de prijs mijn inziens laag kunnen houden ,ook door dat niet iedereen zoiets wilt overnemen, dus een beetje misbruik van gemaakt.

afbeeldingu31018xd7.jpg

afbeeldingu31021gy1.jpg

afbeeldingu31024qp0.jpg

afbeeldingu31026qs4.jpg

Hieronder een eerste probleempje denk ik het dek maakt voor de toren een buiging zal moeten gecorigeerd worden , het plamuren is redelijk gedaan al hoewel ik het produkt niet kende het is van Motip NC kombi spachtel PUTTY

afbeeldingu31019ni6.jpg

De regelaar was er ook bij een meevaller moet al niet besteld worden.
afbeeldingu31023av6.jpg

Hallo Dirk!

Daar gaat wel wat werk in zitten zo te zien!
Maar het lijkt me geen hopeloos projectje!:cool:

Succes met de restauratie!

Groeten,

Joris

Hey Joris,

Het vele werk eraan zal het probleem zeker niet zijn, en gelukkig moet hij ook niet morgen ;) klaar zijn. Het is spijtig dat er aan de techrek in het bijzonder geprutst is denk dat daar de moed bij die persoon weggezakt is om daar nog kop nog staart aan te krijgen. Dus ik zal dus een nieuwe techrek moeten maken. Zal eerst moeten beslissen of ik de WTC buis in de romp ga laten of een oplossing zoeken om die te verwijderen en dit zal zeker geen gemakkelijke opgave zijn, maar we zien wel.:confused:

Groetjes Dirk

succes met de bouw.
de vorige eigenaar had volgens mij gedacht snel klaar te zijn; gezien de regelaars die al aangeschaft zijn.

Dag Jan

Waarschijnlijk wel ,spijtig voor hem ,hij had het moeten weten zeker zo'n model en daarbij komt dan nog snel,snel en dat is iets wat bij modelbouw gewoonlijk fataal afloopt en daarbij de nodige gevolgen.
De regelaars zijn voor mij een zekere aanzet geweest tot het overnemen van zijn duikboot, spijtig voor degene heeft hier zeker een aderlating door ondervonden want de prijs die ik gegeven heb zal maar een klein beetje goedgemaakt hebben. Ik hoop dat hij er iets van bijgeleerd heeft.
Voor mij weeral van een tijd werk bij.

Groetjes

Tja,

Als ie er geen heil meer in zag is elk geld wat ervoor gevangen word een pleister op de wond. Hij (of was t een zij) had er ook voor kunnen kiezen om t nog jarenlang op zolder neer te leggen of in elkaar te trappen en dan had ie er niets voor gehad

;-)

sloopwerken

Hé allen,

Zoals beloofd vandaag gestart met de werkzaamheden van de U2540 .
Ik heb het slecht verlijmd dek dan toch met wat geduldig snijwerk losgekregen en wat beschadegingen betreft valt dit reuze mee. Wat beschadigd is zal zeker en vast later niets van gemerkt worden. Ik heb nu tevens gemerkt dat het zeker is zoals Lex in Mol al aangaf dat het dek doorgebrukt was met tape aan de romp en zodanig de romp naar het midden geduwd te hebben tot het indrukken van de romp en dek tot gevolg, nu het dek eraf is blijkt de bovenkant waar het dek op rust vlak genoeg te zijn later na het schuurwerk en dergelijke zal het dek er mooi vlak op kunnen rusten.

afbeeldingu31019ni6.jpg

afbeeldingu31002xp5.jpg

afbeeldingu31003ws3.jpg

Het volgende zal de 2 drijfbuizen zijn ,zal hier voorzichtig moeten zijn om zeker niet te veel de spanten te beschadigen.
Wordt zeker vervolgt.

Groetjes
Dirk.

En wees gerust de u32 is niet vergeten :lol:

@ Lex

Hé Lex , jij hebt toch de u2540 omgebouwd van dynamisch naar statisch heb jij dan die 2 drijfbuizen verwijderd of zitten die er in jouw model ook nog in ?

De WTC ga ik laten zoals die is inclusief de sluiting, ga alleen een nieuw techrek in elkaar moeten steken ,het oude zal ik niet meer kunnen gebruiken.

Groetjes
Dirk

Hoi Dirk,

Ik heb de buizen er in laten zitten. Naar mijn idee geven die toch een positieve bijdrage aan de algehele stabiliteit van de boot.

Met een nieuw techrek kun je mooi meteen rekening houden met een duiktank.

Back