Uitdaging Tv Programma

• Topicstarter Topicstarter heleen
  • Startdatum Startdatum
4 pagina's gezeur over wat wel en niet kan.
Als je gaat kijken bij masmedia zie je dat dat een productie maatschappij is die diverse tv programma's maakt.

Zoals ik al eerder schreef heb ik al ervaring met Wedden Dat gehad en dat was allemaal prima geregeld, ook financieel.
De uitdaging is mijns inziens nu wel te doen.
Dus ben benieuwd wie de uitdaging aangaat.

Als ik Heleen was zou ik eens contact opnemen met Flycam in Lexmond, die kent wel wat helivliegers..

Grts Gert-jan

Ik zou het best willen doen, alleen heb ik geen motor op t moment om mn heli weer vliegklaar te krijgen. De ervaring van het doen lijkt me wel grappig, en het lijkt me een hele leuke uitdaging die volgens mij wel te doen is.

hahahhaaaaaaaaaaaa

Ik wil jullie graag wat meer informatie geven over onze oproep.
Voor het programma Ik Wed Dat Ik Het Kan! ben ik op zoek naar een modelvlieger die met een helicopter bierflesjes kan openen.
Ik Wed Dat Ik Het Kan! is een wekelijks entertainment programma dat wordt uitgezonden op RTL4, vanaf 9 november op zondag van 20.00-21.30 uur. Het wordt gepresenteerd door Carlo Boszhard en Nicolette van Dam.

In Ik Wed Dat Ik Het Kan! worden records gezet en verbroken. Het programma biedt een platform voor mensen met een bijzonder, absurdistisch of hilarisch talent. Deelnemers beweren iets te kunnen wat niemand anders kan en gaan daarin net een stapje verder. En hier kunnen zij een hoog geldbedrag mee verdienen. Maar, het record kan altijd weer worden verbroken door een uitdager. Carlo Boszhard roept na iedere uitdaging dan ook op het gezette record te verbreken.

Wij willen nu graag een recordpoging opzetten voor het openen van zoveel mogelijk bierflesjes met een modelbouw helicopter.
Wij gaan er op geen enkele wijze vanuit de we hier te maken hebben met 'kinderachtig speelgoed', sterker nog, we gaan er juist vanuit dat we te maken gaan krijgen met serieuze beoefenaars van het modelvliegen. Toch denken wij dat het openen van bierflesjes met een heli mogelijk moet zijn en zouden graag in contact willen komen met mensen die deze uitdaging willen aangaan. Wij begrijpen dat het met de bladen een gevaarlijke uitdaging gaat worden, maar met een opener bevestigd aan de heli zou het kunnen lukken.

Ik hoop op reactie.

Wat een partij bullshit.
Echte records zetten en breken gaat er wel even iets anders aan toe.
RTL4 is een commerciele, sensatiegrichte omroep. Zij hopen dat je heli naar de kloten gaat want dat leverd kijkcijvers op bij de tien komende herhalingen. En dat leverd weer reclamegelden op waarvan het koningklijke salaris van het jonge poesje wat het gaat presenteren wordt betaald.

Met zeer ingewikkelde juridische clausules kan de helicopterpiloot naar zijn schadevergoeding fluiten als het mis gaat. RTL4 zoekt sensatie over de rug van, en op kosten van een ander.

"Wij begrijpen dat met de bladen een gevaarlijke uitdaging kan worden", meid als een carbonblad losbreekt uit een grote benzine heli en op jou prachtige borstjes af komt gaat het licht gewoon uit voor jou. Dit is geen uitdaging, dit is waanzin wat in mijn ogen de helicoptermodelbouw ernstig kan schaden als het verkeerd uit pakt. De kans dat je er met de rotor tegenaan klapt is altijd aanwezig. Het is namelijk geen echte heli waarbij de rotor meters boven het bierflesje uitsteekt.

Modelbouwers, doe hier nooit aan mee!
Zonde voor je tijd, zonde voor je heli. En als het misgaat sta je publiekelijk nog voor idioot ook.

Als RTL4 dit wil dan zoeken ze maar een professionele RC stuntpiloot en dan trekken ze de beurs maar eens open.

Daarbuiten, ik zit ook op andere forums, het land wordt kennelijk afgespeurd naar amerikaans-achtige gekken die willens en wetens voor de tv willen komen.

Misschien niet zo'n nette post van mij, maar ik ben boos om dit soort dingen.

Toevoeging: als iemand het per-se wil doen en er per-se in wil trappen, doe het dan wel op eigen risico en buiten de modelvliegerij om, ook buiten dit forum om. Ik heb als offroad rijder meerdere malen meegemaakt hoe onze hobby werd verkloot door een enkele idioten die buiten de paden en regels om moesten crossen. Bedenk wat er gebeurd als het helemaal mis gaat en de heli gaat het publiek in. Misshien grote aanstellerij van mij, maar ik zou de verantwoordelijkheid nemen en dit niet doen. De mensen die schade van jou heli ondervinden, mocht het mis gaan, met inbegrip van RTL4 personeel, staan namelijk wel bou jou op de stoep met de rekening. Die laatste vergezeld door een hele dure advocaat die ook graag wat wil meeknabbelen. Daarbuiten, je zal dit wel moeten oefen, en daar zal het meerdere malen mis gaan. Dat zal je dus wel op eigen kosten moeten doen, dat betaald RTL4 echt niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ach, we leven in een vrij land. Als een TV zender op zoek is naar gekken die debiele dingen doen en er zijn gekken die daar graag aan meewerken, zie ik niet in wat er mis is.

