"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 1

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Paul Tupker, 25 sep 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    En Theo?
    Hoe vloog hij?
    Ik denk dat ik die spulletjes nog wel kan halen in de modelbouwzaak :?
    Ik heb wel een 3cellen pakketje 1020 serie en een speed300 7.2V.
    helaas niet al die vertragings van gws en dergelijke. :oops:
    maar k zou het toch wel heel erg mooi vinden als ik een keer kon prophangen :oops:
    Ik zou dus niet weten wat ik nou dus echt precies nodig heb.
    Wat je dus toch wel nog in een modelbouw winkel kan halen.
    Enee een borstelloze is mij toch net wat te duur,heb al gelezen voor 140 euro maar toch vind ik dat wel erg veel..
    Er word wel veel berschreven wat je als oplossigen kan nemen en dergelijke! maar ik zou het fijn vinden als ik het gewoon bijde modelbouwzaak kon halen,want vertragings zullen ook snel slijten:$.
    Mvgrt Remy van Wijk
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Tja Remy hoe hij vloog weet ik nog niet, morgen is de indoor in Alphen pas, of heb ik mij 2 dagen verslapen? 8)

    Op dit moment blijf ik ook nog effe bij de normale motoren, maar op den duur ontkom je er toch niet aan om ook die borstelloze motoren te gaan gebruiken. De aanschaf is misschien wel een stuk duurder maar ze gaan stukken langer mee, en dan wordt het prijs technisch toch wel weer interesant.
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    een aandrijving van 140 euro op een toestelletje van wat plaatjes piepschuim van 15 euro, als een buitenstaander dat hoort zegt ie "jullie zijn helemaal maf"
     
  4. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    hahaha.. tja..;)

    ben tog erg benieuwd theo!
    prohangen lukt je dat? denk het niet of wel :oops: ?..

    Tja ik heb nog meer dingen die ik voor 140 euro wil kopen :wink:
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Met de Ennu en met als motorisering een permax 280 bb en 3 etecs 1200 lukt het redelijk goed.

    Ben zelf ook benieuwd of dit met die GWS op de Double-Magnum ook kan. Let wel dit is een ouder type GWS set. (ik heb uit enkele oude kapotte vertragingen alle goede onderdelen verzameld en daar weer een redelijk goede van gemaakt) De nieuwe GWS vertraging lijkt meer vermogen te hebben doordat daar een anders getimede motor inzit. Meer info hierover op de GWS site.
     
  6. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    ...
    is er ergens een hele erg duidelijke uitleg over hoe je zelf je vertragingen kunt maken?
    Ik zie wel veel foto's van die vertragingen.
    Ik heb al de zoekfuctie gebruikt maar als ik"vertraging zelf maken"invoer krijg ik precies 30 pagina's 8O
    Weet iemand of hier toevallig ook een rubriek op het forum staat?
    Waar je zelf je vertraging kan maken?,duidelijke uitleg ervan;)..

    Mvgrt Remy van Wijk
     
  7. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Remy, je moet ook niet zoeken op 'vertraging zelf maken'

    waarom niet? omdat je moet zoeken op woorden die mensen eventueel in zo'n post zouden gebruiken.

    niemand zal ooit zeggen dat hij dit 'zelf' heeft gemaakt, want dat spreekt voorzichzelf en is dus overbodig. Hier moet je dus ook niet op zoeken.

    'vertraging' is uiteraard wel goed en 'maken' kan je ook proberen.

    'vertraging AND maken' levert te veel resultaten, dus moet je op iets anders zoeken
    'vertraging AND tandwiel*' bijv. in een zelfgemaakte vertraging zal vast wel over tandwielen gesproken worden toch? ;)
    nu zie je een heel scherm met gevonden draadjes, en kijk je even snel over de titels...

    en wat zie je dan halverwege het scherm?
    Het maken van een vertraging


    datzelfde kan je op een ander forum doen, en dan krijg je ook een zeer mooi lijstje:
    http://forum.modelvliegen.com/searc...id=11164&sortby=lastpost&sortorder=descending

    conclusie, logisch zoeken op termen die gebruikt zijn, en niet de vraag min of meer formuleren in je zoek query :wink:

    zo, en nu weer :eek:ntopic:
     
  8. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    DANKJE! :wink:
     
  9. emp1re

    emp1re

    Lid geworden:
    19 dec 2002
    Berichten:
    239
    :D en ze hebben nog gelijk ook..

