Uitlating van frustratie

• Topicstarter Topicstarter Hezz
  • Startdatum Startdatum
H

Hezz

Guest
Hey guys,

Even een bericht van frustratie.

Ik heb op 11 Mei een HK450 frame van Hobbycity/Hobbyking besteld. Ik moet zeggen, de verzending van hun kant ging voorspoedig en het zag er naar uit dat ik de zending op 25 Mei binnen zou hebben. Nu bleek het tegenovergestelde waar.

De Nederlandse doane is ten eerste traag. Het pakket lag tot 3 Juni bij de doane totdat ik eindelijk een inklaringsbrief kreeg om te verklaren wat er in mijn pakket zat. Die heb ik toen opgestuurd en vanaf toen het Track & Trace nummer (wat ik zelf heb moeten opvragen, omdat ik deze niet aangeleverd kreeg) gevolgd. Gisteren nog even gekeken en hij zou dus gisteren ook afgeleverd zijn, volgens Track & Trace. Gek genoeg stond als afleverlocatie 'Groningen', terwijl ik zelf in Zoetermeer (bij den haag) woon.

Ik heb toen gebeld naar TNT. De klantenservice heeft me toen verteld de volgende dag terug te bellen omdat dan alles in het systeem zou staan. Ik vandaag dus gebeld, en mevrouw vond het heel erg raar en spijtig wat er gebeurd was met mijn zending, en zeggen ze dat ik de verzender moet gaan opbellen om te vragen wat er gebeurd is. Verder kon ze namelijk 'niks' doen. Ik ken die lui van de klantenservice een beetje, en meestal blijkt dat ze gewoon weinig zin hebben om erachter aan te gaan.

Na 5 minuten hevig discussieren heb ik mevrouw anti-klant even aangespoord om uit te zoeken wat er is. 3 minuten en 1 euro 50 later krijg ik mevrouw weer aan de telefoon en klinken de woorden "Sorry meneer" door de telefoon. De mevrouw had even nagevraagd waarom de zending in groningen is beland. Bleek dat hij voor nader onderzoek geopend zou worden om te checken of er geen wapenonderdelen of andere producten van dien aard in het pakket zouden zitten. Hier wist ze zelf niks van, terwijl je zou zeggen dat de klantenservice hier toch wel wat vanaf hoort te weten.

Wat mij dus mateloos irriteert is dat ik hier ten eerste geen bericht over krijg van de doane, en dus gewoon moet blijven zitten wachten denkend dat het pakket mijn kant uit komt. Ten tweede dat de klantenservice van TNT eerst een schop onder hun **** nodig heeft om even 3 minuten te vragen wat er nou aan de hand is!

Zo, dat zijn mijn 2 cent van de dag weer...

Groetjes,

Hezz

Laatst bewerkt door een moderator:
pakketje-uit-het-buitenland-douane

Het is inderdaad frustrerend, maar ja, het is toch algemeen bekend dat als je wat in het buitenland (buiten de EU) besteld, je kans loopt dat e.e.a. langer duurt.

Tsja, het is schering en inslag momenteel, ik moest laatst 4 weken wachten op mijn lipo`s en mocht 17,50 aan de postbode betalen. Die 17,50 vind ik geen probleem, maar wel de enorme vertraging.

Ik heb toen ook een mevrouw aan de lijn gehad (die wel normaal deed) en vertelde mij dat er winkeliers hebben geklaagd over de wijze van verzending van HC (toy`s en gifts ;))

Amen! Hier mindstends even zo positief over TNT. Ik .. nou ja Hún zijn al heel wat pakketjes kwijt geraakt! Het is dat HongKong te duur is om het er zelf te gaan halen, maar binnen ons eigen land, duitsland en belgie maak ik vaak graag zelf de rit met de auto want zo´n 4 pakketten per jaar ´verdwijnen´ in de post. Ik ben benieuwd wat daarmee gebeurd...
Jakko

Niet de DOUANE, maar de PTT/TNT verzorgt de inklaring voor haar klanten . Als TNT niet voldoende weet wat er in het pakket zit moeten ze dit navragen bij de geadresseerde ; dit komt veel voor als er "Gift" of "Sample" vermeld staat ; ze zullen het pakket terzijde leggen en gaan informeren bij de geadresseerde ; dat kost tijd. Als de DOUANE het pakket ter inklaring krijgt aangeboden is de vertraging hooguit 2 uur indien ze de inhoud willen verifiëren, anders is het pakket binnen 30 minuten vrijgegeven!. Na het vrijgeven komt het pakket in het bezorgproces ; ook hier kan iets vertraging optreden. De Nederlandse Douane is de snelst werkende van Europa!

