UH : Mega Power Infinity-960SR + Balancer 12s

Ik kom deze lader tegen op de site van ultimate hobbies en de gebruikers zijn er zeer lovend over !

Hobbycity Online R/C Hobby Store : Mega Power Infinity-960SR w/ Balancer 12S $199.95

Maximaal 10A of 180Watt.
Een 10cellen pakket laad je dus met maximaal 4.3A . Een 4300mAh pakket dus in 1 uur vol.

Er zit een mooi groot display op waar de individule celspanningen van zijn af te lezen.

Omgerekend komt deze lader op 130euro (excl. verzending)
Het is natuurlijk een clone van de robbe power peak infinity 3 die in europa zo'n 200euro moet kosten en waar je dan nog geen balancer bij krijgt ...
Daar kunnen dan geen A123cellen mee geladen worden, terwijl dat met deze versie wel kan !

Eens kijken of dit een betere keuze is dan de hyperion 1210i ......

Tja... beter...... hij heeft een mooier scherm en standaard een 12s balancer maar hijis wel duurder dan een 1210i die ook 180W doet... dus echt beter.... anders :)

De 1210i is ook echt super goed. Ik heb er nu 2 en ben er super blij mee.

Ja, ik ben er voorlopig ook nog niet uit .....

De 1210i heeft geen balancer , klopt dat ?

Helaas hebben ze beide 'maar' 180W laadvermogen. Tja, zo is er altijd wel wat ...

Wat betreft de lader van UH ; als je er ooit iets mee krijgt, wat dan ? terugsturen naar hong kong .... ? mmmm......

De 0610iduo vind ik ook wel mooi en handig, maar ja, als je er ooit iets aan hebt en hij moet weg voor reparatie dan ben je gelijk 2 laders kwijt ...
Volgend jaar wil ik een 90 size elektroheli aanschaffen , die gaat op 10s of 12s vliegen. Vandaar mijn zoektocht ....

Ik vind megapower infinity ook een geweldige lader. Makkelijk alle celspanningen op 1 scherm aflezen is een mooie functionaliteit.
Deze 200W lader is trouwens ook leuk geprijsd.
Hobbycity Online R/C Hobby Store : iCharger 1010B 200W 10s Balance/Charger $179.95
Als je vaker bij hobbycity shopt dan is deze ook goedkoper dan de hyperion 1210i... Er zijn ook veel reviews over deze lader te vinden, vooral op rcgroups.

Maar als je een 2e laaduitgang wilt hebben, en een overzichtelijk display, is de infinity 3 een betere keus.

Tja, in hong kong kopen is ook daarheen terug sturen voor garantie... da's waar...

Mijn zender mx-24s komt uit duitsland en daar was iets mee zodat hij teruggestuurd moest worden naar dld, nou dat heb ik geweten, ik was hem weken kwijt !
Maar goed , het scheelde meer dan 300 euro met nederland ....

Die 2de laaduitgang, wil dat zeggen dat je daarmee 2, ik zeg maar 5S-lipopacks tegelijk kan laden ? Of is dat niet mogelijk ?

deze lader is dezelfde als de robbe infinity 3 alleen heb je hier voor nog minder geld dan de robbe en krijg je de balancer met toebehoren er nog bovenop.

idd of dat nu zo handig is ? ik zie het nut er alvast niet van in.
Je ziet op het scherm volledig wat er aan het gebeuren is per cel, in cijfers en in grafiek.
voor mij meer dan voldoende.

Alleen weer wachten op de volgende levering en we weten dat dit wel effe kan duren, met vorige levering heb ik me er meteen 3 genomen, en ze waren hier thuis vlug verder verkocht.

Dat klopt. Enige verschil is dat de mega-power geen BID-chips gebruikt. Maarja, of die nou zo handig zijn....

Daar kan ik dan een nieuwtje over vertellen, ik heb ook de Mega-Power van UH. En als je daar een zwart afdek stickertje verwijderd, dan komt daar de BID-chip ingang te voorschijn. En daar kan je dan gewoon een BID-chip instoppen en dan werkt het gewoon.

Heb het zelf getest.

Groeten,
Jeroen

haha, dat wist ik niet. Bedankt voor de info Jeroen.

Ik vind het toch wel frappant. Want Robbe is het enige merk dat BID-chips gebruikt. Het lijkt mij dan ook heel aannemelijk dat deze infinity lader speciaal voor Robbe gemaakt/ontworpen is. En dat die dan ook op de Chinese markt komt is natuurlijk heel begrijpelijk. Achja, het blijft voor ons maar gissen natuurlijk.

Voor je garantie moet je ook geen angst hebben hoor; mijn Megapower 960 van bij UH was stuk en hij is naar HongKong verstuurd voor herstelling. Duurde wel even maar kwam toch weer mooi terug.
Was door onvoorzichtigheid van mijnentwege stukgegaan.

Voor je garantie moet je ook geen angst hebben hoor; mijn Megapower 960 van bij UH was stuk en hij is naar HongKong verstuurd voor herstelling. Duurde wel even maar kwam toch weer mooi terug.
Was door onvoorzichtigheid van mijnentwege stukgegaan.

En wat was je kwijt aan verzendkosten?

John

Voor 15€ was het pakketje de vlieger op. Valt goed mee vind ik. De post adverteert al zijn prijzen op hun website, waarschijnlijis dat bij de Nederlandse posterijen ook zo.

Back