Sub 250 Ultra light Cub (slow flyer)"3mm depron en druppelfolie"

Discussie in 'Sub 250' gestart door helixer, 21 jun 2021.

  1. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Thanks........:beer:
     
  2. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Hoe is hier de stand??
     
  3. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Is wachten op mijn setup. Motor, esc en ontvanger combi lag bij de douane. Ik moest inklaringskosten betalen, maar ik dacht: Ik betaal wel als ik het pakket ophaal bij het depot hier in Huizen, dat kon dus ook. Helaas pakket is nu in een soort loop terechtgekomen en gestrand in een distributiecentrum. Daar ligt het al 6 dagen. Ik heb al gebeld, maar ik krijg het niet voor elkaar om het daar los te peuteren. Even afwachten dus en anders mijn verlies pakken en de hele zooi opnieuw bestellen. Ik was niet verzekerd. :(
     
  4. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Heb je niet met creditcard betaald want dan is het verzekerd. Ik betaal dit soort zaken altijd met mijn creditkaart..

    Tracking moet je nooit geloven, kan zomaar morgen op de mat liggen..

    Sterkte dan..
     
  5. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Nope :(
     
  6. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Geduld raakt op, de hele zaak ligt nog steeds bij het depot en ik krijg het niet aan de praat. Ik heb nu een nieuwe set bestelt. Mocht ik de vastgelopen set alsnog binnen krijgen dan gaat ie vast nog een andere bestemming krijgen. Plannen en ideeën zat mijzelf kennende. 's kijken hoe dit afloopt.
     
  7. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Sneu.. Ik hoop dat het alsnog op je deurmat valt. Mijn servo,s zijn ook nog terecht gekomen.. Bel anders eens met het afhaalpunt bij jouw in de buurt of ga erlangs. Ik heb ook al een paar keer gehad dat ze geen briefje bij me ingegooid hadden toen ik niet thuis was en daarna het pakketje afgegeven hadden bij het afhaalpunt.. Belde een mevrouw dat er een pakketje al 2 weken lag en als ik het niet gauw ophaalde het teruggestuurd werd...
     
  8. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Bij het afhaalpunt ben ik al 2 keer geweest. Het komt volgens mij door die nieuwe wet die vanaf juli in werking is getreden. Namelijk dat je inklaringskosten moet betalen voor je kleine pakketjes.
    (citaat) Let op: Vanaf 1 juli 2021 gelden er nieuwe regels als je iets koopt uit een land buiten de Europese Unie. Je betaalt dan altijd inklaringskosten, dus ook bij een waarde lager dan 22 euro. ... Volgens PostNL gaan consumenten vanaf 1 juli 2021 dus óók inklaringskosten betalen voor bestellingen met een beperkte waarde.(einde citaat)

    Ik wilde dat betalen bij het afhalen, en toen ging het mis. Pakketje zou terug gaan naar China, maar daar had ik een stokje voor gestoken. Toen kwam mijn pakketje in een soort loop om vervolgens vast te komen zitten in het distributie centrum. En niemand die me kan helpen, schiet mij maar lek.
     
  9. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    shit man, bij mij komt vooralsnog alles gewoon aan wat ik voor 1 juli besteld heb.. Stekkertjes pull pull draad knijphulsjes enz. Vreemd Alles bedragen van niks..

    Uiteindelijk moeten we toch de Coronacrisis zelf betalen, dit is 1 van de methoden.. Jammer..
     
  10. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Eindelijk heb ik de spullen binnen. De setup heb ik opnieuw moeten bestellen, want postnl is gewoon mijn pakketje kwijt. Maar ik laat het er niet zomaar bij zitten, is toch een dikke 40 euro.


    De setup. Servo kabeltjes moest ik verlengen en natuurlijk zat de min en het signaal precies andersom. Lekker standaard allemaal, dus alles weer los en opnieuw moeten solderen. Het binden ging ook niet vanzelf, maar uiteindelijk is ook dat weer goed gekomen.
    [​IMG]

    Rudder en elevator servo inbouw en centreren. Pushrods zitten kruislinks gemonteerd, zo komt het beter uit.
    [​IMG] [​IMG]


    Aileron servo's inbouw:
    [​IMG]

    Tot zover. Het gewicht is nu met setup(zonder motor) en pushrods 57 gram:
    [​IMG]

    (Wordt vervolgd) Helixer
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2021
    E.hof, Cnn en ramses vinden dit leuk.
  11. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.089
    Locatie:
    N. Brabant
    Hoppa, goed bezig :thumbsup:

    Ik had ook inklaringskosten op een pakketje uit de UK, het bedrag was gelijk aan de som van de bestelde onderdelen :hammer:
    Maar fijn dat je weer verder kan!

