"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 2

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door GJVO, 20 jan 2004.

  1. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Hoi Iwan!

    Ik hoop dat ik hem voor a.s. vrijdag af kan krijgen.

    Wat ik nog moet doen:

    1 vleugel, romp en empenage nog kleuren (vandaag)
    besturing inbouwen (vandaag)
    cockpitkap vastplakken (vandaag)
    vleugels aan romp plakken (morgen)
    spandraden (overmorgen)
    Stabilo hoogteroer aan de romp plakken. (overmorgen, wordt een gedoe, want droog passen laat zien dat ie helemaal scheef zit)
    stuurstangetjes maken. (donderdag)

    Strakke planning, maar zou moeten lukken.

    Marco
     
  2. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Als ik geen tegenslagen tegen kom zou ik morgen moeten kunnen vliegen.

    hoogteroer nog vast tapen
    besturing inbouwen
    spandraden
    stuurstangen
    lipo accubakje

    Ik ben redelijk tevreden tot nu toe, maar door de lijmproblemen in het begin is het geen perfect rechte kist geworden... Maar ik heb de afwijkingen zoveel mogelijkweten te beperken. Vleugels, kielvlak en stabilo zitten wel recht ten opzichte van elkaar.

    Het wordt tijd dat ik eens ga uitzoeken hoe ik hier foto's kan plaatsen :)

    Marco
     
  3. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    hehe het is gelukt een foto te uploaden..

    [​IMG]

    Vleugels zitten hier nog los, het stabilo/hoogteroer ligt bovenop de vleugel. Wijzer staat op 220 gram :)

    Marco
     
  4. Phoenix

    Phoenix Guest

    Goed bezig Marco.

    Ik heb mijn ulti niet vliegklaar voor morgen (gear is stuk, iets te langzaam aangevlogen voor landing, stall op 60cm hoogte -> krak...), maar als het me lukt kom ik wel even naar de maiden kijken!
     
  5. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Hm...

    VO belde net en moest even een emailtje schrijven, Ik moet nu alleen de besturing en stuurstangetjes nog doen...komt wel goed, denk ik.

    Marco
     
  6. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Ha! Hij heeft gevlogen! (eindelijk)

    (waar was je nou Iwan?).

    Ondanks dat ie zeker niet perfect is gebouwd, vloog ie gelijk goed, ik hoefde nauwlijks te trimmen. Wel wennen met het gas dat als je gas er afhaalt het tuigje ook gelijk stilstaat.

    Motortje T6/3D is sterk zat met 2 lipo's 880Ma 12C/16C en 10x4.7 prop. Vliegtijd tussen de 10 en 15 minuten wat betekend ongeveer 4 a 5 amps gemiddeld. Accu was wel lekker warm aan het eind. 2 accu's, dus net genoeg voor in de pauze ;-)

    Ook de spandraadjes stonden slap aan het eind, maar dat kwam omdat een van de driehoekjes waarmee de veiligheids spelden worden vastgezet steeds losgaat. Daar moet ik dus nog even wat aan doen.

    Oh ja, mijn Ultimate is uiteindelijk op 240 gram uitgekomen.

    Maandag weer!

    Marco
     
  7. Phoenix

    Phoenix Guest

    Sorry, we waren in een winglet discussie beland, dus de tijd liep ongemerkt door.

    Hij is dus nog heel! Da's mooi. Heeft Peter ook nog gevlogen?

    Maandag weer? Is de hangaar dan leeg? Dan kan ik van het weekend het gear repareren en kom ik ook wel die kant op.
     
  8. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Voor de zekerheid even in de planning gekeken, maar Maandag staat er een kist in de schuur, dus dan kunnen we niet vliegen. volgende week vrijdag pas weer. Vaak is maandag de hangar tot na de lunch leeg

    Ja hij is nog heel, maar het heeft een paar keer een haar gescheelt! :D. Peter heeft niet gevlogen.

    Marco
     
  9. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Op verzoek wat foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groeten,

    Marco
     
  10. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    wat voor prop zit daar op?
     
  11. Phoenix

    Phoenix Guest

    10x4.7
     
  12. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    op een 6/3D kan je beter 8x4*3 nemen
     
  13. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    niet op 2s
     
  14. Phoenix

    Phoenix Guest

    Zelf vlieg ik met een 9x4.7 op 2S, gaat prima.
     
  15. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Ok,


    Het was een weloverwogen besluit een 10x4.7 te nemen, aan de hand van een tabel die ik ergens op internet had gevonden. Voor de 6/3D kwam de 10x4.7 als meest efficient uit de bus op 2S. Ik kan alleen die tabel nergens meer vinden.

    Ik heb eens precies gemeten hoe lang ik nu doe op een accu..Motor ongeveer op half gas..af en toe wat meer, af en toe wat minder, ook af en toe van nul naar vol gas..tegelijkertijd ook mijn servos de hele tijd bewegen..

    Na 15 minuten en 57 seconden begon de soft cut-off zijn werk te doen.

    Dit komt neer op ongeveer 3.3 ampere gemiddeld.

    Ik geloof dat dit wel een goeie combi is zo.

    Marco
     
  16. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Hoi,


    Vanmiddag was het helemaal windstil, en heb ik buiten gevlogen, op een braak liggen terrijn hier in de buurt, met geasfalteerde weggetjes.

    Het ging best goed, totdat ik inverted vlak over mijn hoofd vloog en met het omdraaien ik de controle verloor en de ultimate hard in aanraking kwam met een stoeprand.... dat was het dus voor vandaag.. Motor schot is uit de romp gescheurt, propeller gescheurd, en nog wat scheurtjes in de romp.. Dat wordt dus plakken van de week.

    Naja, het mooie is er dus alweer af.

    Marco
     
  17. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    [​IMG]
    MK IIIIIIII ofzo:p
    hopen dat hij vliegt
    22e indoor dus moet hij het bewijzen
    dit is de zwaare
    ik wil nog een lichte bouwen voor alleen binnen :D
     
  18. Nico Peursum

    Nico Peursum

    Lid geworden:
    5 aug 2003
    Berichten:
    501
    Locatie:
    Emmeloord
    Ziet er mooi uit raymon! Ik heb vandaag mijn (gerepareerde) ultimate weer ingevlogen met de nieuwe cellen. ging weer als vanouds
     
  19. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    welke cellen nico?
    ik wil dit als de zwaare beschowen en een nieuwe bouwen voor de shocky setup
    ik ben er zaterdag wel de 22e


    owja met school
    ik heb er morgen een gesprek over met school
     
  20. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    zo na gister indoor te hebben gevlogen moest ik weer een nieuwen maken
    stuurfoutje in een roling circel:(
    dus ik lijm die ene maar daar door is hij net iets te zwaar:(
    ik was al bezig met een andere met spuiten en dit is het resultaat...
    [​IMG]
    jammer dat het rood niet de goeie kleur is:(
    servo`s motor+reg ontvanger is die 166 gram
     

Deel Deze Pagina