In mijn te bouwen Blue Thunder wordt een Vario Benzin-Fenestron mechaniek gemonteerd. Deze wordt volgens Vario aangedreven door een 23cc - 4pk Zenoah G230 benzinemotor. Echter, dat is voor een grote en zware heli als de Blue Thunder wat te weinig, en ik heb daarom besloten om de nieuwe Zenoah G270 te kopen, welke met wat deskundige tuning en uitlaat dik 6pk levert!
Voor de Zenoah G230 levert Vario een standaard heli demper/uitlaat. Zij leveren ook een heli uitlaat voor een 29cc versie (G290), maar helaas niet voor de G270. Een passende uitlaat is van groot belang, aangezien de uitlaat bij een tweetakt motor een bepalende faktor is voor het vermogen! Bijvoorbeeld: vermogen G230 zonder uitlaat is ca. 2,5pk, en met uitlaat 4pk.
Vraag:
-Weet iemand waar ik voor de Zenoah G270 een passende uitlaat kan kopen?
-Als er geen standaard uitlaat voor de G270 bestaat, moet ik dan de uitlaat van de kleinere G230, of de grotere G290, hiervoor gebruiken?
P.S.:
De G290 is in feite het oudere type G230, met grotere cylinder. Zowel mechanisch, als qua draaibetrouwbaarheid, is de nieuwe G270 veel beter, dus heeft die mijn voorkeur boven de G290.
Bedankt alvast voor de reacties,
Gerrit
Voor de Zenoah G230 levert Vario een standaard heli demper/uitlaat. Zij leveren ook een heli uitlaat voor een 29cc versie (G290), maar helaas niet voor de G270. Een passende uitlaat is van groot belang, aangezien de uitlaat bij een tweetakt motor een bepalende faktor is voor het vermogen! Bijvoorbeeld: vermogen G230 zonder uitlaat is ca. 2,5pk, en met uitlaat 4pk.
Vraag:
-Weet iemand waar ik voor de Zenoah G270 een passende uitlaat kan kopen?
-Als er geen standaard uitlaat voor de G270 bestaat, moet ik dan de uitlaat van de kleinere G230, of de grotere G290, hiervoor gebruiken?
P.S.:
De G290 is in feite het oudere type G230, met grotere cylinder. Zowel mechanisch, als qua draaibetrouwbaarheid, is de nieuwe G270 veel beter, dus heeft die mijn voorkeur boven de G290.
Bedankt alvast voor de reacties,
Gerrit