    Groeten, Ramses
    .
     
    helixer vindt dit leuk.
  12. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Dank je..........overigens bij Banggood zitten sinds kort de btw en inklaringskosten bij de prijs inbegrepen. Was deze setup eerst rond de 41 euro, dat is nu rond de 44 euro. De prijzen verschillen per dag daar, vanwege de dagkoersen natuurlijk.
     
    ramses vindt dit leuk.
  13. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Sterker nog als je een kwartier later hetzelfde artikel opnieuw bekijkt is het ineens fors duurder, meerdere keren meegemaakt.. Dus eerst je cache geheugen leegmaken..

    Wordt mooi en 57 gram is niets...
     
    Cnn vindt dit leuk.
  14. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Dank je...................met dit soort projecten is 1 gram plotseling veel. Van 5 gram begin je te schrikken en met 10 gram een NO GO!! ;) 100 gram is gewoon loodzwaar..................:D
     
  15. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Vandaag de boel afgerond. Alles bij elkaar, met lipo, kom ik op 99,4gram. Ha, lekker net geen 100 gram.

    Dichtmaken achterkant van de romp:
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Was nog even spannend hoe ik uit zou komen me het CG punt. Gelukkig kwam dat precies goed uit en kon ik het lipo compartiment voorin bouwen:
    [​IMG]

    Zo staat ie er nu bij:
    [​IMG]

    Video:


    Hier in goed gezelschap:
    [​IMG]

    Nu eerst de maiden vlucht en dan nog eens kijken of er een landingsgestel onder kan. Dat wordt nog een lastig klusje, immers de romp is vrij fragiel, dus af dat iets gaat worden is nog te bezien. Als ik de bodem van de romp ga verstevigen en er een landingsgestel onderbouw zullen de grammen me wel om de oren vliegen....................

    Op naar de maiden flight...................:p
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2021
    Cnn en E.hof vinden dit leuk.
  16. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Ziet er goed uit en leven zit er ook genoeg in. Als je 2 rolroer servo's gebruikt heb en het kan met je zender zou ik nog flaps inprogrammeren ... Dus de rolroeren beide iets laten zakken, zodat ie nog langzamer kan vliegen..

    Ben benieuwd hoe het vliegt...
     
  17. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Flaperon bedoel je. Ja, dat was ik inderdaad ook al van plan. In het verleden met wat grotere vliegtuigen ook gedaan. Flaps omhoog en vol up geven en je krijgt een prachtige strakke landing.
     
  18. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Gelukkig, na al mijn wekelijkse telefoontjes met postnl en mijn mails met Banggood komt het verhaal van mijn vermiste pakketje toch nog tot een goed einde. Dit mailtje kreeg ik vanmorgen:

    Dear Customer,
    Thank you for your e-mail.
    We are sorry to hear that your order 100950628 was returned due to you did not pay processing fee charged by your local post office in time.
    Would you please accept a refund? The item in your order is currently out of stock and for this reason we cannot send you a reshipment.


    Mooi toch?
     
  19. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Goed nieuws... Voelde me al bijna schuldig omdat ik het had gepromoot..
     
  20. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Haha, nee hoor, je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen, ik bestel daar al zo lang en zo veel. Ik wil geen reclame maken, maar de service en garantie bij Banggood is werkelijk fantastisch. Ik had een klein jaar geleden een zender besteld, maar die bleek niet goed te functioneren en ik kreeg gewoon mijn geld terug gestort en de zender mocht ik houden. Terug sturen is natuurlijk geen optie. Zo heb ik meerdere voorbeelden. Maar in dit geval was postnl de schuldige en Banggood zorgt voor de service, daar kan postnl nog een puntje aan zuigen. Zelfs al zou het pakketje niet te zijn terug gestuurd ben ik er van overtuigd dat Banggood over de brug zou komen. Maar ik laat het er natuurlijk niet zomaar bij zitten, je moet er wel achteraan.
     

Deel Deze Pagina