Uitdaging Tv Programma

• Topicstarter Topicstarter heleen
  • Startdatum Startdatum
Nogmaals, wij willen graag een uitdaging met een modelheli. Aangezien de bierflesjes de nodige discussie oplevert, laten we dat idee varen. Ziet iemand het zitten om taart te snijden met een modelheli? Of heeft iemand nog een andere leuke suggestie? Als je het programma kent, weet je ook dat een succesvolle uitdaging 1000,00 euro oplevert. Ik hoop op een serieuze reactie. Je kan me ook een PB sturen.

1000 euro MAAR LET OP! alleen bij een succesvolle uitdaging! hoeveel valstrikken zitten hier onder?

waarom betaalt RTL niet gewoon de heli? succesvol of niet? Ze verdienen over ander mans rug.

Taart? Slagroom of appel?

Dit is totaal niet professioneel te nemen, sorry dat ik het zeg heleen. maar je komt alles behalve professioneel over hier.

waarom is heel simpel, er is geen goed plan, er ontbreekt teveel informatie, jullie verwachten alles op een dien blaadje te krijgen.

doe zelf ook eens gedegen onderzoek, ga langs bij de clubs.

Cheeta, zoals ik al heb gezegt heb ik nu contact per mail met de mensen van dit programma. In mn eerste mailtje naar hun toe heb ik ook gemeld iets meer informatie te willen betreffende de uitdaging. Die heb ik ook gekregen waardoor het voor mij al een stuk duidelijker is wat precies de bedoeling is. Dat ze geen concreet plan hebben komt misschien wel omdat ze er niet echt iets vanaf weten en ik vind dat je ze dat niet kwalijk kan nemen, maar dat is natuurlijk strikt persoonlijk, jij denkt daarblijkbaar anders over. Ik verwacht een dezer dagen een telefoontje te krijgen om af te spreken om een keer voor te vliegen en dan kan ik het ook wat verder uitdenken met die mensen.

ik denk daar anders over en zal ook toelichten waarom,

je maakt ook geen film zonder de mensen erbij te betrekken die er ervaring in hebben? Of blaas jij ook elke dag 10 autos op puur voor de show? Om maar op tv te komen?

in dit soort gevallen moet een tv zender / studio gewoon de mensen inhuren die ervoor nodig zijn dit te begeleiden. Als dit niet gebeurt vind ik het zeer amateuristisch ja.

maar dat is zoals al aangegeven mijn mening.

ik denk daar anders over en zal ook toelichten waarom,

je maakt ook geen film zonder de mensen erbij te betrekken die er ervaring in hebben? Of blaas jij ook elke dag 10 autos op puur voor de show? Om maar op tv te komen?

in dit soort gevallen moet een tv zender / studio gewoon de mensen inhuren die ervoor nodig zijn dit te begeleiden. Als dit niet gebeurt vind ik het zeer amateuristisch ja.

maar dat is zoals al aangegeven mijn mening.

En wie zegt dat jij niet omringt wordt door een professioneel team ?

Ik vind dat jij het wel erg negatief belicht., het kan juist heel leuk zijn en onze hobby promoten !

Wat voor effect heeft het op de hobby als er een zwaar ongeluk gebeurt? Stel een heli met noem maar wat 1m20 rotor diameter crasht 1 blad slaat aan stukken en wordt het publiek ingeslingerd? Dat is net een mes het publiek ingooien.. Hierbij raakt een jongetje van 10 ernstig gewond.

Dan heb je het inderdaad voor mekaar om aandacht te krijgen, maar niet de aandacht die je wilt.

Om het te promoten moet je je gewoon goed indekken tegen ongelukken. Ik ben al een keer geraakt door een balsa heliblad van nota bene een E-sky king V2. Dat is een micro heli. En dit laat al een behoorlijk blauwe plek achter op mijn been.

er circuleert een filmpje op internet van een heli die crashed en door wilt blijven draaien en het jongetje (bestuurder) wil er naar toe rennen maar wordt gelukkig tegen gehouden door omstanders.

