Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zulk een lichte kist en daar dan 450 gram aan aandrijving en elektronica instoppen ???? Dat is vlgs. mij een "contradictie"als ik daar voor gemak even 400 tot 450 gram bij optel voor alle spulletjes, is vliegklaar gewicht ergens tussen de 1240 en 1290 gram.
Helemaal mee eens ArnoZulk een lichte kist en daar dan 450 gram aan aandrijving en elektronica instoppen ???? Dat is vlgs. mij een "contradictie"
Begin maar eens met de "traditionele" aandrijving..... dat moet ook kunnen voor 200-250 gram
Ik laat de mijne alvast even wennen aan de kast
De kist ziet er top uit. Moet zelf erg wennen aan al het DLG techniek die gebruikt wordt. Dit vraagt wel erg veel Out of the Box denken, voor mijzelf en mijn vaste constructeur.
Nu de kist er is kan ik rustig gaan kijken welke setup ik ga gebruiken.
Ik ga uit van een leeggewicht van 1200 gram en maximaal belast gewicht van 1500 gram.
- 2S of 3S ?
- Ga ik door met de motoren van Schambeck ? Wat zijn de alternatieven ?
- HV of LV ?
- 8 mm servo's van KST ?
- Servo's erin plakken, in plaats van raampjes ?
- Met of zonder gyro ?
Keuzes genoeg dus, het wordt een boeiend project waar ik de tijd voor neem. Verwacht zelf niet eerder dan dit najaar er mee te vliegen.
Brian, bedankt voor het mede mogelijk maken van dit avontuur.
Bekijk bijlage 204339
ik heb die servorahmen met tegenlager de eerste keer gebruikt in mijn Xplorer en die dingetjes zijn meer als super. Dat is de enige concessie die ik wel zou doenDenk dat je de servorahmen wel weg kan laten (scheelt weer 6gram) servo in krimpfolie inpakken en in de vleugel lijmen. Zo doen ze dat bij dlg's ook
ik heb die servorahmen met tegenlager de eerste keer gebruikt in mijn Xplorer en die dingetjes zijn meer als super. Dat is de enige concessie die ik wel zou doen
Maar die servoraampjes kun je ook nog wat bewerken en een grammetje of wat vanaf halen![]()
het belangrijke is het afsteunen van de de uitgaande servo-as, los van het feit hoe precies jij die aansturing maakt.servorahmen met tegenlager
Spectaculair ding!
Peter, wat voor DLG technieken moet ik aan denken dat dit invloed heeft op de wijze waarop je hem af moet bouwen?
Alles begint met het zwp, oftewel hoeveel gewicht heb je nodig in de neus. Verder is het dan heel erg zuinig zijn.........
Nog één opmerking: dit is een prachtige, super lichte kist. Ik denk dat het niet verstandig is dit ding te willen ballasten met een paar honderd gram. Voor kondities met meer of veel wind lijkt het me logischer naar een aangepast toestel te switchen. Het vergelijk in deze wat bij mij opkomt is: je hangt toch ook geen caravan achter een Ferrari(alweer een paar gram gespaart)
Toch ff goedlezen, PeterHoi Arno, Ik denk dat je nog te veel in in oude gedachten en beproefde concepten denkt.
Wanneer je A zegt moet je ook B zeggenTel even met me mee:
Ok, maar ik waag het te betwijfelen of in zwaardere condities dit toestel in staat is de Pikes, Xplorers en andere gevestigde (en bewezen) namen te verslaan. In rustige condities (tot 4-5 m/sec) lijkt mij deze top, maar daarboven ????
Waarom zou deze kist, in normale condities anders/beter presteren in F5J ? Dat zie ik ff niet ......
Wat verwacht jij, c.q. waar hoop jij op ?