uitbreiding mx-12?

hallo,

is het mogelijk om een mx-12 uit te breiden? van 6 kanalen naar 7 of 8.
dat er op het 7e kanaal bijvoorbeeld een schakelaartje komt en op het
8e kanaal een soort draai-dingetje :wink:

stijn tip

Misschien weet iemand ook of het aantal model geheugens is uit te breiden?

ja, dat zou ook handig zijn :wink:

ik denk dat de meeste mensen zullen zeggen: koop toch een mx 16 als je meer kanalen wilt en als je meer modellen wilt opslaan.

hallo,

is het mogelijk om een mx-12 uit te breiden? van 6 kanalen naar 7 of 8.
dat er op het 7e kanaal bijvoorbeeld een schakelaartje komt en op het
8e kanaal een soort draai-dingetje :wink:

stijn tip

MX-12 = 6 kanaal

Dus niet uit te breiden

Voor 2 kanalen meer hebben ze de MX-16 uitgebracht .

Misschien weet iemand ook of het aantal model geheugens is uit te breiden?

Modelgeheugen is ook niet uit te breiden

Je kan ook 100 modellen op 1 geheugen vliegen . :D

Mvg Johan

Geheugen uitbreiding lijkt mij als leek niet een te groot probleem.
Zie RCHobbies
Zender als MX-16,
echter dan met 20 model geheugens!

Type in Google JR XP7202

Ik denk dat Graupner dat met opzet niet doet.
MX-12 = goedkope zender met veel mogelijkheden. Iets meer dan instap-zender dus, je kunt er een tijd langer mee doen (meer modellen en je hoeft hem ook niet weg te doen als je heli wilt vliegen). Een model zonder beperkingen voor beginners.
MX-16 = het model met meer mogelijkheden voor mensen die die extra's op waarde weten te schatten.

Ik denk niet dat ze de verkoop van de MX-16 gaan ondergraven door toe te laten dat de MX-12 makkelijk uitgebreid kan worden.

Ik zou ook wel graag een paar kanalen bij willen.
Want eenn MX-12 is (was) voldoende maar nu willen we fotoo's of retracts bouwen op onze heli en ja nu missen we daar een kanaal voor.

En voor 1 of 2 kanalen meer opnieuw een volledige zender te moeten aanschaffen met eventueel nog een ontvanger enz bij.
Want da ga je toch naar een ander segment in het zender segment (zoals bvb Ghz)

Dus eigenlijk een kleine aanpassing aan de mx12 zouden we weer een jaar verder kunnen en meer sparen omdan een mooie dikke zender aan te schaffen (zonder limieten).

Ik zou graag willen weten, of de throttle-cut "drukknop" op de mx-12 te vervangen is door een schakelaar??, dit omdat ik het irritant vind om die knop een paar seconden in moet drukken, wil mn motor er mee stoppen, en dat is tijden het landen niet zo handig.

Ik zou graag willen weten, of de throttle-cut "drukknop" op de mx-12 te vervangen is door een schakelaar??, dit omdat ik het irritant vind om die knop een paar seconden in moet drukken, wil mn motor er mee stoppen, en dat is tijden het landen niet zo handig.

Je moet je motor ook na het landen uitdoen . :D

En daar voor vind ik het wel handig om zonder de trim te veranderen de motor uit te doen via de zender .

Mvg Johan

mijn trainervliegtuig heeft de neiging om als een gek door te blijven vliegen, zo ook afgelopen zondag, al een lang stuk van te voren heel langzaam vliegen en motor uit op 100-150 meter
afstand van het echte vliegveld, en nog kom ik dan met een rotgang naar binnen(je hoort hem helemaal zoeven) en daarom wil ik dus een schakelaar, zodat ik betere controle over "gas uit!" heb

Doe je toch iets verkeert .

Er is geen model wat je met motor niet zou kunnen landen .

Of je komt van te hoog naar beneden of je motor draait te hoog stationair .

Probeer je model maar eens hoog in de lucht alleen op standgas te vliegen .
Als je ook noch probeert hem met hoogteroer op hoogte te houden valt hij na 10 sec over een vleugel weg naar beneden .

Mvg Johan

Je kunt een kanaal/functiesplitter gebruiken, doen de botenlui veel. De extra functies worden wel iets trager maar voor genoemde toepassingen (foto, landingsgestel, verlichting, bluswaterpomp, afwerpen) is dat geen enkel probleem.

te hoog stationair zou mogelijk zijn, maar ik probeer hem altijd zo laag mogelijk te zetten (waarbij hij nog wel lekker loopt, dus niet gaan pruttelen), daarbij komt dat ons veld omringt is door bomen, dus zelf zou je laag komen aanvliegen, is dat moeilijk, want je hebt toch bomen waar je overheen móét

Wat ik vaak doe met kisten die niet naar beneden willen komen, is de trim net voor de landing een paar tandjes naar beneden zetten.
Want als je motor warm is wil ie meestal ook wat harder gaan lopen als koud.

Back