uitlaat vijsjes

• Topicstarter Topicstarter Oregon
  • Startdatum Startdatum
O

Oregon

Guest
hoi , ik heb een klein probleempje :
de uitlaat van een benzinewagentje hangt aan de moter met 2 van die langen vijzen , nu tijdens het rijden kunnen die wel eens geregeld los komen , door de trillingen en dergelijke.
Gisteren ben ik gaan rijden , na 2 benzinetankjes was ik die ene lange vijs kwijt , ik heb geen reservevijzen , maar ik ga er vandaag eens naar gaan kijken in m'n modelbouwwinkel
nu weet ik ook wel dat als die nieuwe er gaat insteken , dat dat nog steeds zal loskomen
dus wat kan ik hier het beste aan doen ? ( moertjes krijg je er vanachter niet op )

Ik had dit probleem ook.Heb een ander uitlaatbochtje gekocht en met dit bochtje kon ik wel boutjes gebruiken.En doe er een klein beetje lijm aan(weet de juiste nam niet) en heb sinds dien dit probleem niet meer gehad.
O ja de schroeven die er orgineel opzaten heb ik ook ineens vervangen door langere schroeven.Je kan dit op de volgende site bekijken.
http://www.gdesigns.nl/hpi/pictures/IMGP0376.JPG

ja , lijkt me zeer mooi , maar ... ik heb geen zijdelingse uitlaat , ik heb een rear exhaust... en een tuned pipe ( zijdelings dan ) die kost bijna 70 € ofzo en aangezien ik maar een mager preetje heb...
maar zou lijm ook helpen?

Ook dit onderwerp is al eerder aan de orde gekomen, dus probeer het ook nog even met de zoekfunctie. In ieder geval moet je lijm hebben die je schroeven borgt en niet vastzet om nooit meer los te krijgen. Speciaal voor dit doel is lijm te krijgen, Locktite, in verschillende hardheden, zoals Ron ooit zei: "Van stevig vast tot nooit meer los te krijgen" of iets van dergelijke strekking. Bison heeft dat spul ook, heet het Moervast, Uhu heeft het ongetwijfeld ook. Als je dan toch bezig bent, borg direct even al je belangrijke schroefdraadverbindingen.. Voorkomt crashes enzo.. 8)

Is het niet mogelijk om de gaatjes door te boren en dan met een langere bout of een stug draadeind en borgmoertjes aan de aandere kant het geheel vast te draaien.

Back