uit zichzelf bewegende servo's kds450s

• Topicstarter Topicstarter ddirkx
  • Startdatum Startdatum
D

ddirkx

Guest
Hallo,

Na mijn honey bee fp v2 heb ik besloten om de overstap te maken naar een cp heli. Ik heb dan ook deze week een nieuwe KDS450s aangeschaft en loop tegen het volgende probleem aan:

De 2 servo's, gemonteerd vanuit de binnenkant, aan de beide zijden beginnen uit zichzelf te bewegen, schokken.
Ik heb de frequentie van de 2,4GHz zender (K-7X) al een aantal keer gewijzigd, maar dit lost het probleem niet op (zelfs geen verbetering).
Ook heb ik de maximale uitslagen van de servo's en de gevoeligheid op de zender aangepast. Ook dit heeft geen positief resultaat opgeleverd.

Ik weet niet wat dit kan zijn, de heli is nieuw en toen ik voor de eerste keer wilde gaan vliegen kwam dit al naar voren. Hierdoor is de heli niet te vliegen, hij valt gewoon naar beneden. Gelukkig heb ik hierbij geen schade aan de heli opgelopen.

Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen?

Dirk.

Als ik dit in eerste instantie zie, zeg ik storing...

Maar als het 2.4ghz is, zou dat wat raar zijn, zeker als het maar op 2servo's is

Doen ze het al terwijl jij nog niets met de zender doet?
Zo ja, probeer eens een andere servo op dat kanaal, kijk of hij het ook doet..

haal de servo's er eens uit, kijk of ze het dan nog doen
Misschien loopt het mechaniek gewoon erg stroef
Of ze zijn te strak aangedraaid, dan kan de behuizing vervormen

Heeft de heli crashes meegemaakt, of heeft hij uberhaupt al gevlogen?
Na een crash kunnen de tandjes in een servo breken...

Ik heb de servo's op verschillende kanalen geprobeerd, het gaat niet om 2 servo's kwam ik achter maar om alle 3 de servo's.
Als de zender in "rust" positie staat gebeurd er niets, maar als ik de sticks van de zender beweeg dan treed het weer op.
Ik heb 1 servo los gehaald, maar het probleem blijft.

Ik heb geen reserve servo's, ik kan dan ook niet nagaan of het met een andere servo net zo is.

Ik heb de heli nog maar heel kort 30cm van de grond af gehad, ik ben meteen gestopt toen de heli raar ging doen.
De heli is dan ook niet gecrashed of beschadigd.

Ik heb een servo van mijn honey bee aangesloten, ook deze servo geeft dit probleem.
Het zit hem dan ook niet in de servo's denk ik.
Ik heb nu al een keer of 10 de frequentie veranderd, maar dit is ook niet de oplossing.
kan het de ontvanger zijn?

Dit gaat waarschijnlijk wat verder dan de standaard dingen..

Aangezien het ding nieuw is, snel terug naar de handelaar en zorg dat hij het werkend krijgt...

probeer er eens een filmpje van te maken want het is me niet bepaald duidelijk wat ze doen.

De ruststand is goed zeg je maar zodra je bijvoorbeeld pitch geeft dan beginnen ze alle 3 te schokken? Of gaan ze schokkerig naar boven, dat ligt gewoon aan de kwaliteit (of gebrek daaraan) van de kds servos.

Ik ben met de heli teruggegaan naar hobbymaniac.com, hier heb ik hem gekocht.
Na onderzoek bleek dat het hem in de zender zat, ik heb een nieuwe zender meegekregen.
Goede service van hobbymaniac.com, hier kom ik zeker vaker terug.
Ik vindt het altijd afwachten met een webshop, maar in dit geval ben ik erg tevreden over de service.

Back