Ik vind het prima om te promoten maar zorg dat elek scenario uitgewerkt is, en dat is zoals ik al aangaf het stukje waar je de pro;s voor nodig hebt. En dat kost geld, zo simpel is het.

nergens kan ik uit hun informatie halen dat er gebruik wordt gemaakt van een veiligheids team of veiligheids voorwaarden. Ik krijg zelfs de indruk dat alles low-budget moet. Daar maak ik mij gewoon ernstig zorgen over. RC helis zijn fantastisch, maar ook dodelijk. En just like an old saying, just think twice before you do stupid.

Cheeta, hier wil ik wel even op reageren. Ik heb me zoals eerder gezegt aangemeld om de uitdaging aan te nemen. Ik heb zeker al over de veiligheid nagedacht en ga ook zeker niet meedoen als ze dit niet goed hebben opgelost. Dat ik zelf in een risicozone sta als mn heli crasht maakt me niet zoveel uit, ik weet immers de risico's en moet de heli toch constant goed kunnen zien. Wat ik echter niet zal accepteren is dat het publiek in het risicogebied zit. Die moeten of achter een wandje zitten of zo ver weg dat de energie(en dus de snelheid) uit de bladen is in geval van afbreken voor ze bij het publiek zijn.
Het kan zeker goede promotie zijn voor de modelvliegsport, maar als het fout gaat en het publiek is erbij betrokken ben ik het met je eens dat het slechte aandacht is voor het modelvliegen. Maar om nou gelijk zo pessimistisch te doen.....

wat is pessimistisch in dit geval? vanuit heleen, is niet de informatie bekend die wel belangrijk is, ze hebben er zelf ook weinig ervaring in. vandaar ook mijn advies op expertise inschakelen.

Als ze alles goed regelen prima dan moedig ik het zeker aan, maar de informatie die tot nu toe beschikbaar is geeft mij niet de indruk dat de gevolgen al zijn onderzocht en dat de voorzorgsmaatregelen zijn getroffen.

Dat jij daar je lijn in trekt prima moet je ook zeker doen, maar niet iedereen zal dat doen, hoe kunnen hun inschatten of iemand geschikt is om deel te nemen als de expertise ontbreekt? Ik ben ook niet in staat om dat in te schatten en ga dat ook niet doen. Kan pas net goed hoveren en circeltjes vliegen dus :P.

maar ik denk dat ze dit als studio toch eerst goed op papier moeten hebben. Vergeet niet dat je enkele meters tot tientallen meters van het publiek af moet zitten. en zelfs dan nog moet er eigenlijk of een plexiglazen wand of veiligheidsnet aanwezig zijn.

wat doe jij als je heli onbestuurbaar wordt. kijk buiten tsja hij land van zelf wel ergens in het gras, in een studio kan die van alles aan richten.

Heb je ook helemaal gelijk in, als een heli er vandoor gaat door wat voor reden dan ook kan het een gevaarlijk projectiel zijn. Dat wil je in een studio niet hebben. Ik trek daar zeker mn veiligheidseisen in en anders word er niet gevlogen. Zo'n uitdaging is immers leuk maar het moet wel leuk blijven. Ik heb inmiddels wat mailcontact gehad met Heleen en het kwam op mij over alsof ze wel degelijk goeie veiligheidsmaatregelen willen nemen. Ik heb ook over de mail wat extra informatie gekregen. Waarschijnlijk moet ik binnenkort een keer langs, zoals al eerder gezegt, om mn kunstjes te vertonen en hopenlijk ook om het een en ander te bespreken betreffende veiligheid en dergelijke. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte in dit topic.
Het jammere vind ik alleen dat er allemaal mensen pessismitisch aan t praten zijn en alleen maar afzeiken. Geef dan op z'n minst nog wat opbouwende kritiek daar hebben de mensen die niks van onze hobby afweten ten minste wat aan. Gelukkig zijn er ook mensen die dit wel doen. Een ieder die zich aangesproken voelt weet zelf wel over wie ik het heb.

Back