Uitslagen BMI Super Dimona 2400

Sleurhutje

Forum veteraan
Na de basisbouwdingen is mijn BMI Super Dimona 2400 zo goed als klaar. Alleen de handleiding, voorzover je 6 kantjes A4 met halfbakken info een handleiding kunt noemen, laat veel te wensen over. Zo ook de uitslagen van alle roeren. Op RC Groups wel e.e.a. gevonden maar een uistlag van bijv. 1 1/4 inch links en rechts op het richtingsroer lijkt me verre van correct. 8O :?

Mij leek de volgende instellingen wel realistisch:
Richtingsroer: 14mm L, 14mm R
Hoogteroer: 12mm U, 8mm D
Rolroeren: 12mm U, 12mm D (binnenkant rolroer)

En misschien het CoG. Volgens de handleiding 60mm vanaf de voorlijst op de romp. Maar ik had ook al 48mm gevonden, wat overigens wel beter aanvoelt.


BTW, dit is mijn setup (voor wie er in geïntresseerd is, het is budget vlieger ;) maar wel één met powerrrrr 8)):
Turnigy C35-42 1000Kv Outrunner
Zippy FlightMax 3000mAh 4S 20C LiPo
Turnigy Plush 60A ESC
Graupner 45mm Alu Spinner
APC 11x5,5E Propellor
Scanner-RC SSV-9610MG Low Profile Servo (1x richting, 1x hoogte)
Scanner-RC SSV-9314MG Micro Servo (2x rolroeren)
 
Relax Slurrie,
ik zal die kist wel effe voor je invliegen...
De uitslagen stellen we dinsdagavond wel even in. Het zwaartepunt op een derde deel van de vleugelkoorde, of iets ervoor.
Een makkie dus.. (als het niet zo hard waait)

m.v.g. Erik
 
Hahaha, zoals de verwachtingen nu zijn moet dat ook wel op het veld kunnen. Kan de vlieger gelijk de hoogte in. Gezien het grotere vleugeloppervlak en lagere vlieggewicht zal deze makkelijker vliegen dan de Monsun. Alleen de bochten zullen nog ruimer moeten omdat het meer richting een zwever is. ;)

Posted via Mobile Device
 
Morgen ben ik er waarschijnlijk niet. Maar dan staat er toch teveel wind. Hopelijk volgende week beter. En eventueel morgen even aan Ronald vragen.

m.v.g. Erik
 
In tegenstelling tot de Monsun is er op de Dimona weinig aan te merken qua "eigenaardigheden". De Monsun heeft dus een wegduikende neus bij een stall, is wat zijwindgevoelig op de staart en heeft een behoorlijke vleugelbelasting (63g/dm²). De Dimona daarentegen heeft bij het opstijgen het "momentje" maar wel een aanmerkelijke lagere vleugelbelasting (48g/dm²). Dat is dus nog minder dan een Calmato 1400EP (50g/dm²). Op de een of andere manier geeft dat wat meer zelfvertrouwen. ;)

Morgen wordt voor mij ook niet veel. Ronald zal het bij een beetje knap weer te druk hebben met zijn Extra en anders knutselen aan zijn Yak. 8) Dus op zijn vroegst zal het dinsdagavond worden. Net als met de Monsun ligt-ie gewoon achterin (wordt gezellig vol met de Monsun, Dimona, MiniMag en DepDart) en dan zien we wel. :yes:

Gaat helemaal goed komen. :thumbsup:
 
IMG_20191202_154904.jpg
IMG_20191202_154951.jpg


Hoi,

Even een vraagje mbt. deze Dimona. Hoe hebben jullie de cockpitkap bevestigd? Ik wil het liefst geen plakband op parkertjes gebruiken om de kap en de romp zo min als maar mogelijk is te beschadigen terwijl je wel makkelijk de lipo moet kunnen verwisselen. Hoe hebben jullie/anderen dit opgelost?

Groetjes, Erik.
 
Je kan één of twee pennen aan de voorkant van de kap maken die in gaten in het spant er voor steken. Dan laat je de achterkant van de kap naar beneden zakken en "klik" je vast met een magneet (of twee). Simpel en het zit goed vast.
 
Bedankt.
Toevallig kreeg ik gisterenavond van een medemodelbouwer, die naar de Dimona kwam kijken, precies hetzelfde advies. Ik denk dat ik het dus zo ga doen.
Toch leuk dat je op iedere vraag (meestal) een zinvol antwoord krijgt.
 
Back
Top