UHU tekeningen

• Topicstarter Topicstarter Manuel
  • Startdatum Startdatum
M

Manuel

Guest
Heeft iemand de tekeningen van de vrije vlucht UHU en de rc UHU (zonder motor) ?
Maakt niet uit welke wingspan
b.v.d. manuel

Ik heb dacht ik de tekening van de vrije vlucht UHU nog wel, weet niet precies van wanneer de bouwdoos is. Er zijn sinds de eerste versie zeker een stuk of 5 verschillende versies geweest, onder andere met ribbenvleugel in v-vorm en met 'oortjes', en met Jedelsky-vleugel, met houten en met plastic romp etc. Ik denk dat mijn versie uit de jaren '80/'90 is. Deze heeft een plastic romp. Als je de zwever van tekening wilt bouwen zal dat dus niet lukken omdat je de plastic romp niet hebt. Als je een vrije vlucht zwever wilt bouwen zou ik kijken of je niet nog via je modelbouwzaak een bouwdoos kunt bestellen, ik denk dat hij nog wel in het programma zal zitten en verwacht dat hij 35-40 euro zal kosten. Een tekening van dat formaat kopieeren en opsturen kost al meer dan een tientje!
Andere mogelijkheden: een soortgelijke zwever van Hacker uit Tsjechie laten komen (kan ik wel voor je verzorgen), de Fly, als ik het heb begrepen een goed model. Conrad had enkele jaren geleden ook een italiaanse bouwdoos van een zeer simpele A2 (groter dan de Kleine UHU die in de klasse A1 valt) voor weinig geld, misschien hebben ze die nog in hun programma. Volgende mogelijkheid is nog om bij de KNVvL de tekening van de Soe te bestellen, een volledig houtbouw A1 die makkelijk te bouwen is en prima vliegt voor zo'n simpele A1. Het is echter wel lastig om zonder hulp met een A1 goed te leren vliegen. Het zou dan beter zijn dat onder begeleiding te doen van iemand die zelf vrije vlucht vliegt of heeft gevlogen. Je kunt ook op het vrije vlucht forum om hulp vragen. Hangt er vanaf waar je woont.
Met de RC UHU kan ik je helaas niet helpen.

Ik heb de tekening van de vrije vlucht UHU met houten romp en ook nog een tekening van de Bavaria, een heel leuke zeer goed vliegende a1 met een aparte rompvorm.

Even voor de duidelijkheid ik ben wel op zoek naar digitale tekeningen...

Theo Coenen zei:
Ik heb de tekening van de vrije vlucht UHU met houten romp en ook nog een tekening van de Bavaria, een heel leuke zeer goed vliegende a1 met een aparte rompvorm.
Theo wat is de Bavaria voor model nooit van gehoord,heb je er een plaatje van?

nee, helaas niet. Ik heb dit model vroeger ooit eens gekregen en er A1 wedstrijden mee gevlogen in mijn vrije vlucht tijd.

Hallo, Inmiddels al tekeningen gevonden? ik ben namelijk ook op zoek naar tekeningen van zo'n UHU, het verslag in de modelbouw aktueel heb ik inmiddels al meerdere malen doorgenomen, leuk vliegtuig:D

Nope nog niet maar ik heb de hoop op gegeven en ben begonnen aan de OFA mischien iets voor jou?

Back