"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 1

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Paul Tupker, 25 sep 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Nie waar, ik vloog gewoon wat rugvlucht..
    kan ik helpen dat die zaal om laag kwam?!
     
  2. Paul Tupker

    Paul Tupker Guest

    @Niek
    We hopen je binnenkort een cursus plafondhangen door Derk aan te bieden. Kan nog even duren hij is, denk ik, zelf nog aan het lessen.
     
  3. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
  4. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
  5. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
  6. tbstuntpiloot

    tbstuntpiloot

    Lid geworden:
    29 okt 2003
    Berichten:
    918
    Locatie:
    -
    depron is echt een goed metheriaal, goedkoop, licht makkelijk te bewerken..... 1 nadeel, kwetsbaar....
     
  7. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    je moet het maar zo zien, elk materiaal heeft zo'n z'n voordelen en nadelen :wink:
     
  8. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    Voorbeeld van accu inbouw:

    Nadat de plek van de accu positie door het uitmeten van het zwaartepunt in lengte richting bepaald is, kun je de accu opening in de rompbodem maken en met Depron verkasten. Een elastiekje zorgt voor de fixatie.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    Hoi,

    Bedankt, voor weer een paar mooie detail foto's
    van de "ULTIMATE",....
    maakt het bouwen steeds een stuk makkelijker.

    Gr.Han
     
  10. fb-models

    fb-models Guest

    Hallo forumvrienden,

    Ik wil via deze weg Emile van pioniers Venray complimenteren met zijn fotoverslag van de Ultimate, welke hij op voortreffelijke wijze aan het afbouwen is.
    Voor iedereen , die momenteel een Ultimate uit de bouwdoos of van het Depronsetje aan het bouwen is, is het fotoverslag van Emile een duidelijke aanvulling op de bouwbeschrijving. Met goede en duidelijke foto's is stap voor stap de voltooiing van de ultimate te zien.
    Een echte aanrader dus.
    Hierbij de link naar zijn bouwverslag. http://www.stack.nl/~coen/RC-forum/viewtopic.php?t=381&start=0
    Indien de link niet werkt. Kijk op www.rc-forum.nl onderwerp electro,
    topic van Emile Ultimate-kitje.
    Een prima verslag Emile !!!

    M.Vr.Gr.

    Frans
    FB-models
     
  11. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Euh ... :oops:

    Het bouwen heeft een weekje in beslag genomen, gewoon rustig iedere dag 1 of 2 uurtjes prutsen, maar hij is op de cockpit spuiten klaar. De volgende FB-Models Ultimate zal in ieder geval een stukkie sneller gebouwd worden, het is namelijk allemaal nieuw voor mij he ... dat depron indoor gebeuren en wegen van ieder grammetje. Oh ja, hij weegt vliegklaar 238 gram met GWS aandrijving. De resterende bouwfoto's volgen vandaag nog.

    Voor meer info zie:
    Bouwfoto's en tips Ultimate (Emile)

    :banana:

    Bij ons in de club twijfelde iemand over het vertikaal vermogen van zo'n vertraagde speed 300 op een accupakket van 30gram. Nou ik heb bij mijn ultimate gisteravond de aandrijving ingebouwd, de regelaar geprogrammeerd en vervolgens rustig gas gegeven.

    Maar ... wat een THRUST ... ik denk dat ik het plafond mag gaan vrezen, want hij gaat echt als een RAKET vertikaal!

    Ik ben in ieder geval zeer content met mijn besteding van 30 euro aan die Ultimate bouwdoos. Nu nog invlieguhhhh, hopelijk krijgen onze andere 2 clubleden hem deze week ook nog af. :p


    Grtz,
    Emile 8)
     
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Hoi emile, waar ga(an) jij/julie indoor vliegen?
     
  13. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Heino gaat zijn Ultimate op zijn werk in de bedrijfshal invliegen. Ik heb de mijne gisteravond al effe door de huiskamer laten tuffen (taxien), sprintje van 10,5 meter. :lol:

    Een clublid heeft onlangs toestemming gekregen om met een klein groepje af en toe in een sportzaal van een legerkazerne te mogen vliegen, onder begeleiding wel te verstaan. :wink:

    Ik zal hem eens een mail sturen wanneer ie tijd heeft, ik sta namelijk op springen ... ik moet nog de nodige ervaring opdoen voor over 2 weken in Alphen. En buiten vliegen is momenteel geen optie ... :)

    De mazzel,
    Emile 8)
     
  14. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.558
    Locatie:
    Oegstgeest
    Het is het mooiste weer van de wereld om nu lekker buiten te gaan vliegen!!!!!!!!!!

    mazzels Martijn
     
  15. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    As zaterdag de 8e, Markelo te ver weg?
     
  16. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Ik had Hans van Dam net aan de chat, hij ging vanmiddag vliegen, dus misschien ... het weer is blijkbaar een stuk rustiger dan de afgelopen dagen, of lijkt het maar zo. 8O

    Ik moet de cockpit nog effe spuiten en effe een buitenvlieg landingsgestel maken. Heel misschien dat ik hem vandaag dus invlieg. Dit zal Heino mij niet in dank afnemen, want hij wil er natuurlijk bij zijn. :lol:

    @Niek, ik denk dat we dit weekend naar onze privé zaal gaan. Maar ik zal echt wel een keer de andere meetings bezoeken.

    Grtz,
    Emile :p
     
  17. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    ik zal de cockpit er snel op doen zonder spuiten, de kist opvangen in de lucht want nu is het weer er nog naar!! 8) :zon: ... :eek:nweer: :showass:

    :lol:
     
  18. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Ik ben net terug van het vliegveld, heb 2 vluchtjes gemaakt ... met gespoten cockpit & buitenvlieg landingsgestel.

    Ik moest het landingsgestel maken van 4mm koolstof aangezien ik niks anders had liggen. Het landingsgestel kwam uit op een gewicht van 15 gram, pfff terwijl het originele inclusief wielkappen maar 7 gram weegt. :lol:

    Ik dacht dus, nou dan zal ik wel iets UP moeten trimmen, maar ik hoefde helemaal niets te trimmen, het ding vloog als een gedicht. Ik heb wel voorzichtig uitgeprobeerd hoe kritisch het ding is. Nou één antwoord ... totaal niet, negatieve loopings (ik schat kleiner dan 2meter doorsnee) zonder uitbreken.

    En hoveren onder halfgas met een Speed 300 ... 8O

    Wat ook leuk is om een klimmende spin te doen, doet ie uit de kunst op de plaats. Ook met dat beetje wind van vandaag, kortom goede investering! :p

    Pluimpje voor Frans (FB-Models) :banana:

    Grtz,
    Emile 8)
     
  19. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    De nu volgende foto's laten nog eens zien waarover deze topic gaat. :p

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Grtz,
    Emile 8)
     
  20. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    mooi hoor!! :yes:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina