raf zei:
hallo
juist bericht gehad ze zijn onder wegen
lalaalalalalalalala
krijg ik de boot toch nog klaar tegen september
jos zit der een plannetje bij hoe ze moeten komen ???????
groeten raf
Houdt u vast Raf: bij mijn set zat dat er dus NIET bij.....nou weet ik niet hoe dat met de nieuwe oplage zit, anders wordt het een kwestie van goed naar oorspronkelijke foto's kijken en HEEL VEEL potloodstreepjes trekken...
Eén geheimpje wil ik je nog verklappen: formeel zaten er 8 klinknagels zowel horizontaal als vertikaal op de type VII per huidplaat. Dat is dus lekker tellen: eerst een rij horizontaal van boeg tot steven plakken (foto's bekijken welke de beste is, maar ik vond die net 'onder' het dek de makkelijkste, en dan: bij de eerste klinknagel een rij verticaal naar beneden, dan bij de 8e een rij naar beneden, dan de 16e etc.
Als je kan puzzelen kom je er wel uit....
Nog wat tips: hoe rekening met de 'ronding' van de romp. Modelbouw-details goed aanbrengen vergt vaak dat je de boel een beetje belazerd, omdat op kleine schaal details vaak 'harder' uitkomen dan in het echt. Als iets op je model een 'beetje' scheef zit komt dit erg ontsierend over.
Daarnaast: voor het plakken van de klinknagels en lasnaden eerst schuren (neem bij voorbaat 800 of fijner...400 is TE GROF) en daarna HEEL GOED ontvetten!!!!
Veel geduld en sterke toegewenst, Raf.
Vergat ik bijna...het zijn er 22.000, dus je bent zo klaar 8O 8O
Jos