Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Yep, dat is wat ik ooit ergens gelezen heb.Na wat verder te hebben gezocht:
Bepaal Reynolds bij Cl=1, en met dat Reynoldsgetal dan type 2 polar genereren?
Dat is dus geen verbetering.....Conclusie: het is mogelijk de polars tov Zone V2 te verbeteren, echter is deze verbetering zeer lokaal (zeer beperkte alpha range), en verlies ik het dan weer dubbel op andere design points.
Berrie lijkt bezig met het groeien van een profielen-knobbel
Als ik ook kijk naar de tijd die Berrie nodig heeft gehad om tot zijn "MH32 mod BvR" te komen, en hoe 'monomaan' hij daar deels nog mee bezig is (na pakweg een jaar!)
Zojuist gevonden:
http://www.ae.illinois.edu/m-selig/pubs/Selig-2003-VKI-LRN-Airfoil-Design-Lecture-Series.pdf
Een prachtige uiteenzetting van Prof Selig over het ontwerp van profielen voor onze toepassing. Verplichte kost.
In deze wereld lopen er nu een paar goeroe's rond die echt snappen hoe je een profiel voor toepassing X of Y moet maken. Mark Drela, Helmut Quabeck (±outdated), Peter Wick, Norbert Habe (RIP), Philip Kolb, Gerard (Zone), Thierry Platon, en waarschijnlijk ben ik er nog een paar vergeten. Berrie lijkt bezig met het groeien van een profielen-knobbel (naast zijn wiskunde knobbel). Het is blijkbaar geen materie die je met een beetje flink studeren eigen maakt.