ultra flash

Wat is jullie mening om een VT80 in een ultra flash te bouwen?

Ik vlieg van gras +/- 110 mtr, gaat dit wat worden of kan ik beter ff geduld hebben tot er een P140 is??
 
Diezelfde vraag heb ik ook al eens aan enkele eigenaren van een Ultra Flash gesteld (omdat ik in het bezit ben van een KingTech K80). Het antwoord was duidelijk; voor een grasbaan gaat dat zo goed als zeker niet mogelijk zijn. Ook in de lucht komt de kist met een 8kg torretje, eigenlijk power te kort. Of je zou alleen rustig rondjes moeten willen vliegen....
De ondergrens is toch wel een 10kg turbine (zeker vanaf gras!).
 
Diezelfde vraag heb ik ook al eens aan enkele eigenaren van een Ultra Flash gesteld (omdat ik in het bezit ben van een KingTech K80). Het antwoord was duidelijk; voor een grasbaan gaat dat zo goed als zeker niet mogelijk zijn. Ook in de lucht komt de kist met een 8kg torretje, eigenlijk power te kort. Of je zou alleen rustig rondjes moeten willen vliegen....
De ondergrens is toch wel een 10kg turbine (zeker vanaf gras!).

Hmm, was ik eigenlijk al beetje bang voor....
Was idd. ook beetje vragen naar de bekende weg.....

Maareuh, bedankt voor je reactie ;)
 
Thanks Berto!!

Nu maar snel verder bouwen :-)


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full
full
full


Na een onderbreking (Carf Extra330SC) weer verder met de Flash.

Alle gaten in de tanks dicht gemaakt, had 7 lekken in totaal, in de 2 sadle tanks en de main tank :( Moet de wing tank nog controleren………
De by-pass pas/op maat gemaakt en uitgelijnd.

Ben toch zachts gezegd niet echt heel erg te spreken over de Carf kwaliteit :(
Had meer verwacht van zo'n "top" merk.
Tis niet dat het heel slecht is maar je ziet echt duidelijk de sporen van massa productie helaas…...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ha, de "rocket science" is onder de knie ;-)

Jammer van de kwaliteit door die massa productie :-(
 
full
full
full


Nu een oplossing vinden voor deze puinhoop.

En vandaag de pootjes geïnstalleerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Saddle tanks en full ducting

Edwin,
Pas op met saddle tanks en full ducting.

CARF adviseert de duct te verwijderen als je de saddle tanks gebruikt.
De tanks komen behoorlijk klem te zitten.
Ik heb bij mij ook de ducting eruit gehaald.

Binnenkort maar eens samen knallen?
Jouw Kingtech tegen mijn Merlin... :D

1510741_10202258134268113_556409152_n.jpg
 
Hey Cliff,

Is idd. mega "cramped" zo met die duct er in.
Heb op de sadel's al een extra matje gelamineerd daar waar de contact punten met de duct zijn. Moest sowieso om alle lekken a fabriek te dichten ;-)
Het begint aardig op te schieten nu dus idd.

Say where and when ?!? :-)
 
Even een speel, naloop, ouwehoer middagje :D

Ultra%20Flash.jpg


Gné gné

Pure lampenolie, rook goed, vlammen ook trouwerns :lol:
OF de samenstelling aanpassen of iets minder olie inspuiten ;-)


Even spelen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een speel, naloop, ouwehoer middagje :D

Ultra%20Flash.jpg


Gné gné

Pure lampenolie, rook goed, vlammen ook trouwerns :lol:
OF de samenstelling aanpassen of iets minder olie inspuiten ;-)


Even spelen:

Als je rook wil maken diesel vermengen met ontkistingolie half half. Dan krijg je pas echt rook en geen vlammen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Theo,

Het resultaat met de PowerBox Bluemax rookolie is ook goed.
Edwin wilde echter ook eens kijken wat lampenolie deed, dat weten we nu :cool:

Zal weer eens die ontkistingsolie pakken, heb daar nog een paar liter van staan en gaan we nu ook weer eens mee aan de gang.

Grt,
Berto.
 
Laatst bewerkt:
Ontkistings olie?? wasdadan?? waar haal je dat dan??

Die Powerbox muk die rookt echt belachelijk, echt niet normaal, alleen de prijs van die bende is nou ook niet echt dat je zegt van…..:(

Maar kennis van me is een lab-rat en hopelijk gaat die binnenkort ff uitvlooien wat het nou precies is ;)
 
Laatst bewerkt:
Word gebruikt in de bouw om de bekisting van de beton constructie mee te olien zodat de boel makkelijker los komt.
dacht ik:)
heb je die muk nog niet opgestookt Berto8O8O
 
Back
Top