Televisiestations buiten al jarenlang de gekken in onze maatschappij uit, en dat zal voorlopig niet veranderen.

die jappaners zijn er gek genoeg voor.
die doen al van alles voor tv met rc helicopters.

zie het volgende filmpje...

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/6dAsD0x3z_8&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/6dAsD0x3z_8&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Laatst bewerkt:
daar verdienen ze dan toch dik geld mee die japanners! 900.000 yen is al bijna 6000 euro!

ontopic:
er zitten hier wel veel pessimisten tussen zeg... schadevergoeding?!
je maakt zelf de keuze om mee te doen, gaat het mis is het je eigen schuld. als je schade maakt tijdens een meeting ga je toch ook geen schadevergoeding vragen bij die club? je maakt zelf de keuze om er te vliegen.

ik vindt inderdaad wel dat deze wedstrijd buiten uitgevoerd moet worden achter beschermende netten of panelen, maar daar zal wel rekening mee gehouden worden....

Kijk nu ben ik helemaal geen helifreak.
Maar dit zijn wel 2 precisiepiloten.;)

Maar even over het bierflesjes openen.
Heb nog wel een idee hoe.
Alleen beschikbaar voor de gene die meedoen.

Han.

Die jappanners vliegen met indoorhelies , (fp?) bijv de kyosho kaliber.
Dan heb je veel minder kans om iemand te beschadigen dan met een hoogtoerig cp ding.
(zelf div keren tegen een ikarus piccolo op gelopen)

Ook een leuk id om te doen, en de kosten zijn dan ook niet zo hoog.
Voor 100 eur heb je al een honybee, en wat rotorblaadjes erbij....

re

Ach, we leven in een vrij land. Als een TV zender op zoek is naar gekken die debiele dingen doen en er zijn gekken die daar graag aan meewerken, zie ik niet in wat er mis is.

Televisiestations buiten al jarenlang de gekken in onze maatschappij uit, en dat zal voorlopig niet veranderen.

Jawel, maar het punt is, dat de informatieverstrekking, hoe zal ik het zeggen....wat aan de positive kant is. En vergeet niet, de tv verdiend er dik aan. Dan mag de piloot in dit geval ook wel wat hebben. Van jongens als Danny moeten ze het hebben, jong, stoer, niet zeuren en er in batsen. Maar als je achteraf je heli aan puin hebt gevlogen, en met 18 verdien je volgens mij nog niet het salaris van 40 jarigen, dan is het wel een hard gelach. En juist daar staat de overwegend jonge "vrijwilligers" niet bij stil. Vandaar mijn post.

Je moet je realiseren dat het comerciele zender om geld en geld alleen gaat. Het programma wordt zeker 3 tot 4 keer onderbroken voor 5 minuten reclame a 1500 euro per seconde. Daarvoor moeten kijkcijvers worden gescoord. En die scoor je niet met een helipiloot die het ene na het andere bierflesje opend en de weddenschap wint. Die kijkcijfers scoor je met een zichzelf overschattende jonge helivlieger die zijn machine van vele honderden euro's aan puin heeft gejaagd en pas op dat moment beteuterd tot de ontdekking komt dat zijn vliegzeizoen ten einde is. Als het aan de commerciele zender ligt, het liefst met de tranen in de ogen. Daar trek je kijkcijvers mee, niet met lieve, aardige dingen die lukken. Ik bedoel, laten we gewoon eerlijk zijn, als heli vlieger kijk je toch ook veel vaker naar de youtube filmpjes waarin de heli van een ander aan gort wordt gevlogen, dan naar fimpjes die een mooie goed gelukte vlucht laten zien? Of zit ik ernaast?

Ik heb geen bezwaar tegen de durfal die meedoet, ook heb ik geen bezwaar tegen het programma. Ik heb bezwaar tegen de manier hoe ze het doen. Laat ze dan eerlijk zijn en gewoon zeggen dat je op eigen kosten en risico meedoet. Maar dan krijg je minder deelnemers. Dus moeten de roze brillen wordne uitgedeeld.

In de tijd dat ik bij een lokale omroep zat heb ik vaker te maken gehad met deze commerciele jongens die arrogant menen dat de hele wereld van hun is.

Ik wilde gewoon uit goeigheid de ogen proberen te openen van mensen die mogelijk geinteresseerd zijn en denken dat alles goed is geregeld en het een leuke ervaring wordt. Het is goed geregeld, voor RTL4, niet voor jou. Misschien had ik deze posten beter niet kunnen schrijven...

