"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 1

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Paul Tupker, 25 sep 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.021
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    volgens mij moet dat vliegtuig nog uitgevonden worden.... :evil:
     
  2. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.558
    Locatie:
    Oegstgeest
    Dat vliegtuig zullen ze nooit uitvinden..... :twisted:
     
  3. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Jawel hoor dat model bestaat ook al, en als ik mij niet vergis is er al eentje in Nederland.
    De link staat ergens in de draad van de shock-flyer en is door Bert gepost.
     
  4. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.021
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    ohw ja de Southern X2. prachtig flexibel!! heb je he mal gezien in NL??

    maar niek proof weet je het zeker?? :D :D :D

    groet,

    vincent
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ik heb hem nog niet gezien maar volgens mij heeft Pjottr hem besteld en zou deze hem al klaar kunnen hebben. Maar als ik de gewichten op Ezone zie is hij eigenlijk te zwaar als indoor kist.

    Niek Proof, ik denk het wel.......................
     
  6. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    homaar jongens.. zo kan ie wel weer! :oops:
    Zo slecht vlieg ik toch niet? :nooo:

    Gaan we weer effe :eek:ntopic: over "beste maten" :roll: ?
     
  7. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    sorry :oops:
     
  8. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    De Sx2 is inderdaad vliegklaar op 400 gram uitgekomen met 3s Irate 1100's en een Typhoon Micro 6, gaat wel als de brandweer met 550 gram thrust....( Graupner 8x4 Slimprop)
    Ben helaas nog steeds meer bouwer dan vlieger :D
    350 gram met Kok 340's bij 90 span gaat denk ik nog net indoor.
    Het is mijn eerste 3D trainer, helaas overleeft de motorophanging mijn eerste vluchtjes nog niet :(
    Ga nu een steviger iets van aluminiumstrip fabrieken...
    Mocht een en ander lang genoeg gaan vliegen voor een fatsoenlijke trim dan zal ik een en ander over dit zeer flexibele EPP ontwerp posten :D

    Peter[/img]
     
  9. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Nee hoor Niek, maar van die Hoovercraft van je heeft iedereen wel heel veel plezier :wink: .
     
  10. Walter

    Walter Guest

    Mooie Utimate, ik zou graag willen weten hoe jij die wingstruts hebben bevestigd. Gelieve wat closeup foto's .......


    met vliegende groet,

    Whtv
     
  11. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Zie de bouwdoos, of handleiding (link zweeft ergens op he forum)
    Ze zijn inde vleugels geslot.
     
  12. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    @ Walter

    De wing-strut zit zoals Niek zegt in een slot in de vleugel; twee krom gebogen veiligheids speldjes zitten tussen de vleugels en de wing-strut en vormen de oogjes voor de landing-wire en flying-wire.
    Alles hier met een beetje epoxy lijmen.

    Hier nog een foto:
    [​IMG]
     
  13. boss

    boss Guest

    :?: kan een ultimate ook indoor vliegen met 3x1200 E-tec cellen? of is dit dan net ff te zwaar? twijfel nog tussen de kokam 350's en de 1200 E-tec's. ik vlieg eigenlijk nooit indoor, maar als dat project over indoorvliegen in Amsterdam slaagt wil ik daar zeker heen! even vooruit kijken dus. wat moet ik kopen? ik vlieg met een speed 300 met een 5:1 vertraging (nu nog met 8x250 mah nicad's en een 11/ 10x4,7 prop)..

    alvast bedankt, Luuk
     
  14. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    1: ja, moet kunnen, afhankelijk van de vliegstijl en verwachte prestaties ((die door het hogere gewicht wel wat lager zullen uitvallen)
    2) Je aandrijving klopt niet. een speed 300 6V op 8 cellen NICD en een 1:5 kan maximaal een 9x4,7 prop aan. met de hier genoemde 10x4,7 of 11x 4,7 krijg je nouwelijks extra trekkracht( met de 10 iets meer, met de 11 iets minder) omdat je de motor te veel smoort. Gevolg is een stroom die oploopt tot ruim boven de grenzen waar binnen die motor nog enige omzetting van die stroom naar toeren kan plegen en een hele hoop nutteloze warmte. Met 3 cellen Lipo, de 11inch prop en de hier beschreven combinatie heb je een uitstekende installatie gebouwd om de regelaar te kunnen testen op stromen van rond de 17 ampere zonder extra aandrijf-vermogen aan het model toe te vertrouwen met als speciale feature de mogelijkheid tot het smelten van Depron motorkappen en koolborstelveren :twisted: ......(Je Lipo's kunnen er trouwens ook niet zo best tegen.....)
     
  15. boss

    boss Guest

    oh..uh bedankt!

    ik heb niet echt last van een erg hete motor, wel is de accu met een 11" prop sneller leeg. ik vlieg al heel lang met deze combi en alles gaat goed (tot nu toe). Ga het toch proberen met een 9x4,7 prop, hoop dat het werkt!. Ik ga waarschijnlijk een GWS 350 kopen met de 1:6,6 vertraging. laat dan meteen de 1200 E-tec's meekomen...weet nog niet of ik 2 of 3 cellen doe...iemand hier nog een reactie op, misschien ook een prop voorkeur. op de datasheets van GWS staat dat de 350 motor met de 1:6,6 en een 9x4,7 prop de volgende resultaten geeft:

    -10,8 v (3s1p)
    -8,5 amp
    -468 gram stuwkracht! 8O

    dit lijkt me een mooie combi, kan ik later vast nog de kokam 350 cellen gaan kopen. corrigeer me alsjeblieft nog een keer! :lol:

    Luuk
     
  16. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Het begin van dit draadje nog eens doorlezen..
    Voordat we alles makkelijk vooorzeggen?
     
  17. boss

    boss Guest

    hmmm...stom :oops:

    heb het wel gelezen, hoe kan dat nou? ach ik weet nu ongeveer waar ik het moet zoeken. jah uh sorry dat ik nu weer 2 berichtjes voor niets post...zonde van tijd en ruimte.... (maar je doet er weer ervaring mee op :lol: )
     
  18. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
  19. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Voor het opleuken van een depron model werd me een folie geadviseerd die met een aanzienlijk lagere temperatuur dan Oracover kan worden opgebracht. In mijn herinnering was het Solarfilm. Nu vond ik alleen een plakfolie van Solarfilm dat Solartrim heet. Is dat hetzelfde?
     
  20. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Solartrim is de zelfklevende variant van Solarfilm. Je kunt het gebruiken om de Ultimate wat op te fleuren. Pas wel goed op dat je het met name op de vleugels spanningsvrij aanbrengt om verdraaingen van de vleugels te voorkomen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina