UberRC Predator Pipe is here....

Qoute :

After a long development period im happy to announce the launch of the UberRC Rear Mounted Tuned Pipe, were naming this the Predator Pipe.
Available directly from ourselves and from MMR Largescale this pipe retails at just £109.99.

Heres the blurb, pics and spec, thanks for looking.

Here at UberRC we are very proud to finally announce our Rear Mounted Tuned Exhaust Pipe for the Baja 5b & 5T. Designed from the ground up for bashers and racers alike, this pipe offers excellent smooth progressive power throughout the entire throttle range. Made from high grade Stainless Steel it offers excellent durability ideal for the harsh environments your Baja gets put through, with no risk of rusting and being extremely durable it can take the knocks every pipe gets from time to time.
Designed for ease of fitting, the laser profiled bracket is extra wide to give a solid base onto your rear lower chassis & features 2 bolt holes so theres no risk of movement which can cause mounting brackets to fail prematurely.
With a detachable header piece and slim profile this pipe slips in and around the rollcage and supporting struts to allow quick & easy fitting & removal without touching any plastic parts that may be at risk of melting.
This pipe has been designed for use with 2 stroke engines and has been Dyno tested to maximise performance, results have been excellent, please see the graph below for a comparison between this pipe and the popular Dominator pipe.
Weight of this pipe is: 627g

We've also worked closely with Dave at DDM on this pipe as we didn't want to be seen as simply doing a Dom clone pipe, heres what he had to say: "I don't see any problem with this pipe at all - yes it could be considered somewhat similar, but it is also very, very different. You won't have any problems from our end.
Thanks.
-Dave

The Dyno test chart below was done using a 26cc engine and the following pipes gave the following results:
Victory Pro Pipe:
3.8hp
1.9ft Pound Torque

Dom v1:
5.19hp
2.17ft Pound Torque

Dom v2:
5.15hp
2.14ft Pound Torque

Uber Pipe:
4.90hp
1.99ft Pound Torque

As you can see were only marginally lower than the Dom but giving a smoother power curve throughout the throttle range.

Pic1+Logo.jpg

Pic9.jpg

Wat denken jullie ?
Ziet er goed en de eerste indruk is dat ze beter beschermt is dan bv de jetpro en de dom.
Ben benieuwd naar het geluid en of er eentje zal uitkomen met eendemper er in .

geluid ligt tussen het geluid van een gbe hornet en een rear dominator, een gedempte zal er niet dadelijk van gemaakt worden, grtz

De uitlaat ziet er best goed uit in stainless steel look.
Qua dB's zal hij niet geschikt zijn voor onze racetracks waar het al een heet hangijzer is qua geluid.
Voor het bashen is het natuurlijk een coole uitlaat. :p

+1
De uitlaat ziet er super uit, maar zal voor de verschillende banen teveel dB produceren gezien de vorm

Met de HPI Baja?

* de originele 5T pot (meer vermogen dan die van de 2.0 en SS)
* vrc uitlaat, de gedempte versie
* samba uitlaat
* mielke uitlaat

Volgens mij heb ik ze nu wel zo'n beetje.
Ook de nieuwe Bartolone komt in aanmerking heb ik begrepen. Deze uitlaat produceert ook niet teveel dB, al weet ik dit niet door ondervinding, maar de verslagen van deze uitlaat zijn goed.

Met welke uitlaten word er meestal dan gereden op de racebaan ?
Jetpro V3 Silent ?

op een track rij ik met een standaard pot (leeggemaakt), zoals Tiemen zegt zou ook volgens mij de bartolone 'hornet' replica wel eens een leuk alternatief kunnen zijn,

[URL="
- Afterburner Pipe[/URL]
[URL="
- Bartolone Racing Afterburner Track Pipe[/URL]

grtz

Laatst bewerkt door een moderator:
Predator Pipe

hoi

ik heb de Predator Pipe nu hier
en ik ga hem er vande week er op zeten
ik laat het weten hoe die het doet
en ik zal het proberen te filmen

gr maico

hoi

ik heb de Predator Pipe nu hier
en ik ga hem er vande week er op zeten
ik laat het weten hoe die het doet
en ik zal het proberen te filmen

gr maico

We zijn benieuwd :-) Ben van plan deze ook aan te kopen in de plaats van de dom omdat hij kleiner lijkt en dus minder beschadigd kan worden .

Iemand deze al kunnen testen ondertussen ?
Ben aan het uit kijken voor een uitlaat aan te schaffen ben alleen wat bang voor het lawaai.
Alternatief is de jetpro pipe met silencer .

Ik krijg over een weekje een Bartolone Afterburner binnen om te testen :p
Deze zijn verkrijgbaar in zwart, chroom, raw en stainless steel.

Kan men ergens eigenlijk een lijst vinden betreft de decibels?

Uberrc predator decibel :
Dom V2 decibel :
Dom V2 silenser decibel :
jetpro V3 silencer decibel :

van deze zou ik het wil weten ;-)

Heb je al meer nieuws voor ons Maico? Misschien kan jouw testoordeel meer mensen overtuigen deze pijp te bestellen.
Uiteraard is een filmpie een leuk bij iets.

Begin me af te vragen of het een sucses pijp is ?
Vind het kwa look een ideale pijp voor te gaan bachen, ziet er vrij kompakt uit en dus minder gevoelig aan blutsen ;-)
Maar zie geen filmpjes verschijnen van nieuwe eigenaars of reviews. Buiten de mensen van MMR uitde UK. Iemand hier die de pijp al getest heeft ?
Wat is u persoonlijke mening?

[URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi

ik heb hem er nu op ziten en even 10 min mee wezen rijden
en moet zegen me blok loopt er heel mooi op 30.5 cc
pakt goed op .mooi geluid niet te gek maar mooi net een crosmotor .
ik zal kijken als ik binnen kort een maatje mee krijg die hem even wil filmen

groetjes maico

Back