    MAAAAAAAAAAR in de regel is de electronica sterker als het schuim dr omheen wat dus inhoudt dat bij een redelijke crash het zo weer in het volgende vliegietuig past :lol:
     
  10. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    weet iemand een motor voor de ultimate zonder remschoenen (k heb men loonstrook binne) en de prijs vin in ook wel handig
     
  11. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Effe de draad helemaal doorlezen het staat er allemaal in
     
  12. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    :offtopic:
    Het toestel heeft goed gevlogen tijdens de Duitsewedstrijden. :worship:
     
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Vleugel bekleden met briefjes van 5€, discrepantieprobleem opgelost ;)
     
  14. fb-models

    fb-models Guest

    Hallo ultimate vrienden,

    Zo het weekeinde zit er weer op.
    Het was afgelopen vrijdag nog even spannend de eerste serie Ultimate-kitjes nog even te voorzien van cockpitkapjes.
    Het materiaal daarvoor kwam vrijdag laat in de middag binnen, maar desondanks is het me gelukt de gehele serie van cockpitkapjes te voorzien.
    In het afgelopen weekeinde zijn er al aardig wat kitjes naar hun nieuwe eigenaren gegaan, en ik hoop ze binnenkort in de diverse sporthallen wederom te ontmoeten.
    Over de motorisering van het model rijzen telkens toch weer dezelfde vragen, waarop de antwoorden in dit forum al meerdere malen staan vermeld. Het antwoord is echter vrij simpel.
    Op de bouwdoos zelf staat de goedkope oplossing, en dat wil niet zeggen, dat het model dan niet van de grond komt. Integendeel, ook met deze motorisering stijgt het model loodrecht omhoog als een engel met heimwee naar de hemel. Het grote verschil met een dure borsteloze motor
    en regelaar zit voornamelijk in de vliegtijd, en dat is slechts een minuut, en de borsteluitvoering met vertraging maakt ietwat meer geluid door de vertraging, een kwestie van comfort dus. Op de lange termijn zal een borsteloze motor het wellicht langer uithouden, maar daar betaal je dan ook beduidend meer voor.
    Het is prettig om uit verschillende opties te kunnen kiezen.
    De nadruk hierbij ligt echter meer bij duurzaamheid en budget, dan bij de prestaties van het model. Maak het model niet te zwaar, vliegklaar, zo tussen de 210 en 250 gram, en het model vliegt met de borstel motor met vertraging GWS EPS 350 C-DS (1:6,6) en genoemde toebehoren op de doos, indien de vaardigheid van de piloot dat toestaat, elk acrobatisch figuur, m.i.v. een knife-edge looping, als daar ruimte voor is.
    Het ligt natuurlijk voor de hand, dat als je het model te zwaar maakt, door b.v. loodaccu's te gebruiken, de prestaties beduidend zullen afnemen. Ik noem hierbij elke accu anders dan lipo's, een loodaccu. Voor iedereen die een Ultimate-kitje hebben aangeschaft of willen aanschaffen en vragen hebben over het model, de bouw of suggesties voor verbetering, stel ik mijn e-mailbox open fbanen@worldonline.nl.
    Groeten en tot ziens bij de komende indoormeetings.

    Frans.
     
  15. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Hoi,

    Is: www.fbmodels.nl uw internetsite?
    hij doet het helaas niet :( ..
    heeft u ergens een pagina waar deze kitje opstaan en de preciezie prijs ervan?.

    Mvgrt Remy van Wijk :wink:
     
  16. fb-models

    fb-models Guest

    Beste Remy,

    Inderdaad, Mijn site is nog niet actief, er wordt nog aan gewerkt.
    Zoals eerder vermeld is deze, als alles meezit per 1 november online.
    Voorlopig is alle informatie over de Ultimate, de wijze van bestellen, kostprijs, leveringsomvang, foto etc. te vinden in dit forum.
    Blader eens een paar pagina,s terug. Zonder twijfel vind je daar antwoorden op je vragen. Indien er vragen zijn die onbeantwoord zijn gebleven, of heb je een specifieke vraag of opmerking, dan ben ik gaarne bereid deze via dit forum of e-mail fbanen@worldonline.nl te beantwoorden.
    m.vr.gr.

    Frans[/quote]
     
  17. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    En wat is dan dus de beste en de goedkoopste?van de borstelloze :oops: ..
    is er ook een nederlands addres waar je deze borsteloze kan bestellen?
     
  18. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    De bovenste 2 zijn beide goed.
    Verkrijgbaar op diverse adressen en ook hier ten lande. Probeer eens bij R&R-Electronics.

    Ik ga denk ik eens proberen met een Permax 280 BB 1:5 vertraagd met 10x4,7 prop aan 3 lipos. Dit voldoet perfect op de Ennu.
     
  19. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Dankje! :D
     
  20. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Frans,

    Jij schrijft:

    Ik neem aan dat je hiermee bedoelt 1 minuut kortere vliegtijd, maar wat is dan de totale vliegtijd op 3xKokam350 en EPS 350 D?

    Voor evt. langere vliegtijd naar welke lipo cellen moet je dan op zoek, ETEC1200 kunnen ook 7A aan, maar zijn ongeveer een factor 3 zwaarder. Of dan 3S2P 350 pakketje.

    Wat is de piekstroom die een EPS 350 D trekt op 3 lipo's en 10x4.7 Prop. Datasheets gaan maar tot 9.6V bij 9.3A, vreemd is dat een 10x6 prop minder stroom trekt bij dezelfde spanning.

    m.vr.gr.

    Rick
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina