Ultimate AMR van Precision Aerobatics

• Topicstarter Topicstarter michaoj
  • Startdatum Startdatum
M

michaoj

Guest
Hoi allemaal,

heb gisteren mijn Ultimate AMR van Precision Aerobatics ontvangen. Ik had hem besteld bij 3dextratime.

In de nabije toekomst zal ik mijn bevindingen over dit kleine wondertje hier posten.

Heeft er al iemand ervaringen met dit kistje, of tips?

Laatst bewerkt door een moderator:
full
full
hallo
IK ben gisteren ook mijn Ultimate van precision aerobatics gaan afhalen bij 3D Extra time. Ik heb hem wel laten bouwen door hen en tis heel goede gedaan. Welke kleur heb jij gekozen? IK de groene versie. Spijtig van het slechte weer anders zat de eerste vlucht er al op. ik zal je nog iets laten weten na mijn maiden flight.

Ik heb een gele gekocht. Hij is ondertussen vliegklaar.

De bouwhandleiding is zeer duidelijk. Alles staat in detail beschreven. Op 2 dagen kan je hem perfect afwerken.

Na het invliegen zal ik wat foto's posten.

Vandaag de Ultimate ingevlogen.

Ik gebruik de setup van 3dextratime. Niet met de PA motor en dergelijke.
Deze setup brengt het totaalgewicht op 1100 grammen. De batterijen zijn Diamond lipo's 3s 2250mA 22C. Deze combinatie geeft schandalig veel vermogen. Op 1/3 gas klimt het kistje verticaal.

Er is redelijk wat down trim nodig. Dit was vermeld door de constructeur, en had ik dus al enigszins voorzien.
Ik heb gevlogen met de kleine uitslagen. Hiermee kan je al behoorlijk aerobatics vliegen. Van een lekker vrillen tot meskant. Dat belooft voor de volledige uitslag:p.

Als gevolg van het down trimmen trekt het vliegtuig bij meskant naar onderen. Hier is een mixer aangeraden. Dat wordt lekker piepen op de zender straks.

Het toestel vliegt 'als op rails', en laat zich zeer gewillig rondsmijten. Als je aanduikt zonder gas hoor je het fluisteren van de 14*7 prop en het airframe. De grote luchtweerstand houdt het kistje lekker traag bij het aanduiken.

Landen was een eitje. Er stond behoorlijk veel wind, en de Ultimate zakte in helicopterstijl naar de grond, zonder neiging tot afkappen.

Ik ben een beetje verliefd!

Ik zelf heb nu een tijdje de extra MX van PA.

Blijven een van de beste kisten te koop in deze formaten.
Nog beter dan extreme flight en sebart als je het mij vraagt.

Weet niet of het voor dit kistje ook geld maar door het mega lage gewicht voor het formaat is hij wel wat windgevoeligger.

De extra MX die ik heb is 1.6 meter span met maar 1750gram vlieg gewicht zorgt dat voor de mogelijkheid tot zeer langzaam vliegen maar vliegen met windkracht 4 is geen pretje meer.
Terwijl een zwaardere kist dan nog best vliegt.

De Ultimate is ook behoorlijk licht. Met windkracht 4 is er inderdaad niet veel lol meer te beleven. Je kan er dan zelfs achteruit mee vliegen.
Ik wacht op wat beter weer om het onderste uit de kan te halen...

Ik heb ook het genoegen gehad om de kleine Extra van PA te vliegen. Ook die vliegt geweldig. Hun kistjes zijn prijzig, maar wel super.

full
full
Ik heb vanmiddag mijn ultimaatje gedoopt. Wind was er genoeg 3 a 4 beaufort. Take-off geen probleem enkel bij lage snelheid wordt het opletten dat je niet tegen de grond plakt. Op een normale snelheid vind ik dat hij met veel wind nog heel strak vliegt alleen het landen is wat moeilijker bij zon weer. :p

Bij de extra mx merk je je gewoon dat hij mega veel draagkracht over heeft.
Je kunt bijna net zo langzaam als een shockie vliegen.
Meestal zit je met een 1.6m kist zo richting de 3kg of meer.

