uitvallen motor bij full power

Ik heb een probleempje, wanneer ik meteen vol gas geef, dan valt de motor uit.
Wanneer ik de gasschuif gelijdelijk aan open zet is er geen probleem.
Heb ik de verkeerde prop gemonteerd?(te veel ampere?waardoor de regelaar in de fout gaat?
Of kan er iets anders mis zijn?

Wat voor motor, wat voor regelaar, wat voor accu etc etc :?:

Heb dat een tijdje geleden ook gehad met mijn Gws Dc3/C47
uitgerust met 2X sp300 met 5030 gws prop
en dan een speedmax L20 (20amp) regelaar op met als accu een 2s1p 2200 mah
warschijnlijk ligt het bij mij aan de regelaar, als ik full power geef begint het letje van de regelaar snel te knipperen, maar ik weet niet wat het eigelijk betekent :? ik zou et straf vinden moest de moteren meer dan 20 amp trekken
De vorige eigenaar zei dat hij het nagemetn heeft en die moteren samen 11amp trokken.
Ik heb het probleem nog altijd niet gevonden :?

De motor is een typhoon micro 15/10.
De regelaar is inderdaad een tsunami, volgens mij de tsunami 30.
Kan in ieder geval 40 ampere aan dacht ik.
Er zit een 2100 mah lipo pakket in en de prop is een camprop 20-11 / 8-4.5.
Hoe moet ik andere software laden voor die regelaar?

hiervoor heb je een kabeltje nodig voor aan de pc

kan je bestellen bij rctechnics
software kun je daar ook downloaden

het probleem is dat de regelaar de plotselinge stroomstoor van het volgasgeven ziet als een blokkerende motor, en schakeld voor de veiligheid uit.

als je rustig gas geeft is er geen grote piekstroom en zal je dit dus niet hebben

Ik heb ervaring met hetzelfde probleem.

Bij komt komt deze storing altijd voor op het moment als ik mijn accu te snel geladen heb. Ik gebruik een 1100 ampere accu. Als ik deze op 1 ampere op hoger laad dan heb ik hetzelfde probleem.

Laad ik minder snel (0.5 of 0.7 ampere) dan heb ik dit probleem niet. Ik heb dit probleem al vanaf het begin. Volgens mij heeft het met de regelaar te maken die dan ergens een soort van onbelans in de cellen ziet.

Als je trouwens eenmaal een paar minuten aan het vliegen bent kan je hierna wel weer volgas geven zonder dat de motor afslaat, athans bij mij dan ;)

Bij een aantal oudere Tsunami regelaars was een verouderde software geladen. Ik zelf ben terug gegaan naar de verkoper, deze heeft de regelaar opnieuw geprogrammeer en probleem is niet meer voorgekomen. Advies: "Neem kontakt op met de verkoper of met RBC -kits,Boskoop of kabel aanschaffen en zelf programmeren.

Back