"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 1

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Paul Tupker, 25 sep 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    NICE !
    is dat ook goed te vliegen met een conventionele aandrijving zonder dure borstelloze motoren en lipo cellen ?
     
  2. Phoenix

    Phoenix Guest

    gerard_nl,

    een collega van me heeft dit kitje reeds in huis en heeft hier een conventionele aandrijving bij (brushed + regelaar iets van 50 eur) + lipo.
    Ik kan wel vragen wat hij heeft gebruikt (ik zie hem a.s. dinsdag 14/10 pas weer).
     
  3. Hayo

    Hayo

    Lid geworden:
    7 jun 2003
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Zuid-Beijerland
    Dick,
    wat ziet dat er :banana: SUPER :banana: uit zeg,..............filmpje :?:
    :wink:
     
  4. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    Zie hier de inhoud van de kit:
    [​IMG]

    Wat niet op de foto te zien is, maar wel in de kit komt, zijn de canopy en de carbon stuurstangen 1,2 mm.
     
  5. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    spinner?
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Wow, die kit voor 30 euro? Doet u mij er maar 1 :) Damn dat ziet er goed uit.....
     
  7. Paul Tupker

    Paul Tupker Guest

    V.w.b. "spinner": Aangezien er vele motorisaties mogelijk zijn, en ook de mogelijkheid (zeer wenselijk) van een propeller ophanging met breukbeveiliging (d.m.v. meenemer met elastiekjes -vraag zonodig Bert), kan je het beste als je dat wilt zelf een spinner aanschaffen die bij jouw aandrijving past. Voor de aandrijving, borstels of borstelloos, gearbox of niet, binnen of buitenloper, enz.enz heeft Bert eerder in dit topic al een uitgebreid overzicht gegeven.
     
  8. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
  9. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    is dat zon kitje van de ultimate of het hatrmann kitje?

    good flying btw derk !
     
  10. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    Als ik me niet vergis, is dit het proto-type
    van het bouwkitje.

    De kit heeft nog enkele verbeteringen.
     
  11. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    Derk vliegt met de Ultimate uit de Kit van Frans. Het verschil met die van Hartman zit hem vooral in de veel eenvoudiger constructie methode bij de Ultimate van Frans, wat mogelijk gemaakt wordt door de nauwkeurige stans techniek.
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik ga zaterdag eens kijken in utrecht :)
     
  13. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Hallo,

    Ik hoorde dart Jan van Leeuwen in Amsterdam deze kits al heeft liggen...
    Klopt dit en zo ja prijs en adres van Jan??

    Peter
     
  14. fb-models

    fb-models Guest

    Goede morgen leden van dit forum,

    Rond het ultimate-project zijn nogal wat vragen gerezen, die door Paul Tupker en Dick van der Vecht grotendeels beantwoord zijn, mijn hartelijke dank daarvoor.
    Als leverancier van de Ultimate bouwdoos kan ik meedelen dat de bouwdozen thans leverbaar zijn in twee uitvoeringen: alleen de gestanste Depron delen in kartonnen map voor 15 Euro
    De complete bouwdoos voor 30 Euro. Losse Depron indoor-wieltjes 2.50 Euro.
    De complete bouwdoos zal zaterdag 18 oktober op de modelbeurs TACU te Utrecht geintroduceerd worden.
    Uiteraard zijn de dozen vanaf heden te bestellen via e-mail fbanen@worldonline.nl De extra verzend- en verpakkingkosten bedragen 7.50 Euro
    Hoewel al veel modelwinkels geintresseerd zijn, zal deze bouwdoos voorlopig alleen door fb-models geleverd worden, en nog niet in de winkels te koop zijn.
    Om de prijs zo laag mogelijk te houden, ontbreekt een bouwbeschrijving.
    Een bouwbeschrijving zal via een link op dit forum te downloaden zijn, en per 1 November gedetaileerd en met diverse bouwtips op de website www.fbmodels.nl.
    Ik ben momenteel bezig met een nieuw indoor model, maar daarover later meer.
    Ik wens een ieder die het pakket aanschaft veel bouwplezier en een goed indoorseizoen.
    Met vriendelijke groet,

    Frans
     
  15. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Hi Frans,

    Ook goedemorgen en welkom op het forum :D
    Als zunige Hollander zou ik graag willen weten wat er buiten het Depron in de complete kit zit....
    En dank voor het op de markt brengen ervan, je kunt binnenkort een bestelling verwachten,

    Peter
     
  16. Paul Tupker

    Paul Tupker Guest

    Overigens (out of topic) kun je alle gewenste informatie over het bedrijf van Jan van Leeuwen, met foto's, vinden bij "winkelbesprekingen". Kijk bij J & J Modelbouw.
     
  17. fb-models

    fb-models Guest

    Hallo Peter,

    Om je vraag te beantwoorden.

    In de complete bouwdoos zit o.a.:
    een plastic zakje met het wielsetje plus achterwiel staat erg leuk en is bovendien functioneel.
    Balsahout voor hoogteroer, richtingroer en vleugelstruts en
    een strook wit oracover.
    2 mm carbon voor het uitneembaar landingsgestel, 1.5 mm carbon voor aansturing hoogteroer, richtingroer en ailerons. Krimpkous, cockpitkapje 2.5 meter dyneema voor de spandraden, de oogspelden om het geheel te kunnen spannen. Special tape voor het snel en makkelijk bouwen
    Enkele A-4tjes korte bouwbeschrijving en bouwtips.
    Met de doos uitvoering is het model compleet te bouwen met slechts enkele extra benodigdheden, zoals snijmesje, epoxy-styroporlijm, liniaal
    transparant tape en een schaar.
    Op de beurs in Utrecht zullen enkele reeds afgebouwde modellen te bezichtigen zijn. Ook zal daar indien mogelijk een compleet model worden gebouwd.

    In het vertrouwen je voldoende te hebben geinformeerd,
    Met vriendelijke groet,

    Frans
     
  18. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Komen de borstelloze motoren en bijbehorende regelaar ook als aanbieding naar de Tacu mee,
    of is dat alleen intern clubleden?
     
  19. emp1re

    emp1re

    Lid geworden:
    19 dec 2002
    Berichten:
    239
    toch nog stevig aan de prijs (mijn persoonlijke ervaring)..De duitser die ze vorig jaar bij zich had verkocht ze voor 30 euro kant en klaar gebouwd.(daar kwam mijne ook weg nl). Wat ik nu vernomen heb is er iemand uit Drachten mee bezig die de compleet uitgesneden ultimate voor 15 euro aan de man brengt.

    Ik wil hier niemands handel bederven of wat dan ook, maar rondkijken kan toch schelen.

    ---=== Freddy ===---
     
  20. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Wie? Ik ben er afgelopen zondag nog wezen vliegen, niets over gehoord.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina