Ubec doorgebrand!?

• Topicstarter Topicstarter apachedemo
  • Startdatum Startdatum
A

apachedemo

Guest
hallo

Ik heb vamiddag mijn Ubec ontvangen en em meteen uit geprobeerd, (even zonder stekkertje) alleen voordat ik het door had had ik de + aan de - van de lipo aangesloten (dom dom dom dom!! :nooo:) en nu werkt die niet meer :( Zou het kunnen dat die is doorgebrand of is er een ander probleem?

het gaat om een HobbyKing HKU5 5V/5A UBEC Deze: HobbyKing HKU5 5V/5A UBEC

Volgens mij is dat einde oefening.
Ik had pas een ongelukje met twee regelaars, waarvan ik van 1 de bec gebruikte. Toen ik kennelijk bij aansluiten de plus en min verwisseld had, ging de regelaar waarvan ik de bec gebruikte in rook op. De andere was achteraf nog heel, dus het was waarschijnlijk de aangesloten bec in de regelaar die de rook veroorzaakte.

Groet,

Ad Bakker

Dat is erg jammer :( ik gebruik nu maar een esc met ubec voor de zwever

Dat is erg jammer :(

Ik begin te aarzelen, want in de beschrijving staat:

"The HKU5 also features built-in reverse polarity protection"

Maar dan zou hij het nog gewoon moeten doen. Voor de rest nog wel verder gekeken, maar niets meer hierover.

Groet,

Ad Bakker

Als er geen beveiling tegen verpoling is, is geen enkele elektronica er tegen bestand, huis, tuin, keuken, professioneel, enz.enz.

Als er geen beveiling tegen verpoling is, is geen enkele elektronica er tegen bestand, huis, tuin, keuken, professioneel, enz.enz.

Dat had ik ook altijd begrepen, Ron. Maar van deze wordt gezegd dat hij wel een ompoolbeveiliging heeft, en toch is hij dood gevallen.

In mijn geval is alleen de regelaar met BEC doorgebrand, de regelaar waarvan de BEC niet verbonden was heeft het overleefd (later nog gecontroleerd).

Blijft toch vreemd.

Groet,

Ad

Ik begin te aarzelen, want in de beschrijving staat:

"The HKU5 also features built-in reverse polarity protection"

Maar dan zou hij het nog gewoon moetendoen

Dat is apart! Ik zal het morgen nog eens proberen met een volle 3s lipo, meschien werkt het dan maar volgensmij maakt het niet uit of het een volle of lege lipo is.

groet Sybren

Ik heb mijn Ubec weg gegooid! wat ik ook probeer hij doet het niet, voor de tijd heb ik em nog wel even uitelkaar gehaald om te kijken of er ook iets is door gebrand (ik kan em toch niet maken het is meer uit nieuwschierigheid :) ). er bleek niks doorgebrand te zijn.

Groet Sybren

Pcies.. Zelfde als een mens, soms hebben ze de vreselijkste ziektes onder de leden, en lijken ze op eerste oog gezond...

Back