Ultimate 60 Full Depron

Nog een project die ik gestart ben.

Ultimate 60 Full Depron 3 mm.

Gegevens:
spanweite: 60 cm.
romplengte: 52 cm.
Brushless uitgevoerd.

Wil achter in de tuin vliegen.

Om bij mij achter in de tuin te vliegen bij windkracht 0, wou ik een klein toestel.

Was toch al bezig met de Ultimate80. :p
Heb dus een tekening gemaakt van de Ultimate80 verkleind naar 60 cm.
Heb de tekening zo aangepast dat je alle onderdelen uit het depron kunt snijden en daarna kunt plakken.

Nu maar bouwen.
Hier alvast foto's van de romp.

ultimate60001bb2.jpg

ultimate60002fi5.jpg

motor schot

Het motor schot is uit 3 mm triplex gezaagd.

De romp krijgt nu een tweede laag er boven op geplakt.
Waarna ik de zijkant boven 45 graden kan schuren voor de twee laatste delen. Die heb ik uit 5 mm depon gesneden. Na het plakken kan er weer geschuurd worden. Zo krijg je die mooi ronding erin.:p

ultimate60003cq5.jpg

ultimate60004pb9.jpg

Zo gaat het er ongeveer uit zien

Na het snijden van de vleugels, krijg je een goede indruk van hoe het eruit gaat zien. :p

ultimate60009oh7.jpg

ultimate60010uc3.jpg

Vleugels

Ben nog even in twijfel of ik platte vleugels neem, of dat ik vleugels met profiel maak. (depron)

Het gewicht van het toestel met de set-up = 162 gram.
Let wel ik moet nog het een en ander afwerken.
Dus denk ik dat het rond de 200 gram zal worden.

Zo, nu maar een verder bouwen. :p

super :D, zou u hier mischien een linkje van de tekening kunnen plaatsen?, deze is een stuk mooier dan de andere ultimate die ik ken...

mike

Je hebt het wel helemaal te pakken hè, dat ronde rompjes bouwen van depron. Goed bezig.

ronde rompjes

Je hebt het wel helemaal te pakken hè, dat ronde rompjes bouwen van depron. Goed bezig.

Jij hebt mij op het idee gebracht met je ASW21 :p
Kun je zien wat dat teweeg brengt zo'n bouw draadje.

Ga me verdiepen in Sollidworks tekenprogramma.
Dan kan ik mijn modellen zelfs in 3D op de computer bekijken voordat ze gebouwd zijn. :p

Cockpit kapje zit erop

Het Cockpit kapje zit erop :banana:

Mal gemaakt uit hout. De achterkant van een pet fles eraf gesneden en de mal er strak in geplaatst. Gebruik hiervoor desnoods wiggen om de mal strak in de fles te plaatsen. Oven op 200 graden. Zodra je het in de oven zet zie je het krimpen. Na een paar minuten moet het klaar zijn.

Zie het resultaat. :p

ultimate60012ip9.jpg

ultimate60013oy8.jpg

onderkant ultimate

Hier zie je de onderkant van het vliegtuig.
Het bestaat uit allemaal vakken. De motor zie je nu ook. Dit kan ik pas dicht bouwen als de 2 servo's in de staart van het vliegtuig gebouwd zijn.

Tevens moet ik voorin nog een houder maken voor de lipo. (2 cel 800)

Stop er nu mee. ;)

ultimate60014ba3.jpg

hey Gerhard ziet er goed uit, vindt alleen het cockpitkapje nog wat zielig. even snel een nieuw malletje maken? ik heb dan nog wel een petfles:lol:

groet,

Roy

Dit ziet er inderdaad goed uit :)
Ik denk dat ik binnenkort misschien ook eens een depronmodelletje zou willen proberen bouwen :)
Nu even zo'n tekening vinden :D

Mvg
Robin ;)

Vleugels

Heb vanavond wat uitgeprobeerd qua vleugel met profiel.
Moet zeggen dat het er goed uit ziet. En denk dat ik deze parkflyer hiermee ga uitrusten. Geprofileerd is altijd beter dan platte depron plaat.

Zal straks wat foto's plaatsen van de nieuwe vleugel.:p

Back