Hallo,

Ik heb al tweemaal onderdelen besteld in de VS bij Tower Hobbies. Deze onderdelen werden zeer snel via UPS aan huis geleverd. Wel moest ik telkens quasi 85€ aan dounakosten opleggen.

Ik heb tot op heden niets dan lof over de service. Ik woon wel niet in Nederland maar in België, misschien zijn ze hier minder streng?!? :cool:

Greetz,
Jeroen

@Jakko:

Ik hoop dat mijn pakketje niet verdwijnt.. :p Maarja, het pakketje heeft kopersbescherming van PayPal, dus daar ben ik niet zo heel bang voor. Ik krijg m'n geld dan (als het goed is) terug.

@Ron:

Daar was ik niet van op de hoogte. Op het moment dat ik de inklaringsbrief had toegestuurd, werd me door TNT zelf verteld dat ze bij de doane dus zouden nakijken hoe of wat er in het pakje zat. Dit kon volgens TNT enige tijd duren, en zou daarna vrijgegeven worden.

@Jeroen:

UPS is inderdaad een goed bedrijf, maar dit is met TNT verstuurd, ligt net even wat anders jammer genoeg. :(

Wat betreft doanekosten, inklaringskosten kan toch niet meer zijn dan +/-15% van de waarde van de goederen in het pakket?

Ach, voor mij zit er nu niks op behalve wachten tot ik m'n nieuwe heli kan gaan bouwen..

Hezz

Tsja, div winkeliers (en bepaalde winkelketen(s)..) lezen ook dit forum, en zien (veel) omzet mislopen..

Maar bijv het bekende merk FP lipos zijn ca 3 a 4x zo duur als de (betere) xxx-power/labs/Turnigy chinese leipos.
En ik ben gek, veel goedkopere en zo niet zelfs betere betere accus..

Dat zon winkelier hier nu niet eens handig op inspeeld.
Voorraadje van de courante Tr 450 en 500 en 700 lipos (2s400, 3s1000, 3s2200, 6s2800, 6s5000 etc)
RC labs/Turnigy etc, inklaringskosten, 5 a 10 eur erop,
en voor die prijs (ca 1/2 FP prijs) wil ik ze nog wel hier bij een NL (web)winkel bestellen,
volgende dag in huis ipv van buitenland 3 a 4 weken wachten..

Laatst bewerkt:
@Niek:

Ben ik het zeker mee eens, wellicht een plan om zelf zo'n webwinkeltje op te zetten, als je budget hebt natuurlijk. ;)

Korte anekdote: Een maat van me heeft ooit scooteronderdelen geimporteerd uit China, hier een webwinkel voor opgezet, en had binnen no-time 10.000 euro omzet per maand. ._. Toch grappig hoe zoiets zich kan ontwikkelen.

Hmmmm... :D [maar de scooteraars hebben meer geld te vergeven..]

Laatst bewerkt:
@Jeroen:

UPS is inderdaad een goed bedrijf, maar dit is met TNT verstuurd, ligt net even wat anders jammer genoeg. :(

Wat betreft doanekosten, inklaringskosten kan toch niet meer zijn dan +/-15% van de waarde van de goederen in het pakket?

De totale waarde mijn pakketje was om en bij de 350€. Neem je daar 15% van dan kom je op een kleine 60€. Ik wist ook niet dat ik zoveel zou moeten opleggen aan douanekosten, mijn aanvoelen was het nogal veel. Kmoest dan ook mijn figuurlijke spaarpot aan diggelen slaan om de leverancier te kunnen betalen die aan de deur wachtte :D

Greetz,
Jeroen

@Jeroen:

Haha, ja dat is wel balen als je daar niks vanaf weet! Totale waarde van mijn pakketje was 20 euro, dus 15% daarvan is wel te overzien, haha!

:)

je betaald ook gewoon standaard 20 euro inklarings kosten, als het niet meer is. Je bent zowat altijd meer dan 30 euro kwijt.

Ik heb er geen goed woordje voorover. Plak of overal een bon met factuur van 20% op of lazer op. Duurt gewoon veeeeeeels te lang bij die lutsers in die postloods.

