Uitslagen

Na het een en anderl hier gelezen te hebben over "uitslagen". (Hoek van de paddles en bladen. Weet zo niet hoe je het anders moet noemen.) Besloot ik eens te gaan kijken hoe mijn uitslagen waren.
Om een lang verhaal kort te maken, hier de uitslagen van mijn "uitslagen".

Ailerons: (mainblades in verlengde van de boom gemeten)

Blad 1: 7º en 6º
Blad 2: 9º en 4º

Elevator: (mainblades haaks op de boom gemeten)

Blad 1: 4º en 6º
Blad 2: 7º en 3º

Wat meteen opvalt is dat blad 2 (vol bloed van een geraakte libelle) heel afwijkende uitslagen heeft.
De trex zelf vliegt heerlijk, maar ik vond z'n flip-rate alleen wat langzaam.
Vandaar op dit onderzoek uit.

Wat is het probleem?
Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt!

Groet,
Tjerk ;)

als het goed is, is alles in de kop symetrisch tov de andere kant, dus dat verschil in hoek (cyclic pitch!) kan ik ook niet verklaren.
6graden op de rotorbladen gemeten zou goed genoeg moeten zijn, maar als dit te sloom is kun je gaan werken naar de 8graden.

vandaag heb ik weer sinds een hele tijd gevlogen met mijn t-rex, rollrate was ook wat traag. wat ik wel merk is dat de heli ineens snel wordt bij een bepaalde hoek, tot 6graden bv. is hij vrij sloom, en dan hoeft er meer aan heel klein beetje hoek bij om de heli 2 keer zo wendbaar te maken bij zijze van spreken.

wel slim zo'n draadje met de cyclic pitches vermeld, scheeld een hoop zoeken,
de collectice pitch is volgens mij gewoon altijd 10 graden (-10).

Zoals ik je net al verteld heb op MSN is het een kwestie van alle linkjes dezelfde lengte maken en dan opnieuw met de setup beginnen. Dan komt het goed, deze "fouten" kun je er niet zomaar simpel in 5 min uitdraaien.

Cheers,

Rich :mrgreen:

Bedankt voor de uitleg heren!
Weer wat geleerd!

In het afgelopen jaar heb ik zo vaak de linkjes aangepast.
Na elke crash wel weer, andere setup enz enz.
In die tijd alle symetrie eruit gehaald natuurlijk.

Het werdt toch al tijd om alle linkjes en balletjes eens te vervangen.

Nogmaals dank!

Groet,
Tjerk ;)

Back