Ultra Micro Habu EDF Jet AS3X Gyro

Hallo allen.
Vliegt er inmiddels al iemand met dit toestel:

Ultra Micro Habu EDF Jet AS3X Gyro

Ben erg benieuwd naar de ervaring ermee en helemaal in vergelijk met de Micro MIG van E-flite.
Vr Gr D

Ja, dat geloof ik ook en deel je mening.
Maar ben eigenlijk best wel nieuwsgierig naar een piloot die al met dat kleine wonder heeft gevlogen.
Mede omdat ik verleden jaar met de E-flite MIG heb gevlogen en die best wel een mooi vliegbeeld had.
Enige nadeel vond ik het te weinig vermogen van die MIG.
Vraag me dus af hoe het zit met de Habu.

Gisteren weer na lange tijd mijn Parkzone Micro Stryker en HobbyCity Radjet420 laten vliegen.
Ging weer als vanouds en wat benne ze toch lekker.
De Parkzone Micro Stryker heb ik gewoon stock en is al een erg oud beestje.
Na 2 Mid-Airs en vele reparaties ziet zij er optisch niet fraai meer uit maar vliegt nog steeds als een jonge deerne van 18 jaar.
De Hobbycity Radjet420 vlieg ik op zowel 3S als op 2S Lipo.
Verschil in Lipo packs is niet erg groot, maar met 3S is er net iets extra power op doorvlucht.
Al met al vliegen ze beiden zeer prettig, de Parkzone Micro Stryker heeft mijn voorkeur.
Vind dat toestel net iets fijner vliegen en minder nerveus dan de Radjet420.
Maar om ze beiden af te wisselen is ook prettig want ze zijn in model optisch erg verschillend.
Hoop dat er binnenkort iemand reageert met zijn Micro Habu.
Hoor er graag een mening over.
Vr Gr D

Och wat jammer dat er tot op heden nog niemand heeft gereageerd die vliegt met de Micro Habu.
Is het dan zo'n toestel dat niet echt geliefd is bij de piloten?
Het toestel loopt inmiddels al een tijdje mee dus daar kan het niet aan liggen.
Ik wacht geduldig af.
Vr Gr D

Heb er al een poosje een. Stock op 2S zeker sneller dan de Mig en een prachtig vliegbeeld. 3s vereist helaas meer ingrepen dan bij de Mig omdat de brick helemaal is ingesloten met schuim en de koeling dus knudde is.

Op Rcgroups as usual een bak aan informatie vwb tuning tips over dit kleine kistje. Het is echt te hopen dat Eflite de volgende UMX gewoon stock geschikt maakt voor 3S met bijbehorende fatsoenlijke snelheid.

Was toevallig van plan er morgen weer eens mee te gaan vliegen. Misschien zet ik m dan wel te koop hier. Vlieg laatste tijd alleen nog maar met m'n 50mm EDF Skyangel kistjes op 4S, das pas fun !

Zal het indoor ook zeker leuk doen ja !
Het toeval wil dat er nu een wat minder chique maar voordelig exemplaar in de Te Koop hangaar staat.....

Ik heb sinds gister de Habu in mijn bezit. Vlieg nu ook al een tijd met de MiG en die bevalt me zeer goed. Heb nu 6 vluchten op de Habu zitten en moet zeggen dat hij echt heel strak vliegt! Ook stabieler en wat minder gevoelig voor turbulentie en harde wind dan de MiG lijkt het wel, ondanks dat ze allebei AS3X hebben.
Over het algemeen vliegt de Habu scherper, iets sneller en strakker dan de MiG, al vliegt deze al erg goed. MiG heeft in de bocht wel eens de neiging op zijn staart te hangen, Habu heeft dat nauwelijks.

Handstart als gewoonlijk: vliegt gewoon weg uit je hand met volgas :)
Achter aan de staart vasthouden en weg is die! Leek me eerst niet goed, omdat ik dacht dat hij bij het gooien naar voren zou vallen, vanwege de wat zwaardere neus, maar dit gebeurt niet.
Binnenkort met wielen starten en landen!

Luc

Hallo allen.
Hier even mijn relaas bijschaven over de E-flite micro Habu.
Vlieg er de laatste tijd veel mee en toestel bevalt zeer goed.
Vind de E-flite micro MIG-15 ook prettig maar de Habu toch iets fijner.
De habu vliegt inderdaad strakker en vlotter dan de MIG-15.
Ondanks dat de MIG-15 ook een zeer mooi vliegbeeld heeft voor een micro toestel van onder de 100gram.
Hoe kunnen ze het zo maken vraag ik me vaak af als ik ermee vlieg.

Ik vlieg mijn micro Habu op een Turnigy Nano 2S 300Mah Lipo packje en kan volgas 3 minuten vliegen.
Met half gas en gedoseerd krap 4 minuten maar vaak is het 3 minuten dikke schik hebbende van deze micro Habu.
Zelfs met wat wind erbij vliegen de micro Habu en micro MIG-15 behoorlijk strak.
Vind het een verbazend fenomeen dat die 3 assen Gyro zo goed zijn werk kan doen.
Zijn er hier nog andere piloten die net als ik ook nog regelmatig vliegen met hun micro Habu?
Vr Gr E

Tjemig................
Helaas weinig andere piloten die net zoals ik zeer content en happy zijn met de micro Habu.
Toestel vliegt werkelijk als op rails en zelfs met wat wind erbij lekker strak voor 100gram.
Hoe kunnen ze het maken.
Vr Gr E

Back