Niek slaat de spijker op zn kop. Zelfs als je 10-20% extra kwijt bent plus inklaringsinklaringskosten zit je nog RUIM onder de nederlandse markt prijs.
Het onbelaste bedrag komt soms zelfs op de helft uit. Wij hebben de op 2 na grootste export Economie van Europa (na DU en GB zo uit mn hoofd) dus het lijkt me stug dat zo slecht geregeld is hier met goederen.

Is er nergens een tussenadres waar je voor een bedragje alles in het oude Oostblok laat binnen komen opdat zij het vervolgens binnen de EU hierheen sturen. Kan me voorstellen dat zoiets een stuk sneller is.

Een hoop nonsense weer. De inklaringskosten zijn afhankelijk van de vervoerder. Voor de TPG is dat 12.50 en hobbycity loopt via TPG.

Daarnaast kun je 19% BTW moeten betalen.

Het ergste vond ik dat er een keer bij de douane tijdens de controle de inhoud van mijn pakje verwisseld is met die van iemand anders... En dan was het nog zo dat het pakje voor de ander nooit bij mij aangekomen is, maar mijn onderdelen wel bij de ander.

als je gewoon netjes aangeeft wat er in het pakketje zit en daar ook gewoon belasting over betaald zijn er geen problemen met verzenden hoor.

jullie spelen zelf een spelletje en nemen een risico om de belastingen te ontduiken, en nemen het vervolgens de douane ook nog kwalijk dat ze hun werk goed doen..

als ik bij de douane zou werken en een doos van 50 bij 50 bij 1m20 en een paar kilo zwaar in mijn handen zou krijgen zonder papieren over wat erin zit zou ik ook gaan twijfelen. dat is hun werk toch?

deze keer hebben hun gewonnen, volgende keer win jij weer :D

of betaal gewoon netjes wat je moet betalen.

groet

@Sir Smoke Alot:

Ik denk dat je me een beetje verkeerd begrepen hebt. Je zegt nu heel zwart op wit dat ik maar dat en dat had moeten aangeven, maar dit is de eerste keer dat ik wat vanuit het buitenland laat komen. Op de oorspronkelijke vrachtbrief stond er inderdaad slechts 30% van de waarde aangegeven.

Op het moment dat ik dus een doanebrief thuis kreeg om te verklaren wat er in stond, heb ik exact aangegeven wat er in zat. Maar dan ook echt exact. Dus wat je nu zegt vind ik enigzins overbodig, zeker het feit dat je insinueert dat ik de belasting zou ontduiken.

Dit is zeker niet het geval. EDIT: Althans, niet met opzet!

Even een update, het pakje is inmiddels terecht, en wordt me morgen aangeboden met extra kosten van 20,86. Dit is zegmaar net zo veel als het frame me heeft gekost. Ach ja, ze moeten ergens hun geld verdienen I guess, verzendkosten van 20 euro waren niet genoeg blijkbaar. :p

Groetjes,

Hezz

Op de oorspronkelijke vrachtbrief stond er inderdaad slechts 30% van de waarde aangegeven.
[..]
zeker het feit dat je insinueert dat ik de belasting zou ontduiken.

Dit is zeker niet het geval.

Eh, dat is dus zeker wel het geval. Ik insinueer het niet eens, het is een feit. Je hebt op de buitenkant 30% laten zetten. Dat is belastingontduiking.

Dat je daar vervolgens mee gepakt bent en dan wel eerlijk bent, doet daar niets aan af.

Niet dat het zo belangrijk is, bijna alle 'hobbycity-bestellers' proberen de belasting te ontduiken ;)

Mooi dat het pakketje terecht is!

Niet dat het zo belangrijk is, bijna alle 'hobbycity-bestellers' proberen de belasting te ontduiken ;)

LOL, het is ook zo makkelijk, ze vragen tijdens de bestelling hoeveel % ze op het pakje moeten zetten...

Verder hier in België problemen met DSV, die de gewone inklaring doet. Duurt eeuwen. Wil je die problemen vermijden, moet je verzending vragen via UPS, DHL of FedEx of dergelijke. Die doen hun eigen inklaring, nemen het bedrag aan dat op de doos staat en het gaat supersnel. De verzendkosten zijn wel een flink stuk hoger...

Back