Ultamat 14 VS Robbe 8446 Balancer

Hallo iedereen,

Ik kom er niet uit!! Heb mn lipo eraan gehangen, balancer kabeltje erin, alles zit netjes op de + + en de - - en de UM14 doet helemaal niets. Dit is de 1e keer dat ik ze ga opladen, en heb nog helemaal 0% ervaring met lipo's. Ik probeer Lipo flightmax 4000 op te laden. Als ik de balancer erin prik, in de UM14, dan begint er een blauw lampje te knipperen. Daarna begint hij wat korter en sneller te flikkeren, na ongeveer een minuutje, doet hij helemaal niets meer. Als ik op enter druk van mijn UM14 gebeurt er ook niets.

Wie o wie heeft dit probleem ook gehad en weet de oplossing?

Vincent.

balancer

Je moet in dit forum "accu en laadtechnieken" eens Robbe 8446 Balancer intypen, dan krijg je superveel info.

succes.

Laatst bewerkt:
Je moet in dit forum "accu en laadtechnieken" eens Robbe 8446 Balancer intypen, dan krijg je superveel info.

succes.

Niet mijn probleem wat ik heb kunnen vinden.

Overigens, zit nu met nog een probleem. Mijn net 2x gebruikte nieuwe soldeerbout word niet meer warm, in welk stopcontact ik hem ook steek. Weet iemand hier raad mee?

En graag nog advies over de lipo en de balancer enzo. :mrgreen:

Ik sluit mijn balancer altijd als volgt aan:

1. Het balancer-kabeltje aansluiten
2. De plus aansluiten
3. De min aansluiten

Daarna laat de balancer de rode lampjes 3x knipperen, zodat je kunt zien dat hij alle cellen detekteerd. Bij bijvoorbeeld een 3 cellen pakket gaan lampje 1,2,3 tegelijk 3 keer knipperen bij het inschakelen. Als dat niet gebeurt heb je de accu niet goed aangelsoten.

Groet Halmar

Hallo iedereen,

Ik kom er niet uit!! Heb mn lipo eraan gehangen, balancer kabeltje erin, alles zit netjes op de + + en de - - en de UM14 doet helemaal niets. Dit is de 1e keer dat ik ze ga opladen, en heb nog helemaal 0% ervaring met lipo's. Ik probeer Lipo flightmax 4000 op te laden. Als ik de balancer erin prik, in de UM14, dan begint er een blauw lampje te knipperen. Daarna begint hij wat korter en sneller te flikkeren, na ongeveer een minuutje, doet hij helemaal niets meer. Als ik op enter druk van mijn UM14 gebeurt er ook niets.

Wie o wie heeft dit probleem ook gehad en weet de oplossing?

Vincent.

Heel domme opmerking mischien, maar je weet nooit. Wat sluit je als eerste aan, de accu "hoofdkabels" of de balanceeraansluiting?
Want bij mijn 8446 balancer moet ik eerst de balanceerplug aansluiten, dan pas de hoofdkabels, anders doet de balancer niks, en sluit hij de boel af; de lader detecteert dan ook geen accu. Mischien is het zoiets lulligs....

Groet, Bert

Jongens, ik heb jullie tips geprobeerd, maar als ik hem aansluit, gaat het lampje: Betrieb Operation in het blauw knipperen, en dat blijft hij doen. De UM14 geeft GEEN piep of wat dan ook en het schermpje blijft er knipperen. En ja, ik heb hem op lipo stand gezet dmv de 'mode' knop in te drukken! ;)

Iemand?

Kleine verandering: Als ik hem inplug op de manier hierboven, knippert ie een paar keer, dan stopt ie en gaat hij daarna 4 keer lang knipperen, stopt ie heel even, 4x lang knipperen, en dat zo 4x door, en daarna doet hij niets meer aan lampjes.

Heren, credits naar Halmar. Heb de - op de + aangesloten en andersom, want zo kwamen de balance kabels goed te zitten.

Iedereen hartstikke bedankt!

:slot:

Sorry voor tripple post, maar kan ik mijn accu laten laden als ik naar beneden ga om te eten?

Vincent.

Vincent, zou ik niet doen, tenzij je veiligheidsmaatregelen hebt genomen zoals je accu op een plek leggen waar absoluut geen brandbaar materiaal is, of je accu in een speciale zak leggen of zo.....

Deze meneer was ook even een kwartiertje bij zijn Lipo weggelopen:

Video : Fire Damages North Springfield, MO Home

Bericht is van 25 of 26 Februari

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1200332

vanaf post 5

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Ik ben al in het bezit van zo'n zak, en laad hem altijd met die zak op. Staat ook brandblusser naast. Klinkt misschien stom, maar wil liever niet hetzelfde overkomen als die man in dat filmpje.

Liever een nerdje met brandblusser, dan een stoere boy zonder huis :mrgreen:

Thx everyone.

Laatst bewerkt:
Back