uitlaat acher

BlackFox zei:
Hehe, nu valt me eigenlijk wel op hoe hoog dat ding ligt, is het als een rallychassis bedoelt ofzo ?

Heb je het op mijn auto? Ik rijd er steeds mee op parkings, en raak nu al regelmatig de grond.

Ja, maar mijne protech ligt nog een heel stuk lager en daar raak ik op een vlakke parking niets, bij mij thuis op de koer raakt em om de 5cm :P , maar nu ligt em al wat hoger.

ibizadesire zei:
BlackFox zei:
Hehe, nu valt me eigenlijk wel op hoe hoog dat ding ligt, is het als een rallychassis bedoelt ofzo ?

Heb je het op mijn auto? Ik rijd er steeds mee op parkings, en raak nu al regelmatig de grond.

komt omdat die vering zacht is.

Ik wil niet eigenwijs of beterweterig overkomen maar als je je auto zo hoog hebt staan en je bent toch in staat om op een parkeerplaats met je bodem op de grond te komen, dan is er niks mis met je veren. Het zijn je dempers, gooi er iets dikkere olie in als er zoiezo nog olie in zit (wat ik overigens betwijfel)

Met je veren kun je ook wel zorgen dat ie de grond niet meer raakt maar dan moet je zulke harde veren nemen dat dit ten kosten gaat van je wegligging. en die is al slechter geworden omdat je hem zo hoog hebt gezet.

als je er nu wat dikkere olie indoet dan kun je misschien je auto wel weer wat lager zetten.

Klopt wat je zegt, maar ik raak niet de grond doordat de auto "zweeft". Het zijn gewoon van die kleine randjes die ik raak. Kan je niets tegen doen buiten je auto nog hoger zetten.

ja, idd dan moet je er ongeveer een rally auto van maken...

ik heb mij auto 5mm boven grond hangen, ik rijd dan ook alleen op groote stukken vlak asvalt. hij raakt bijna nooit de grond, dus das wel mooi

maargoed, lang genoeg oftopic geweest :wink:

hilbren zei:
Ik wil niet eigenwijs of beterweterig overkomen maar als je je auto zo hoog hebt staan en je bent toch in staat om op een parkeerplaats met je bodem op de grond te komen, dan is er niks mis met je veren. Het zijn je omdat je hem zo hoog hebt gezet.

als je er nu wat dikkere olie indoet dan kun je misschien je auto wel weer wat lager zetten.

er zit geen olie in die dempers het zijn brakke plastic dingetjes :roll:

nou je hebt geluk want dempers zijn de enige onderdelen die een beetje standaard maatvoering aanhouden. dus je kan van elk merk wel passende dempers vinden.
Ik geloof dat carson en protech wel aardig goed waren met de dempers.

een vriend van mij heeft dus een carson
en heeft met silicone slangetje tuitje langer gemaakt en heeft er een verloop stukje opgemaakt en heeft ie dus dubbele uit laat aan iedere kant van de wagen ziet er spectaculait uit en rijd als een tierelier geen problemen met rommel in de ressonatie pijp of wat dan ook

Iwema zei:
Hi,

Er zijn uitlaat setjes tekoop van IB om de uitlaatgessen achter de wagens af te voeren.

http://members.chello.nl/~g.bloemendaal/Tail-pipe.htm

Ziet er goed uit!!

Binnenkort zijn er ook aluminium velgen van IB tekoop voor de meest gangbare auto's.

Groeten,

Hugo

U is deelnemer in deze "tent" ??? (u promoot ook de alu onderdelen in een ander topic)
Maximaal performance zo met rubberen slangejtes op een onbepaalde lengte en dus een onnauwkeurige resonantie en mede door de rubberen slang een gedempte resonantie. Ziet er leuk uit en als je verhaal maar goed is verkoopt het wel...... :roll:

Nou,

Het is geen tent maar hobby.

Wij hebben de machines staan en als ik of een van onze kinderen iets voor modelbouw maak willen we anderen best helpen aan deze onderdelen.

Zakenlijk zijn we ook met deze materie bezig.
Alleen wel voor 1:1 auto's.

Zie hiervoor:

www.iwemalpg.com

Voor de andere hobby; zeilen zie:
http://members.chello.nl/~t.iwema

Groeten,

Hugo

Back