Uitslag Vlissingen: Derk, gefeliciteerd.

Discussie in 'F3A' gestart door Hans Meij, 26 jun 2007.

  1. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Doet ie goed he :D
     
  3. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Als coach van Derk zal ik deze felicitaties even voor hem in ontvangst nemen.

    Leuke en spannende wedstrijd op een goede lokatie. Jammer genoeg verhinderde de regen een 3e ronde.
    De eerste overwinning van een elektro kist in de vaderlandse F3a historie is dus nu een feit. (Een derde van de deelnemers vliegt nu elektrisch.)

    Positief opgevallen zijn:
    Het niveau aan de top is nu zo dat dat 1 wat minder gevlogen figuur de overwinning kan kosten.
    Maarten-Willem sluipt als een roofdier richting de top 3.
    De hamburgers van de BBQ waren voortreffelijk en zijn hopenlijk ook weer verkrijgbaar op de finaledag F3a-B/C :D
    De organisatie werkt zo doeltreffend dat de elektro vliegers nog net voldoende tijd hebben om de akku's tussen de rondes te laden.

    Negatief opgevallen zijn:
    Zoals voorheen al opgemerkt; regen. :(
     
  4. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    En de coach natuurlijk ook gefeliciteerd.
    Bert, hebben jullie nog met dezelfde aandrijving gevlogen of is de eerste plaats mede het resultaat van een succesvolle motorwisseling?
     
  5. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Er is gevlogen met de originele 435.30 Strecker.

    Naar verwachting gaat de volgende keer met de Evo 30.10 gevlogen worden.
     
  6. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Super Dick, maar ik mis ook nog een aantal andere wedstrijden op jullie site? (bijv. Oss en de laatste indoorwedstrijd afgelopen seizoen?)

    Grt.
     
  8. hezik

    hezik Guest

    Netjes hoor, Derk en Bert! Nu moeten de 'andere toppers' ook weer aan de bak, goede zaak :)

    Waarom eigenlijk? Ik heb beide motoren zien vliegen en het lijkt dat jullie met die Strecker nog een paar tandjes meer vermogen tot jullie beschikking hebben dan die Evo 30.10. Ik begrijp dat in Romily met het hele grote en snelle gevlieg de stroomvoorziening misschien te wensen overliet, is dat de enige reden?
     
  9. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    De Strecker is zonder meer een goede motor. Er is geen lichtere motor waarmee je een F3a programma met een 2x2m 4,7 kg vliegtuig mee door kunt komen. In Romily bleek dat er wel grenzen zijn waar je met zo'n kleine motor binnen moet blijven. Als je bij 34 graden buitentemperatuur enorm groot gaat vliegen (loopings van ca. 300M diameter!) ga je de motor belasten voorbij het punt waar het rendements maximum plaats heeft en gaat er te veel energie aan warmte verloren. Bovendien gaat bij zo'n vliegstijl de prop hinderlijk veel herrie maken.

    De Plettenberg Xtra 30-10 Evo is weliswaar zwaarder maar speciaal de versie waarbij de motor in de spinner is weggewerkt kent geen temperatuurs problemen door de optimale koeling. Het veel lagere toerental zorgt voor een veel geringere geluidsproduktie.
    Bij de spinner inbouw versie maakt men bovendien gebruik van een klapschroefachtige prop bevestiging die een geringe bewegings vrijheid van de bladen toestaat waardoor storende bijgeluiden bij extreme manouvres voorkomen worden.
     
  10. hezik

    hezik Guest

    Een looping van 300M? Dat past nooit meer binnen de box, maar ik had sowieso al begrepen dat dat kennelijk geen probleem (meer) was.

    De EVO versie die ik heb gezien (niet de spinner versie) is inderdaad akelig stil, bijna eng. Dat toestel kan je vol gas in de rug aanvliegen, je hoort 'm niet aankomen.

    Is een drie- of zelfs vierblads geen optie voor die Strecker? De Clubgenoot die bij ons met de EVO vliegt heeft er nu een vierblads opgezet. Nog iets stiller, nog meer remmen in dalende figuren, gelijke trekkracht maar minder snelheid; dat waren zijn voorlopige conclusies..

    Toch.. iets wat natuurlijk uiterst subjectief is, maar die paar keer dat ik de prestige heb zien vliegen, vond ik het geluid juist mooi.. beetje star-wars achtig, beter dan geen geluid wat mij betreft.

    Hoe dan ook gezien dit resultaat hoeft Strecker zich nergens voor te schamen, en jullie ook niet :)

    Jammer dat Vlissingen zo'n eind weg is hier (170km) anders was ik wel komen kijken.
     
  11. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Iedereen,

    Gefeliciteerd met de behaalde prestaties, goed om te zien dat het er nu close aan toegaat binnen de top. De ingeslagen weg van de SC lijkt al resultaten te laten zien.

    Het kan dat ik het me verbeeld, maar staat Dennis met een grotere lach op de foto dan Danny bij de prijsuitreiking? Misschien nog een puntje voor de SC, media-training voor de deelnemers. De erepodia foto's zijn soms niet echt promotie-materiaal waardig, ik weet er in ieder geval enkele die daar zeker niet bruikbaar voor zijn (heb hier ergens nog een 3de plaats beker staan van afgelopen indoor-seizoen :) )

    Dus er gaat een 435.30 in de verkoop, altijd lastig die keuzes een groen-rode of blauw-rode Funtana.

    Rick
     
  12. hezik

    hezik Guest

    Ah joh, laat iedereen lekker zichzelf zijn.. mocht het (god verhoede het) ooit voorkomen dat ik een wedstrijd win, zul je mij ook niet met een in een grijns vertrokken smoel zien staan. Het is hobby he. Als het nou ging om een prijzengeld van $$$, dure sponsorcontracten, enzovoort..

    Wie zegt dat die 435.30 in de verkoop gaat? Ze kunnen 'm ook in reserve houden, of bv. op de eigen funtana zetten ;)
     
  13. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Goed bezig Rick, zo moet dat! Weg met die rare heli's. :wink:
     
  14. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.741
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
     

Deel Deze Pagina