Alleen als je dan van die windstoten hebt dan merk je dat hij daar ook sterker op reageert.
Maar power naar gewicht is wel extreem.
Hier nog een bouwverslag van de mijne:
fiber-fusion-extra-mx

Heeft dit kistje nou ook koolstof staven over de lengte van de romp lopen als versteviging van het balsa?

De vraag is natuurlijk, met welke electrokist van dit type en of afmeting is er wel goed te vliegen met windkracht 3-4 ?

In ieder geval vliegen de PA kisten veel strakker dan hun soortgenoten. De Extra MX en vooral de Addiction zijn iets windgevoeliger maar de Ultimate AMR en de Extra 260 zijn ondanks hun afmeting heel goed te vliegen bij veel wind. Uiteraard is het allemaal veel leuker op een mooie windstille zomer ... (hopelijk ook ook binnenkort op een lente) avond...

@ r marijnissen : de AMR zit eveneens vol carbon, in ieder geval zeer doordacht ontworpen. voor meer info, kijk maar op Precision Aerobatics Ultimate Biplane - RC Groups

of een filmke http://www.ultimateamr.com/UltimateAMR.wmv

Ik zie hier een blauwe, een gele en een groene .... waar blijft de rode versie ?:p

full

http://www.3dextratime.be/

De bouwwijze van de AMR is een waar kunstwerkje. Ik was vooral onder de indruk van de constructie van het landingsgestel. Mijn kameraad heeft een E flite Mini Showtime, en bij de minste hapering liggen zijn wielen er onderuit. Dat zal niet zo snel gebeuren bij PA- kistjes denk ik.

Ik heb ondertussen een mixje geprogrammeerd. Mijn hoogteroer gaat 8% 'up' als ik mijn richtingsroer gebruik. Dit helpt enorm bij het meskant vliegen. De neiging naar de buik te trekken is nu weg.

Er is ook nog wat roll neiging, maar dat stuur ik er zelf uit.

Ik wacht ook op foto's van ne rode AMR:)

full

Bedankt voor de tip michaoj, ik ga dat zeker ook eens proberen met dat mixke hoogte-richting.

Cross:ik heb al meerdere kistjes gevlogen in 3-4 beaufort maar er was er geen die de stabiliteit evenaart van de ultimate van precision aerobatics.

amr

Het bijmixen van hoogte EN rolroeren zoals beschreven in de handleiding is ten zeerste aangeraden, dan wordt mesvlucht een fluitje van een cent.
De set-up van 3d Extratime doet niet onder voor de thrust met quantum.
De prijs is ook aangenamer.

greetz
luc

Vanavond met het heerlijke weer nog enkele vluchtjes afgewerkt met de AMR.

Verder wat geëxperimenteerd met de KE mixers. Het beste resultaat bekom ik op dit moment met 10 % elevator up bij full rudder. Anderzijds is het wel zo dat verandering van zwaartepunt hier ook een sterk beïnvloedende factor is.

Een vraag aan collega's ultimate piloten:
IK vlieg mijn ultimate op 3 cellen 2200mah.
Vliegduur:6 a 7 minuten en de lipo is zo goed als plat.:confused:
Is dit normaal? Het gaat wel over een zes minuten stevig gas geven :p

6 A 7 MINUTEN VLIEGEN DOE JE NIET BIJ BRANDSTOF HOOR EN DAN NOG BEHOORLIJK GAS; iK HEB EEN 2750 AMP IN EN LAAT MIJN BATERIJ NOOIT TOT UITERSTE GAAN WANT DAT IS HEEL SLECHT
GR;

Ge zult niet lang moeten wachten heb ene en vliegt gewoon super maar bedankt voor die tip van mixen

Da's de rode van Filoe :cool:

full

Back