Ultra beginner

heeft iemand een idee voor mij voor een beginners vliegtuig??en zender ik heb namelijk geen idee wat ik moet kopen en hoe veel het gaat kosten ik weet wel 1 ding het moet niet te duur zijn niet duurder dan 200 en als het echt moet, duurder. maar het moet wel goede kwaliteit zijn....en geen complete set

alvast bedankt

Een hoop eisen.......

Maar eerst: Ga naar een club!!!!!

Ik zou voor de easy star gaan een super ding. Iedereen is er tevreden over! Als je nog verder wilt gaan met vliegen kijk dan bijv naar een mooie computer zender als de cockpit of een futaba ff9. Als je alleen maar simpel met 1 kist wl vliegen kun je het beste voor een 'normale' zender gaan zonder modelgeheugen, comp. en digitale trim. De kwaliteit hiervan is voldoende maar zeker niet gelijk aan een goede en bekende com. zender. Maar als je geen complete set wilt. En een beetje degelijke spullen reken dan maar op 300 euro

hier een lijstje met alles wat je nodig hebt:

zender
accu (lipo)
lader(lipo)
ontvanger
2 micro servo's
kristal setje
regelaar
stukje lectriciteits draad (voor de easy star vanaf 75 Watt)

goudcontactjes(heb ik eigenlijk niet :oops:)
eventueel spannings bewaker (liposaver)
zender accu lader.
lijm ( CA+ versneller)-seconde lijm
krimpkousjes
en wat gereedschap en vooral kennis. Lees eerst eens de volgende draadjes door:

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=11425

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms_view_article.php?aid=28

www.mpx-easystar.de

en nogmaals: zoek een club dat is ongeloofelijk belangrijk. Iemand die je leert vliegen zodat je al je spul niet kapot vliegt en een negatief beeld krijgt van vliegenen de adviezen zijn ook altijd handig. Veel mensen denken zelf te kunnen keren vliegen maar dat is niet zo. Het draait BIJNA ALTIJD uit op een crash. suc6 met het beslissen!

gr,

niels

Hoi, Niels heeft gelijk. De Easystar is een goede beginner maar ik wil je attent maken op de Piper Cub van Multiplex. Deze is kompleet met Nikkel Metaalhydride akku`s, lader en Pico zender te koop voor, ik dacht zo rond de 200 euro. Kijk eens op www.multiplex.de
Ik heb met dit kistje leren vliegen, leuk als je eens wat anders wilt.
Het is een stabiel kistje (bovendekker) waar je ook errug langzaam mee kan vliegen. Als je er een brushless motor (fietsbel) in zet kun je makkelijk vluchtjes van 20-25 minuten mee maken. Ook kun je kiezen voor de Easy-Glider, de grote broer van de Easy-Star.
En aub niet gaan wildvliegen, ga ff naar een club. Daar helpen ze je zeker verder.

Het easystar all-in pakket kost ook net geen 200 euro (tenminste bij W&W modellbau). Als je dat op de zaterdagochtend om 10:00 uur in de winkel ophaalt kun je rond 13:00 uur heel makkelijk je eerste vluchten maken onder begeleiding van een ervaren instructeur.

hey,

harstikke bedankt voor jullie snelle reactie ik zal zeker wat aan jullie advies hebben...alleen ik woon in brummen en daar zit geen club in de buurt

ik heb bij w en w modelbau gekeken en daar staat wel een uitleg bij maar...daar begrijp ik niet zo veel van en kan ik die zender nog gebruiken als ik anders wil gaan doen...

ik heb bij w en w modelbau gekeken en daar staat wel een uitleg bij maar...daar begrijp ik niet zo veel van en kan ik die zender nog gebruiken als ik anders wil gaan doen...

Tja, moeilijk te zien welke zender ze er bij leveren. Wil je het ding ook nog voor andere modellen gebruiken dan moet ie wel minimaal 4 of meer kanalen zijn.
Let er op op dat ie voor 35 Mhz geschikt is. Deze frequentie is namelijk speciaal voor modelvliegen.
Persoonlijk denk ik dat je beter alles los kunt kopen, zo kan je exact nemen wat je wilt. In zo`n pakket zitten altijd dingen waar je later spijt van kunt krijgen. Als je bijvoorbeels je akku`s los koopt kan dat soms een stuk goedkoper zijn.
Trouwens, even los van alle aankopen. Kijk even of je W.A. verzekerd bent en informeer even of modelvliegen in het pakket zit. Dit om achteraf een hoop ellende te voorkomen.
Succes,
Ron

Hallo, ik ben in december begonnen en had via Marktplaats een set met vliegtuig motor servo's zender accu's gewoon helemaal compleet voor nog geen 200 € , er komt natuurlijk altijd nog weer meer bij kijken maar er staat genoeg te koop op marktplaats etc.

Back