uitdaging met toewijzen schakelaars

Uitdaging.

Ik heb mijn Futaba T8FG aangesloten aan zo'n dongle. Vliegt goed, echter ik krijg mijn schakelaars niet toegewezen. Dus maw.....mijn idle up 1/2 kan ik niet toewijzen.

Dongle zit aan mijn trainer aansluiting = ppm signaal

Of ik zie iets over het hoofd / doe iets verkeerds of is het gewoon niet mogelijk.

Indien iemand het wel voor elkaar heeft gekregen, graag uitleg hoe en met welk programma.

Alvast bedankt voor de moeite.

PS... weet niet of het uitmaakt maar ik draai Vista op mijn PC

Ben ik echt de enige met deze uitdaging of zijn er meer die nu zitten te wachten totdat ik een antwoord krijg.

Voordat iemand denkt dat ik illegaal vlieg of wil vliegen... Nee ik vlieg met de GRATIS Heli-X en FMS. Vooral de laatste ziet er niet uit, maar beide bevorderen wel mijn hand-oog coordinatie.

Hoi probaco,

misschien een domme vraag, maar ben je zeker dat je dongle meer dan 4 kanalen aankan? Indien ja, probeer het eens te kalibreren via het configuratiescherm en tijdens de kalibratiewizard een keertje met de schakelaars te flippen.
Bij mijn weten ondersteunt FMS slechts 4 kanalen (en kan je dus niks doen met je schakelaars), van X-Heli weet ik het niet.
Misschien het type dongle eens posten?

Davy

Hoi probaco,

misschien een domme vraag, maar ben je zeker dat je dongle meer dan 4 kanalen aankan? Indien ja, probeer het eens te kalibreren via het configuratiescherm en tijdens de kalibratiewizard een keertje met de schakelaars te flippen.
Bij mijn weten ondersteunt FMS slechts 4 kanalen (en kan je dus niks doen met je schakelaars), van X-Heli weet ik het niet.
Misschien het type dongle eens posten?

Davy

type dongle... eh... ja eh.. die. Weet ik dat nou wat voor type het is... Staat er ook niet op. Zag bij het kalibreren dat Z-rotatie dat dat een knop was, maar die kan ik niet vinden tijdens het kalibreren in het spel....

Ben 'm bijna zat aan het worden. Heb van het weekend mogen spelen met Realflight 4.5 maar dit reageert toch net anders als Heli-x (demo). Vooral met wat hogere snelheden bijv als je uit een "stall" komt.

Wie weet welke game/ sim het meeste overeenkomt met de realiteit qua heli vliegen.

Back