uitgelubberde gaatje's in pertinaxs roerhornen

• Topicstarter Topicstarter jetpower
  • Startdatum Startdatum
J

jetpower

Guest
na twee vluchten met mijn kangaroo gevlogen te hebben kwam ik er achter dat de gaatje's in mijn roerhornen waar het pennetje van de kwiklink ingaat uitgelubbert is.
het is niet veel maar wel genoeg om denk ik flutter te verorzaken .
mijn idee is om een losse kwiklink te monteren en dan dunne of medium ca er rontomheen te laten lopen en zodra de ca is uitgehardt de kwiklink te verwijderen zodat je weer een gaatje krijgt van 1,5mm zodat de speling er niet meer is .
is dit een goede manier of zijn er ook andere ideeen .

alle tips zijn welkom

jep er is een andere manier. 2 roerhoorntjes monteren met ertussen een kogellink welke met een m3 bout vastgezet wordt tussen de roerhoorntjes. Een normale kwiklink hoort mijns inziens niet op een trubine model thuis.

Theo Coenen zei:
Een normale kwiklink hoort mijns inziens niet op een trubine model thuis.
zo wordt het gelevert bij de kangaroo zelfs graupner verkoopt het zo bij hun jet kisten

Ik zal morgen een foto proberen te maken van het systeem zoals ik dat al vaker gezien heb bij snelle modellen.

Bij vele bouwdozen zijn de toebehoren een sluitstuk op de rekening en wordt er vaker ongeschikt materiaal geleverd. Ofwel is het spul te zwaar of te groot of zoals hier waarschijnlijk niet echt berekend op zijn taak.

ik weet wat je bedoelt het probleem is dat ik onde de huid van de aileron niet genoeg balsa heb zitten op die plek om twee roerhornen te monteren .
is wel een holle aileron

Theo bedoelt dit denk ik.
vleugel7_450x337.jpg

nou ik heb het toch geprobeert met ca werkt perfect .
vandaag weer twee vluchten gemaakt en geen last van speeling

Back