Uitlaat gescheurd

Hallo,

ik heb een savage en daar is mijn uitlaat bij gescheurd, ook als ik hem uit wil zitten dmv de uitlaat blijft die lopen.

nu is mijn vraag of dit heel erg is of dat het het beste is het meteen te vervangen met een nieuwe uitlaat ?
en ook welke uitlaat ik het beste kan pakken.

ik heb een (Motori Lamberto Collari) MLC 32 motor (zie foto)

Uitlaat:
foto2yw.jpg

Motor:
foto3nj.jpg

Greetz,

Firefly

Uitlaat gewoon vervangen is het beste dat kunstof exemplaar kost ook niet zo veel. voor montage de boel goed ontvetten en schoonmaken rubber controleren indien het nog goed is alles even goed ontvetten en weer monteren. Je kunt hem nu ook gaan tunen met een wat betere alu uitlaat natuurlijk.

daar heb je een andere bevestiging voor nodig en een licht gebruikte heb je voor veel minder.

kijk eens op mp

dat mag je natuurlijk helemaal zelf bepalen.
het is per slot van rekening jouw geld.

maar ik zou er wel een van hpi zelf kopen en niet de geribbelde.
die maakt meer herrie dan een strakke.

Wat marc zegt valt nog wel een beetje mee. Een uitlaat beugeltje maken is niet zo moeilijk die zijn vrij gemakkelijk te buigen van bijv een spaak van een fietswiel. Gebruik dit al jaren ook voor het maken van gas en remstangen. Dus dit is vrij eenvoudig te verhelpen. Zou persoonlijk niet voor een hpi uitlaat gaan. Maar iets mooi universeels. Opzich geen gek uitlaat kitje die je liet zien op ebay. Is prima te monteren op een savage hoor. En wat betreft de herrie tjah die heb je altijd wel met nitro.

als je die colari .32 echt volledig wilt uitbuiten moet je echt een getunde pijp eronder leggen. dan gaat er een wereld voor je open.
ik heb die motor gereden met een r&b tuned pipe van een buggie r&b motor. ook op mijn svage 4,6 ss
ik weet alleen niet meer welke precies.

mvg Hans

en die pijp van ebay is "getuned" teminste dat staat er bij, of weet je een uitlaatje die nog beter loopt op de motor.

op de r&b site staan alleen uitlaten voor buggy's, lopen die dan ook slechter op monster

Laatst bewerkt:
Je zou ook kunnen kijken op Tsais. Die hebben hele goede uitlaten.. En die JP2 zal ook wle goed gaan werken.. Alleen moet je dan even kijken hoe je die op je savage krijgt.. Dan heb je een andere bocht nodig. Of heb je bigbore shocks erop zitten?

nee, ik heb gewoon standaard shocks.
ik zal eens kijken na die uitlaat, ik ga vandaag zowiezo even langs de modelbouw winkel, kijken of hun nog wat leuks hebben.

en die pijp van ebay is "getuned" teminste dat staat er bij, of weet je een uitlaatje die nog beter loopt op de motor.

op de r&b site staan alleen uitlaten voor buggy's, lopen die dan ook slechter op monster

Het begrip "tuned" is een heel breed begrip. Een uitlaat kan bij een 2-takt de prestaties maken of breken. Ik geloof best dat een gemiddelde non-RTR offroad uitlaat in staat is om goed te functioneren en zelfs beter dan die platic pijp die je nu gebruikt maar wil je het maximale zal je op zoek moeten gaan naar gebruikerservaringen of de uitlaat die de fabrikant aangeeft.

De motor zelf is een Sirio fabrikaat en zal een uitlaat van oa. Sirio, Werks, LM, Orion en Reds zeker gaan werken.

heb even rondgekeken naar de merken die jij opnoemde, en daar ligt de gemiddelde prijs van uitlaten tussen de 70/80 euro.

was zelf meer aan het denken rond 40/50 euro haha, ik weet als je veel power wil dan moet je een goeie nemen, maar ik wil niet gaan racen met me auto, maar wel gewoon de geschikte pijp er onder leggen waar ik een leuk vermogen mee er uit krijg.

Die bocht past niet op een stock savage met 8 shocks.. Dus je zult een andere bocht moeten zoeken..

Of big bores nemen maar dat is duurder dan een ander bochtje.. :)

nu nog een bochtje zien te vinden die op die uitlaat past, grrr...
how to seartch ?

exhaust header savage vind ik alleen met ander koppelstuk

jij bent goed :worship:

heb ik nog 1 klein vraagje, ik heb ook nog een standaard kunstof koppeling er in zitten, en ben aan het denken om over te gaan op aluminium.

is dit verstandig scheelt dat echt veel ?

Back