"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 1

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Paul Tupker, 25 sep 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    finacieel technisch wil ik het eerst toch gewoon met borsteltjes proberen :wink:
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Doe ik ook hoor ;) Maar je zei dat die duitsers er dol op waren. Ik heb er maar 1 mee zien vliegen, de rest had brushless :) (Ze vlogen er wel 2 achter mekaar stuk, motor uit bij indoor torqen)
     
  3. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Wat is een mooie aandrijving gebaseerd op een Mega? Deze zijn volgens mij toch wat goedkoper te verkrijgen...
     
  4. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Aandrijvingen met "remschoenen" (borstels) tot 20 Euro voor de Ultimate:
    GWS IPSD (dual) RLC (4,8V) "D" (1:9,7) op 2 Lipo's met 12x6 of 3 Lipo's en 10x4,7. (Beperkte levensduur!)

    GWS EPS 350C DS (1:6,6) op 2 Lipo's met 12x6 of 3 Lipo's met 10x4,7. (Redelijke levensduur).


    Goede Brushless aandrijvingen voor de Ultimate:
    Astro 010 (14T) en gearbox 1:3,22 (GWS of Astro) en 10x4,7 prop op 3 Lipo's.

    Razor 350 en 1:6,6 GWS box met 10x4,7 prop op 3 Lipo's.

    PJS 550E en 10x4,7 prop op 3 Lipo's.

    Mega 16/7/10 en 1:2,8 gearbox met 10x4,7 prop op 3 Lipo's.
     
  5. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Ik proef een sterke voorkeur voor de 10x4.7 prop
    Moet zeker goed bij model passen.

    Kan een EPS 350 wel op 3 lipo's? Niet beter een 280 versie pakken dan, of gaat dat nog sneller stuk?
     
  6. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Die eps 350 heeft een sp300/7.2V motor vermoeden ze op de ezone
     
  7. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Moet voor clubmaat nog motor uitzoeken voor een beechcraft staggerwing. ook bipe van ongeveer deze maat.
    Schaalmodel. Hoeft niet te hoveren, wel lang vliegen. Vertraagde 300 7.2 zou mooi uitkomen voor dat doel.
     
  8. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    *kick* :oops:

    ook tijdens een Jet-meeting, 8)


    foto's..? :lol:
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb nog een Mega 16/7/6 liggen met 1:2.8 vertraging. ZOu ook kunnen maar word te veel denk ik :) Heeft 14.5 A op 3 lipo's en 8.8 op 2.
     
  10. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Bert,

    Waar haal je die Mega BlaBla/10 weg?
    Ik zie op de internet winkles alleen de 6,7,8 en 12.

    Deze 10 is ook geschikt voor de kanoliday?
     
  11. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    De Mega 16/7/10 is uitstekend geschikt als aandrijving voor een "Kanoliday". Ik neem aan dat elke leverancier van Mega er aan kan komen. Ik zag er laatst nog eentje in het busje van Rudie, http://www.rrelektronics.nl/ rondzwerven.
     
  12. erve

    erve

    Lid geworden:
    17 aug 2003
    Berichten:
    54
    Locatie:
    België
    Hallo,

    TACU?

    Is dit een beurs over modelbouw?
    Indien ja, is het een grote beurs en waar is de juiste locatie?

    Groeten uit België
    Eric

    N.B. Op 18 oktober is hij op de beurs in Utrecht (TACU) aanwezig met zijn producten.
     
  13. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
  14. Paul Tupker

    Paul Tupker Guest

    De TACU is een vrij kleine beurs die iedere maand gehouden wordt. Het gebouwtje waarin het gehouden wordt bevindt zich direct achter het crematorium Övervecht". Naar de weg vragen zal dus geen probleem zijn. Is 's Zaterdags (3e Zaterdag in de maand, van 8.00 tot ca 12.00 uur 's ochtends). Zowel 2e hands als nieuw modelbouwspul wordt hier aangeboden. Ik weet niet of Jepe en RBC kits er nog steeds een stand hebben, jaren geleden kwamen zij er wel. Absoluut een aanrader om er tenminste een keer te komen kijken, valt het je tegen dan blijft het mogelijk bij die ene keer maar dat denk ik niet. Gezellige sfeer.
     
  15. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Jepe en RBC zie ik daar al heel lang niet meer.

    Vaak wel 1 of 2 duitse handelaren (http://www.modellbau-steinhardt.de/). Hebben wel "modelmotors" (AXI's), maar mega's zie ik daar niet veel.
     
  16. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Mega koop ik altijd via Jan Bakker uit groningen die het rechtstreeks haalt uit tchechië (Hoe schrijf je dat...) bij de fabriek dus hij kan alles krijgen. Speciale bestellingen ook geen probleem. Prijs is lager of gelijk dan die van internet. Ik heb nog nooit iets goedkoper gezien op internet waar dan ook.
     
  17. J. de Beer

    J. de Beer

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Roosendaal
    Zijn die pakketjes al verkrijgbaar?
     
  18. Paul Tupker

    Paul Tupker Guest

    Zodra de pakketjes leverbaar zijn zorg ik ervoor dat e.e.a. in dit topic wordt geplaatst , met details over de leveringsomvang (waarschijnlijk alleen uit voorgestanste depronplaatjes en cockpitkapje bestaand, met Nederlandse handleiding) en wijze van bestellen en betalen. Nog even geduld dus, de "fabrikant?leverancier, Frans Banen, is er druk mee bezig.
     
  19. Paul Tupker

    Paul Tupker Guest

    Laatste nieuws over de Ultimate pakketjes: Inmiddels zijn al wat pakketjes uit de "voorserie"overgedragen aan hun nieuwe eigenaren. Deze bestonden uit alleen een setje gestanste Depron platen, met een "workshop"gegeven door Frans Banen op de clubavond van de Hoofddorpse L.C. Inmiddels zijn de _complete bouwpakketjes, inclusief bouwinstructies. super lichtgewicht wielen (gewicht per stuk niet meetbaar op een gewone digitale huishoudweegschaal), landingsgestel-materiaal, enz.enz. en verpakking in kartonnendoos gereed. alleen de cockpitkapjes moeten nog gemaakt worden. Wacht nog op het beschikbaar komen van het, weer super lichtgewicht, materiaal en het enigszins arbeidsintensieve proces om ze te maken. We zijn ervan overtuigd dat e.e.a. volledig is op de eerstvolgende beurs in Utrecht. De lichtgewicht wieltjes (ongeveer het beste wat ik tot dusverre voor indoor (en superlicht outdoor) op dit gebied heb gezien zullen ook los verkrijgbaar zijn voor enkele euro's. De gecompleteerde kitjes zullen dan zo ongeveer 30 euro kosten, nog steeds een zeer acceptabel bedrag, naar mijn mening. Frans hoopt op 1 november zijn eigen webpagina te openen, waardoor je snel de laatste informatie over dit project en toekomstige projecten aan de weet kunt komen. We houden je hiervan op de hoogte.Maar voorlopig kan je Frans via zijn E-mail adres of telefonisch (zie boven) contacten om in het bezit te komen van "voorserie"kitjes.
     
  20. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    De eerste bouwdozen zullen meegenomen worden naar de TACU beurs in Utrecht (18 Okt) en naar de eerste indoor meeting in Alphen (Noord Brabant) op 19 Okt. Leverbaar als complete set voor 30 Euro of als gestanste Depron onderdelen voor 15 Euro.

    Zo is het geworden:
    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina