Ultimate 60 Full Depron

Setup Ultimate60

Oh, als je hem naar mij zou willen mailen zou dat fantastisch zijn!
Ik ben benieuwd naar de setup! En ook de setup van de ultimate 80.
Ik heb nog een setup, alleen die is denk ik eerder geschikt voor de ultimate 80.

Igor (e-mail adres via pb!)

De motor week ik weinig van. (China) maar is volgens mij gelijjk aan

RCtechnics Internet Store

De regelaar is volgens mij een 8A ding (china)

Ik vlieg met 2S lipo's 800 mAh. Hiermee kan ik 10 minuten vliegen.
Binnenkort wil ik 3S Kokam lipo's 820 -1000 mAh aanschaffen.
(Super kwaliteit) :p
Voor servo's kun je de standaard blauwtjes gebruiken. (7 euro stuk).
Deze werken prima op zo'n kleine kist.
1 voor de flaps en 2 op hoogte en richting
Ontvanger; maak niet uit. Als het maar niet te zwaar is.

Hmm, ik zal eens kijken, binnenkort even wat spul in de verkoop zetten, dan is er wat geld voor iets nieuws.

Ik heb nog een motortje liggen van zo;n 50-60 gram, die met 3 cellen geloof ik 600 gram trekkracht had, deze is misschien geschikt(er) voor de 80 cm span ultimate.
Servo'tjes komt wel goed, ontvanger ook, regelaar ook.

eerst even wat vliegtuig-wrakken opruimen of repareren, maar ik ben altijd al gek van ultimates geweest!

Is deze trouwens ook indoor te vliegen of is ie daar te snel voor?

Igor

Indoor vliegen

ik zou deze wel indoor durven vliegen :p

Als het te snel gaat doe je gewoon je gas op half. Vliegt dan nog steeds leuk.
Je hebt dan ook geen last van wind. Dat vliegt zo wie zo makkelijker dan met wind, voor zo'n licht toestel.

3D vliegen

Oke, en vliegt ie ook een beetje 3d? Tenminste, kan hij dingen als, prophangen ect?

Dat zijn dingen die ik nog niet uitgeprobeerd heb. Lijkt me ook wel erg moeilijk.
Moet dit zelf nog leren op de SIM. :p Dan zijn de modellen snel herbouwd :p

Ik heb er looping mee gemaakt en rollen.
Wou vanmiddag een filmpje maken. Bij het invliegen te hard geland op de neus. Motorschot gebroken. Ben hem nu aan het lijmen. Misschien lukt het vanavond nog.

Neem dus een stevig motorschot uit 3 mm triplex.

Vlieg beeld

Mooi vliegbeeld !

niels

En toch is het een klein kriebel ding. Het stuurt niet zo lekker als een grote kist. Het gaat allemaal wat houterig. Zal ook aan de servo's liggen. Deze geven de boodschap ook wat hakkelig door.

De Ultimate 80 span gaan dus iets betere kwaliteit servo's in.

mooi filmke
amai t'is gelijk een speer die vertrekt .vliegt ook zeer mooi ,

bouwproject is zeker geslaagd.:thumbsup:

de setup is zeker voldoende voor deze kist. Het vliegt snel genoeg.
Maar half gas vliegen is ook niet verkeerd. Kun je mooi rustig rond toeren.

Ben nu zeer benieuwd hoe de Ultimate 80 gaat doen. :p
Eerst nog effe afbouwen.

Gerhard, hij doet het leuk.

Ik heb het idee dat je wat meer rudder in de bochten mag gebruiken. Hij lijkt nu erg slippend door de bocht te gaan. Ik zie het ook bij mijn fidget (depron dubbeldekker), die geef ik een beetje dwarshelling en stuur hem vervolgens met veel rudder door de bocht. Dat ziet er het beste uit met zulke dubbeldekkers.

sturen

Gerhard, hij doet het leuk.

Ik heb het idee dat je wat meer rudder in de bochten mag gebruiken. Hij lijkt nu erg slippend door de bocht te gaan. Ik zie het ook bij mijn fidget (depron dubbeldekker), die geef ik een beetje dwarshelling en stuur hem vervolgens met veel rudder door de bocht. Dat ziet er het beste uit met zulke dubbeldekkers.

Kan ik wel eens uitproberen.
Maar ik ben er ook wel achter dat er een groot verschil in servo,s zit. De goedkope servo's doen het niet vloeiend qua beweging. Dat zie je ook terug in het sturen. Maar ja, voor dit soort uitprobeer projecten zijn ze goed genoeg.

Zal in de Ultimate80 wat betere servo's gebruiken.
Tevens komen er hier 2 op rol en 2 voor hoog/richting.
Moet het bouwdraadje maar weer eens oppakken. :p

Back