Laatst bewerkt door een moderator:
Pff, wat is dit weet een typisch modelbouwforum topic...

Ik vind het erg positief dat er aan modelvliegen word gedacht bij een tv programma, zegt toch iets goeds over de hobby.

Wat betreft veiligheid, jullie hebben allemaal geen idee hoe ze dat daar hebben uitgedacht, kan goed zijn dat voor andere dingen al netten hebben.

En kosten, Als ik oefen voor een (normale) heli wedstrijd kan ik ook crashen. Die betaal ik ook uit eigen zak. Tijdens de wedstrijd kan dat ook gebeuren, ook die betaal ik zelf. Als (om mensen te treken) rtl4 dat laatste vergoed, mooi megenomen.. en daarnaast ooknog de kans op een lekker geldbedrag mocht je winnen.

Kijk je moet het doen als je dat wil en denkt te kunnen. Anders niet toch?

Helemaal goed Nando !

Zij hebben weinig verstand van onze hobby en hopen dat er vliegers zijn die de uitdaging aangaan. Ter plekke zullen zij alle medewerking verlenen om dit veilig te laten gebeuren, maak je daar maar geen zorgen om !
Het is juist een eer om aan zoiets mee te mogen doen, en een mooie kans om de hobby te promoten.

uitdaging televisieprogramma

Voor de echt geinteresseerden in een uitdaging:

Ten eerste gaat veiligheid boven alles, niet alleen voor deze uitdaging, maar alle uitdagingen die wij in en buiten de studio houden. Als jullie het programma hebben gezien weten jullie ook dat er brandweer, duikers, ambulancepersoneel en noem maar op aanwezig is bij uitdagingen waar mogelijk een risico kan worden gelopen. Niemand, maar dan ook echt helemaal niemand, heeft er iets aan als er iets ernstigs gebeurd. Ook niet voor de kijkcijfers! Daar zijn andere programma's voor.

Wij willen graag een spectaculaire uitdaging opzetten. En spectaculair hoeft in onze ogen niet per definitie gevaarlijk te betekenen. Onze ervaring is dat mensen die een "gevaarlijke" uitdaging aangaan, juist hele gefocuste mensen zijn.

Nogmaals, wij willen graag een uitdaging met een modelheli. Aangezien de bierflesjes de nodige discussie oplevert, laten we dat idee varen. Ziet iemand het zitten om taart te snijden met een modelheli? Of heeft iemand nog een andere leuke suggestie? Als je het programma kent, weet je ook dat een succesvolle uitdaging 1000,00 euro oplevert. Ik hoop op een serieuze reactie. Je kan me ook een PB sturen.

Groeten, Heleen

ik vind het een erg goed idee, en van mij mag het..:)

al zal er nu wel weer iemand gaan lopen zeuren dat het plaatsen van een mes op een heli te gevaarlijk is.... ( een mes of helibladen, dan is het verschil ook wel minimaal)

ik ben in ieder geval heel benieuwd naar het programma, en als ik heli kon vliegen had ik ook zeker een poging gewaagd.

er is alleen nog de vraag of de heli beschikbaar gesteld wordt door het programma, of dat de piloot er voor moet zorgen. dit zal waarschijnlijk wel uitgelegd worden aan de echte geïnteresseerden... ik vermoedt dat de heli meegebracht dient te worden door de piloot. begrijpelijk ook wel, anders zou iedereen wel een poging wagen, ook de mensen die geen enkele ervaring hebben met heli's en denken dat het leuk speelgoed is...

Van jongens als Danny moeten ze het hebben, jong, stoer, niet zeuren en er in batsen. Maar als je achteraf je heli aan puin hebt gevlogen, en met 18 verdien je volgens mij nog niet het salaris van 40 jarigen, dan is het wel een hard gelach.

ehm, volgens mij had ik gezegd dat je er zelf voor kiest om mee te doen en dat je ook de risico's kent. als je het niet kunt veroorloven brokken te maken dan doe je ook niet mee, simpel...

da's iets heel anders als stoer zijn en niet zeuren...

ik heb helemaal niet gezegd dat

Of een flink touw onder je heli met een magneetje of haakje ofzo, waarmee je dingen op moet pikken. Lijkt me in iedergeval wel moeilijk, maar niet meteen gevaarlijk of heli-slopend...

Ludo

Om dit draadje een beetje levend te houden. Ik ben op het moment in contact met MasMedia over de uitdaging. Ik wacht op een telefoontje van
de redacteur van het programma om af te spreken om een keer mn kunstjes te vertonen. Zijn er nog meer mensen die contact hebben met MasMedia voor deze uitdaging of ben ik de enige die het aandurft(of zo stom is) om dit te doen?
Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte en misschien bij mooi weer deze week al wat foto's of een filmpje van het oefenen.

Groeten Davy

Alsof iemand werkelijk aan zo'n geestverlammend dom programma zou meedoen (iemand met een IQ hoger dan zeg, 75 dan) laat staan ernaar kijken...

RTL-lage-voorhoofden-niveau...

Back