ultra duo plus 30 lader te modificeren?

Ik heb een wat oudere ultra duo plus 30 lader die een 1/2 C laadstroom geeft wat betreft de ingestelde laadstroom voor lipo's betreft.Is deze te laten modificeren naar 1C laadstroom?De nieuwe versie doet n.m.l wel 1C laden!

Helaas, dit is de enigste Graupner/Schulze-lader die niet updatebaar is:

Nicht alle Graupner Ladegeraete sind aus unserer Entwicklung und
Fertigung, sondern nur die oben erwaehnten Geraete.
Das #6416 Ultra Duo Plus 30 koennen wir weder reparieren noch
Upgraden!

Lijkt me sterk dat deze lader een wegwerp product is omdat die ook niet te repareren valt als ie kapot is.Waar heb je deze info van.Ik heb op de side gekeken maar heb niets kunnen vinden.

Je moet bij het instellen van die lader de capaciteit van de LiPo aangeven, neem ik aan? En de lader gaat dan laden met 0.5C?

Dan zou je de dubbele capaciteit in kunnen stellen, dus in geval van een 1000mAh LiPo stel je 2000mAh in. In dat geval gaat ie dus laden met 0.5C = 1A en dat is dus 1C voor een 1000mAh LiPo.
Overladen zal niet gebeuren, een Lipolader laadt altijd tot 4.2V per cel en slaat af als de laadstroom is afgenomen tot 1/10 of 1/20 van de ingestelde stroom.

Wat jullie zeggen is allemaal waar maar daarom heb ik ook gevraagt of deze bij de TD te modificeren is naar 1C laden voor lipo's.De nieuwe versie van deze lader laad n.m.l wel met 1C volgens de gebruiksaanwijzing.
Wat ook door een mede hobbyist wordt gemeld is dat als ie kapot is is deze lader niet meer te repareren!Dat vindt ik zeker raar!

hannesie zei:
Lijkt me sterk dat deze lader een wegwerp product is omdat die ook niet te repareren valt als ie kapot is.Waar heb je deze info van.Ik heb op de side gekeken maar heb niets kunnen vinden.

Dat is info die van de website van Schulze komt. Schulze kan deze lader dus niet repareren, maar ik neem aan dat Graupner zelf dat wel kan.

Mijn oude duo 30, met de oude software dus, is een tijdje geleden nog gerepareerd. Ik had zelf de voeding per ongeluk op 22~24V staan ipv. 12V. :(

Voor de Ultra Duo Plus 30 biedt Graupner wel een soort van upgrade aan, maar de kosten gaan dan richting € 100,- en dat loont niet echt. Voor deze upgrade moet de lader ingestuurd worden naar Graupner. Dit kan via de Nederlandse servicedienst. In Duitsland wordt de lader dan omgeruild voor een nieuw type.

Corrien zei:
Voor de Ultra Duo Plus 30 biedt Graupner wel een soort van upgrade aan, maar de kosten gaan dan richting € 100,- en dat loont niet echt. Voor deze upgrade moet de lader ingestuurd worden naar Graupner. Dit kan via de Nederlandse servicedienst. In Duitsland wordt de lader dan omgeruild voor een nieuw type.

Hallo Corrien, dit is nieuw voor mij.
Het is in ieder geval zo dat Schulze de lader ongerepareerd en niet geupdated aan de afzender retourneerd met de verwijzing naar hun Website zoals in mijn eerste antwoord vermeld.
Het lijkt mij dus duidelijk dat dit geen Schulze produkt is.

Natuurlijk is dit geen Schulze produkt. Daar lijkt het dan ook niet op.

De benaming lijkt echter veel op de MC Ultra Duo Plus, die Graupner ooit in het programma heeft gehad. Deze lader werd door Schulze gefabriceerd, maar dat is al weer heel wat jaren geleden.

Back