uitlaatpakking verbrand steeds

• Topicstarter Topicstarter dvdz1990
  • Startdatum Startdatum
D

dvdz1990

Guest
Hallo allemaal
Ik rij met een baja 5b en nu heb ik het probleem dat mijn uitlaat pakking steeds verbrand.
Ik heb hem al wat rijker afgesteld nu om te kijken of die dan beter koeld en verder al mijn luchtfilter schoongemaakt enz.
Resultaat moet nog blijken!
Zijn er verder nog tips wat ik er aan kan doen? Moet er wel bij vertellen dat ik met standaard potje rij en heb het idee dat een terugloop uitlaat een hoop scheelt omdat die verder van het blok afzit en hierdoor beter gekoeld wordt door de luchtstroom aangezien de uitlaat nu strak op het blok zit!
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Een verbrande uitlaatpakking kan bijna niet... Die dingen worden van hittebestendig materiaal gemaakt.

Wat eerder gebeurd is dat de uitlaatboutjes wat loslopen en de boel dan gaat lekken. De pakking komt dan onder de half verbrande olieresten te zitten en lijkt verbrand...

Nieuwe pakking , boutjes goed strak vastdraaien en gaan ;-)

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Dat dacht ik ook dat een pakking niet kon verbranden maar heb de laatste x de pakking van me koolribben af kunnen schrappen terwijl de auto op standaard fabrieks afstelling stond en dit was de auto 4e al waarvan ik heel stuk kwijt was.
Maar inderdaad het probleem dat mijn boutjes los lopen is ook zo

Dat zal waarschijnlijk gewoon olie geweest zijn met zand en dergelijke die lekker aan is gaan koeken door de hitte....

Door het loslopen van de bouten gaat de boel olie lekken , zeker op de koelribben van de cilinder bij de uitlaatpoort koekt het dan binnen de kortste keren aan tot 1 harde massa.

Nieuwe pakking en de bouten voorzien van veerringen en goed strak aandraaien.

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Tweetakt is GEEN Nitro rijker zetten om te koelen zal niet veel uithalen,
wagen gaat vaak meer verbruiken en slechter lopen.:)
Zoals gezegd nieuw pakking desnoods ook even insmeren met een klein beetje olie en of vloeibare pakking en boutjes met veerringen.
Originele uitlaatpakking is van is alu met afdichting materiaal er op.
Je kan ook zelf een pakking maken (gelijk hitteschild) even langs een ouderwetse garage gaan en even uitlaat pakking materiaal vragen.
Brezan heeft het volgens mij ook nog wel..

Back