uitlaat montage os91+zimmermann

Hi pilots,

Ik heb een os91 en zimmerman uitlaat voor de Rex 700
nu heb ik deze gekocht bij Erc market in belgie en nu zegt deze dat als je deze monteert moet je geen pakking tussen uitlaat en motor monteren maar afdichten met epoxyhars wat is jullie mening hier over
het lijkt mij als je deze afdicht met epoxy de uitlaat niet meer gedemonteerd kan worden als de hars is opgedoogd
ik heb ook geen pakking gekregen bij de os91 of zimmermann

Graag jullie mening

JJ

Dit doe ik zelf ook.;)
Veel uilaten zijn van aluminium dus ook de flens.Nadeel
hiervan is dat je de boutjes niet hard genoeg kan aan draaien,om het lostrillen te voorkomen.Ook gebeurt het dat de orginele pakking nat word
door onverbrande olie en gaat wellen.
Door epoxy te gebruiken vang je twee vliegen in een klap je hebt een goede afdichting en je moet al een beetje kracht gebruiken om de uitlaat van je motor los te krijgen.
Je moet epoxy hars natuurlijk wel met beleid gebruiken.Dus de flens niet vijf milimeter dik gaan insmeren.Zelf houd ik ongeveer de dikte van de normale pakking aan.:D

Ik maak altijd beide delen vlak met een goede wetsteen en monteer de uitlaat zonder pakking, is altijd los te maken en lekt eigenlijk nooit.

Een wetsteen is niet nodig bij een nieuwe setup.
Je kan hem wel prima gebruiken als je oude epoxy hebt verwijderd, om de vlakken even mooi schoon en vlak te maken.
Je kan de uitlaat heel makkelijk los krijgen met epoxy ertussen trouwens, weinig kracht nodig.
Ik gebruik vanaf het begin 5 Min. epoxy als pakking op mijn OS91HZ (T700) en R48 op de uitlaatboutjes.
Ik heb nog nooit een losse of lekkende uitlaat gehad, werkt perfect.
Zonder kan ook, maar epoxy heeft het voordeel dat het de kleinste oneffenheden prima vult, wat er niet hoeft te zitten pers je er vanzelf tussenuit.

Laatst bewerkt:
de zimmermann zit gemonteerd op de OS91 HZ en rex700 en met 5 min epoxy afgedicht
maar nu zie ik als ik hem monteert er maarweinig afstand zit tussen tank en uitlaat (2,5mm??) kan dit geen kwaad?? smelt de tank niet weg ik neem aan dat de uitlaat behoorlijk heet kan worden(net als mijn rex 600)

jeroen

Ik heb r eigenlijk nooit zo op gelet maar mijn RJX zit ook maar 2/3 mm van de tank.
Ik heb er nog geen problemen mee gehad en vlieg er toch al een tijdje mee rond :-)

Back