ubec 6volt 3a en maar 16 dollar

UBEC.jpg

zie link http://www.helidirect.com/product_info.php?products_id=1101

kijk aan. Dat is een mooie. Lekker goedkoop!
aan de specs te zien is dit een geschakelde bec. Dus hoog rendement, en ook vanaf een een hoge spanning te gebruiken :D

Hmm, dit is zeker interessant als ik een 3cell lipo aanschaf. bedankt voor de heads-up :)

michiel b zei:
aan de specs te zien is dit een geschakelde bec. Dus hoog rendement, en ook vanaf een een hoge spanning te gebruiken :D
Helaas is een geschakelde ook erg storings veroorzakend... :(

Na de nodige ervaringen voor mij alleen nog maar een ontvanger-accu in mijn grotere (elektro) heli's

Ik kwam er achter dat mijn reikwijdte tot een kwart gereduceerd was bij gebruik van de Bec ipv een ontvangeraccu.

Doe in ieder geval een reikwijdte test voor je je model de lucht in stuurt, wees niet verbaast als die gehalveerd is ;)

hmm, lijkt me erg gek als die mindere reikwijdte komt door de U-BEC. Deze hebben al zoveel mensen uitgeprobeerd. Nog nooit iets slechts van gehoord. (tot nu toe dan ;) )

Aan de andere kant kan je door dat PWM wel hele hoge frequenties, die misschien in de buurt komen van de 35mhz. (of juist een gekke resonantiefrequentie???)
Maarja, op zich lijkt dat princiepe ook erg op de regelaars die we gebruiken. Ook daar hebben we geen problemen mee.
Bovendien:
kool BEC zei:
Will the Ultimate BEC cause any radio interference? Absolutely not. As a matter of a fact, most speed controls put out way more "noise" than the UBEC. The UBEC has been designed on a custom copper flooded board and utilizes a shielded coil to eliminate any "noise". Most importantly, any "noise" that radiates from the UBEC is not relevant to the bands within our radio systems.

Ik heb m'n probleem bij koolflight voorgelegd, en een nieuwe gekregen. Zelfde problemen.

Op Runryder zijn ook dezelfde problemen te vinden

Ik sluit mij ook aan bij Satoer. Ook hier geen geschakelde BEC's meer. En ik ben niet de enige weet ik.
Hadt een UBEC HV in een heli zitten, geen reikwijdte test gedaan, omdat ik toen nog geen veilige manier gevonden hadt om dit te doen (een elektro-motor met 2 KW kan behoorlijk hard slaan met 2x 600mm carbon latten).
Om een lang verhaal kort te maken, heeft mij gewoon dik duiten gekost nadat het spul crashte in de maiden.
Resultaten lijken heel wisselend te zijn, de een zegt nooit problemen te hebben de andere gigantische met een geschakelde BEC. Reikwijdte test bij mij varieerde tussen 8 en 15 meter, met een normale ontvanger accu 75+ m.

Rick

hmm, vervelend om te horen dat er toch zoveel slechte ervaringen mee zijn. Vooral vreemd dat er zoveel verschillende ervaringen mee zijn. :?

Aangezien ik er net een binnen heb, baal ik extra. Terwijl ik eigenlijk blij moet zijn met de waarschuwing... :oops:
Maarja, als ik zo alle mogelijkheden afloop. Als je meer dan 3s lipo gebruikt, of een hogere stroom dan 2-3A, zit er dus niks anders op dan een ontvangeraccu gebruiken???

Doe gewoon eerst een goede rijkwijdte test misschien heb jij nergens last van. Blijkt dat jij ook problemen hebt, kan je het altijd terug sturen.

Back