Uiterlijk aluminium ramen.

Hallo een ieder,

Ben niet geheel tevree over mijn ramen. Wil het graag een look gaan geven van aluminium ramen. Maar hoe pak ik dat aan?? Rondom verven?? Misschien een soort van aluminium folie plakken??

Wellicht hebben jullie een idee??

Groet,

Polite.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo dit is op dit forum voor mij de eerste keer. Het probleem met de ramen is door mij opgelost door bij Creajoy div.plakstrips te kopen (waar je ook kaarten mee versiert)
Mijn ZZ staat klaar om voor het eerst in het voorjaar te gaan zwemmen.

Gr Jeaco

Hallo dit is op dit forum voor mij de eerste keer. Het probleem met de ramen is door mij opgelost door bij Creajoy div.plakstrips te kopen (waar je ook kaarten mee versiert)
Mijn ZZ staat klaar om voor het eerst in het voorjaar te gaan zwemmen.

Gr Jeaco

Hallo Jeaco, welkom op het forum!!

Creajoy heb ik inmiddels gevonden. Maar heb je wellicht een linkje naar het produkt welke je gebruikt hebt?? Viltstift heb ik geprobeerd, echter werd me niet strak genoeg. :cry: en succes met het laten zwemmen van de ZZ!!

Groet,

Polite

Ben momenteel bezig om in een stuurhut dun PVC 0.8 mm rond RVS raamlijsten te maken. Lukt alleen bij "ronde hoeken". Moet nog kijken hoe het geheel uitvalt. Schaal is 1:50. Als het een beetje lukt zal ik een foto plaatsen. Gr. Klaas.

@ Polite,

Ik zou een plaatje achter je ramen zetten en de binnen contouren overnemen.
Daarnaast zou ik een 2e lijn tekenen ( ongeveer 2 mm tussenruimte tussen de lijnen).
Dan de binnenkant en buitenkant uitsnijden, zodat je een dun randje in de vorm van je raam over houd.
Dit kan je dan aluminium schilderen en rondom je raam plakken.
Aan de binnenkant zet je dan gewoon transparant plastic als glas.
Hoop je hiermee een klein beetje op weg te hebben geholpen.

Groetjes,
Eric

k-k , begrijp niet helemaal hoe je het bedoelt met de pvc van 0,8 rondom de ramen. Als je het klaar hebt, zie ik graag een fotootje tegemoet

Eric, ik heb de ramen er al in. Dus contouren overnemen is wat lastiger. Je hebt het over een plaatje. Wat voor plaatje?? iets van dun fineer misschien??

Bedankt voor jullie reactie's!!

Groet,

Polite.

k-k , begrijp niet helemaal hoe je het bedoelt met de pvc van 0,8 rondom de ramen. Als je het klaar hebt, zie ik graag een fotootje tegemoet

Eric, ik heb de ramen er al in. Dus contouren overnemen is wat lastiger. Je hebt het over een plaatje. Wat voor plaatje?? iets van dun fineer misschien??

Bedankt voor jullie reactie's!!

Groet,

Polite.
Polite, Hierbij een plaatje. Gr. Klaas.

20150103_142306_resized_zps7053f0d0.jpg

k-k, helaas geen fotootje te zien.

Groet,

Polite
Staat er inmiddels. Kreeg via mijn tablet de link slecht over. Aan de binnenkant van het raam heb ik van RVS rond een lijstje gemaakt. Is niet geheel naar mijn zin. Gr. Klaas.

Staat er inmiddels. Kreeg via mijn tablet de link slecht over. Aan de binnenkant van het raam heb ik van RVS rond een lijstje gemaakt. Is niet geheel naar mijn zin. Gr. Klaas.

Heb het inmiddels gezien. Waarvoor dank!! Je schaal lijkt me ook vele malen kleiner, en zal daardoor ongetwijfeld ook een stuk moeilijker te realiseren zijn.

Gr. Polite.

Heb het inmiddels gezien. Waarvoor dank!! Je schaal lijkt me ook vele malen kleiner, en zal daardoor ongetwijfeld ook een stuk moeilijker te realiseren zijn.

Gr. Polite.

Moet een multiknikspant coastertje gaan worden schaal 1:50. Wil dit samen met mijn kleinzoon gaan doen. Stuurhuis was een test om te zien of bouwen in kunststof (raamlamel) een optie is. Voorlopig gaan we door. Gr. Klaas.

Algemeenplan20coaster202bijgesneden_zps3dec7a2d.jpg

Oh!! Dat is ook een heel mooi schip!!! Leuk ook, om dit samen met je kleinzoon te doen. Jong geleerd oud gedaan!!! Hahaha. Ik heb nu enkele voorbeelden/ tips gekregen, ga eens ff uitzoeken, wat voor mij het beste is. Heel veel succes/plezier bij het bouwen van de kotter!!!

Gr. Polite.

Beetje laat waarschijnlijk.
Maar toch.
Zelf heb ik uit een plaat styreen van 0,5 mm
Botervlootje kan natuurlijk ook.
Strookjes gesneden van 2mm.
Dit rondom de ramen geplakt en daarna met zilver verf een kleur gegeven.
Naar mijn mening een goede oplossing om de aluminium randen te imiteren.
Hopelijk kan je er wat mee.
Groetjes Norwin

heb het gemaakt van heel dun vliegtuigtriplex. Aangezien mijn schaal 1:10 is, ben ik gegaan voor 3 mm breed.
full

Groet,

Polite

Laatst bewerkt door een moderator:
Beetje laat waarschijnlijk.
Maar toch.
Zelf heb ik uit een plaat styreen van 0,5 mm
Botervlootje kan natuurlijk ook.
Strookjes gesneden van 2mm.
Dit rondom de ramen geplakt en daarna met zilver verf een kleur gegeven.
Naar mijn mening een goede oplossing om de aluminium randen te imiteren.
Hopelijk kan je er wat mee.
Groetjes Norwin

En hoe heb je de bochten/ hoeken zo mooi gekregen?

Back