Uitlaat voor 15cc benzine in P51D Mustang?

Hoi,

eigenlijk ben ik al erg ver met de electroaandrijving voor mijn 60-size P51D Mustang (1.600mm span, 4 kg(?)), maar ik kwam net deze tegen:

RCGF 15cc Petrol/Gas Engine for Airplane (Rear Induction) | RCGF

15cc benzine tweetakt. Klinkt interessant. Ook niet erg zwaar. Mijn 26cc-er van dit merk loopt leuk op de testbank. Dus ik vind dit een optie, maar ik zit te puzzelen met de uitlaat. De standaard pot is het niet bruikbaar, en het liefst wil ik niet zoveel buiten de kap hebben steken. Waar steek ik mijn licht op, wie kan mij wat leuks aanraden?

Dank,

Hugo

Laatst bewerkt:
Wellicht even inlezen op RC Universe?
DLE 20 zou je ook kunnen nemen? Heeft ook een conventionele motorsteun á la methanol motor...

Dl 20 weegt +- hetzelfde maar wel 2.5PK

Andere prijs?
Dl 20 kost je een 202$.

Ofwel een 35$ meer...

Ofwel je betaalt een 25€ meer voor een motor van waar je weet dat
ze goed lopen en meer vermogen bij +- zelfde gewicht.

Dl 20 weegt +- hetzelfde maar wel 2.5PK

Andere prijs? Dl 20 kost je een 202$. Ofwel een 35$ meer...

Ofwel je betaalt een 25€ meer voor een motor van waar je weet dat
ze goed lopen en meer vermogen bij +- zelfde gewicht.

Ik heb even gauw gekeken bij HK $ 225,79 vandaar. De dle's schijnen het wel erg goed te doen.

De vraag van Hugo gaat eigenlijk om advies voor een uitlaat, iemand die hem daarbij kan helpen?

Groeten, Arie.

Laatst bewerkt:
Dle 20

Hugo,

Hoe gaat het met je?

Van de aerobetics naar warbirdies!!!!

Ik reageer even omdat je met een soort gelijke uitdaging bezig bent.

Ook ik heb een P51 60size. Heb overwogen om er een 15 tot 20cc benzine erop te zetten. Een heeeeeel groot nadeel. motor weegt net zoveel als een 4 takt 15cc maar zonder uitlaat, ontsteking en extra accupakket voor de ontsteking. Al met al zit je compleet op 1000gram. Een 4takt 15cc is 640gram zonder uitlaat. met uitlaat 750gram. De kist zal met een 15cc benzine wel van mijn plek komen maar zal ook harder binnen komen bij het landen en dat is meer niet dan wel gewenst.

Overweeg een 4takt 15cc. De dempers zijn een stuk kleiner dan 2 takt en doordat de 4takt op zijn kop kan hangen kan je het kleine dempertje zichtloos in de kap kwijt en eventueel met een teflon slang het uitlaatmondje verlengen tot onder de kap. Het is maar een idee ik ben hem nu zo aan het bouwen.

Succes
Ramon

Back