Uitbreiding Scalextric baan

Ik weet niet of ik de vraag hier kan stellen maar ik ga mijn drift set van Scalextric uitbreiden.

Ik heb nog oude rechte stukken van een oude Scalextric baan liggen alleen ik moet een tussenstuk kopen om die stukken met de nieuwe stukken en trafo te verbinden.
Zou men die nog verkopen?

Verder ben ik nog van plan naast mijn twee huidige drift auto's andere gewone auto's te kopen.

Is het waar dat je merken als SCX of Ninco zonder aanpassingen op een Scalextric baan kan laten rijden?

Storm.

SCX: SCaleXtirc komt uit dezelfde fabriek.

En het koppelstuk wat je zoekt is inderdaad nog wel te koop. Je moet wel ff zoeken, maar ze zijn vast nog wel in de handel.

Op een Scalextric baan kunnen onder andere de volgende merken rijden zonder aan te passen: SCX, Fly, Ninco (wielen hebben wel HEEL ERG VEEL grip), MRRC en nog een hoop andere minder bekende merken. Als de slepervoet maar in de slot past. Smaller schuren is altijd mogelijk.

LET OP! Als een auto foam wieltjes heeft, dan is deze bedoelt voor een houten baan.
Hier heb jij (en ik) dus niks aan.

Vele "slot"-groeten, Jean-Baptist.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, SCX = Scalextric, dus volgens mij past dat gewoon... wel even navragen aan de verkoper....

Groeten, Jean-Baptist.

Ik zal het even navragen aan de verkoper al weet ik niet precies wat voor een soort baan ik moet maken.
Bij mijn modeltrein baan was het simpel, echter deze baan is ten eerste niet permanent (er is simpelweg geen ruimte voor een extra tafel naast de modeltreinen mogelijk) en de baan kan geen oval zijn.

Want dan heb je namelijk één binnen- en buitenbaan wat ongelijk racen is.
Welk baanplan is wel geschikt?

Scalextric heeft een cdrom op de markt. Als je de stukken die je hebt in dit programma invoert, kun je virtueel allerlei banen maken, en de besluiten of je hem ook echt wilt maken. Ook alle maten staan er dan bij, lengte van de track, hoe groot je ruimte moet zijn, etc etc etc.....

Een nadeel: De cdrom is prijzig. Ik heb hem liggen, maar is z'n geld wel waard vind ik.

http://www.scalextric.com/track-designer/ HIJ IS ZELFS TE DOWNLOADEN..... Sta ik dan met mijn dure cdrom! hahahaha!
http://www.scalextric.com/track-designer/circuits-to-download/ Ook reeds geplande circuits zijn te downloaden....

Ik denk dat ze bij de winkel Vanalleswat in Putten nog wel van die koppelstukken hebben. www.slotraceshop.nl

Groeten, Jean-Baptist.

Dan wordt het toch die oval.
Anders gaan de kosten flink oplopen en moet er ook nog een nieuw bruggetje worden gekocht van stevige kwaliteit.
Bovendien weet ik dan niet of ik qua baanlengte helemaal goed uitkom.
Een oval is wel te maken.

Ik heb vandaag een heel nieuw baanset gekocht van SCX, een GT set.
Die kan ik ook aansluiten op de oude Scalextric rails.

Bovendien hoorde ik dat het nieuwe Scalextric, dus van die driftbaan, Chinese imitatie troep is.

Daar durf ik niks over te zeggen. Ik weet het gewoon niet waar het precies vandaan komt. Ik weet wel dat in vroeger (betere) tijden de fabricage in Engeland plaats vond.

Nu........ echt geen idee.

Wel weet ik zeker dat de oudere baan stukken een heel stuk gladder waren dan de nieuwere. Als je wilt driften, zou ik op Marktplaats of zo hele oude baan stukken op de kop tikken. En dan driften maar. Dat doen een maat van me, en ik ook. Is echt goedkoper dan nieuwe stukken kopen. Ik koop meestal (complete) oude sets van rommelmarkten en zo, puur voor de baanstukken. De extra auto's zijn puur zeer leuke extra's.

Groeten, Jean-baptist.

scalextric racebaan

Ik heb bij mn moeder van zolder een hele oude scalextric baan gehaald waar ik vroeger vele uurtjes zoet ben mee geweest!

De baan is idd spekglad :D

Het enige waaraan ik kon zien dat het een scalextric baan is was omdat het op de trafo staat.

Nu zitten er nog 2 autootjes bij maar daarvan zijn de schoentjes en wielen echt aan vervanging toe.

Nu is mijn vraag is dit alles nog toepasbaar op nieuwere scalextric-banen en zijn er nog accessiores te koop voor deze baan!

Het enige originele van de doos wat er nog was stond op:

indianapolis 76

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Back