Uitlaat demper vastzetten.

Hallo,

Heeft iemand een idee hoe ik mijn demper beter vast kan zetten?

Ik heb al meerdere keren de klemmen vastgezet en daarna warm gemaakt met een verbrander zodat het telfon goed sluit. Ook heb ik schuin van binnen uit putjes geslagen in de header. De KS demper is geribbeld en zit ook niet erg vast.
Hij draait nog en hij gaat een klein stukje naar voren.

Iemand een idee ho ik dit op kan lossen?

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet altijd de demper zelf met een fitting klem vastzetten .

De aansluiting van het teflon stuk kan zo iets niet .

Mvg Johan

je kan als je nog uitlaatbuis hebt een stukje afslijpen en in de lengte doorslijpen .
dit stukje buis dan over de eindpijp van je header heen schuiven en even volvloeien met hardsoldeer .
hierdoor wordt de diameter groter en zal de teflon strakker komen te zitten.
zit de demper zelf ook goed vast in de rubbers , of kan hij schuiven .
das mijn suggestie , succes

zit bij mij ook al meer dan 80 vluchten met die zwarte klemmen , niks mis mee .
35bbgo6.jpg

ps zie de smokenippel ook goed zitten nu , ook daar succes mee straks he ;)

mvg eric

Langer stuk siliconeslang over teflonslang schuiven en de siliconeslang vast zetten. 8,5cc motor in heli.
Of zou siliconeslang toch verbranden op de metalen pijp (benzinemotor?)

Werken de klemmen nog wel goed na verwarmen met brander?

Het kan ook zijn dat je silent-blocks te soepel zijn? Bij de wisselingen van toerental, vooral van stationair naar hoger, bij het oppiken van het gas, zou de motor wel eens flink kunnen schudden. De belasting op de klemverbinding wordt dan te hoog en de zaak werkt zich dan los. De demper heeft die bewegingsvrijheid niet. Het vet van de mengsmering werkt zich er ook nog eens tussen...??

De hardheid van rubber wordt uitgedrukt in 'shore'. Via Google zijn wel adresjes te vinden. In Den Haag had je vroeger Damen Rubbers. Ik geloof dat die thans (ook al weer een aanzienlijke tijd) in Zoetermeer zitten?

Er bestaat ook een steviger soort hittebestendige slang, gewapend en dikwandiger, drukbestendig. Deze zitten aan de Turbo's van auto's. Rode of blauwe tinten. Zat bij mij op de olie retour leiding. Mogelijk is dat zelfs Teflon materiaal.
Zou je met een schroef-slangenklem vast kunnen zetten, ipv een verenstalen. Neem je nette RVS-jes.
Verenstaal vindt hitte ook niet echt lekker... maar bij die temperaturen valt het wellicht nog wel mee? Schroefklem laat zich beter vast zetten. De schroefklem niet om je huidige slang leggen, zoal Johan aangeeft... dat vreet zich kapot.

Wel moet de demper bij die stuggere slang dan meer bewegingsvrijheid geven of de motor minder gewiebel laten hebben. Dempertje mag niet stuk slaan.

Gr Bas

Laatst bewerkt:
ik heb het op 2 kisten zo bedenk ik mij net .

het moet gewoon kunnen met de klemmen , dit gebruikt bijna iedereen in de hobby .
als je een slangklem erop zet dan zinkt deze in het teflon weg als de uitlaat de eerste keer goed heet wordt en dan zit de boel weer los omdat de spanning die er eerst op zat door het aandraaien wegvalt .
de klemmen zinken ook iets in maar doordat ze meeveren blijft de boel onder spanning strak staan en moet hij niet meer los komen .
je kan ook de klemmen in de bankschroef plaatsen en deze warmstoken en de diameter van het gat kleiner maken , dan zitten ze veel strakker .
mvg

Bedankt voor de reaties!

@ plotterwelt: de demper met een fittingklem vastzetten? Kun je hier iets meer over vertellen?

@ ron van someren: Ik denk dat siliconen slang verbrandt. De klemmen werken nog prima na verwarmen. Ik heb het zo warm gemaakt dat het teflon een beetje slap word om te krimpen. Die klemmen kunnen daar wel tegen.

Mijn demper zit (hangt in stukken teflon slang) niet echt vast. Als de header er af is kan ik de demper zo eruit trekken. Ik kan er stukjes uitlaat pijp omheen solderen, maar ik denk niet dat dat iets oplost.

Als ik de klemmen in de bankschroef zet, heel licht aandraaien en dan gelijdelijk verwarmen?

Back