Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Peter Pankras zei:@peter, (leuke naam)
kortom vragen genoeg..
Peter Pankras zei:@peter,
Hoeveel vlieguren moet je bijvoorbeeld jaarlijks gemaakt hebben etc?
Peter
Een RPL-MLA is tegenwoordig het "ultralight vliegbrevet". je moet wel het PPL theorieexamen doen.Ik hoorde laatst de volgende informatie over ULV's en brevetten. Het schijnt dat je met een RPL zonder meer (na uitchecken) op een ULV mag vliegen, terwijl je met een (hogere) PPL weer examen moet doen...
Tevens mag je met de RPL op een ULV heel europa doorcrossen, terwijl je op een GA vliegtuig de grens niet over mag...
Rico van Dijk zei:Een RPL-MLA is tegenwoordig het "ultralight vliegbrevet". je moet wel het PPL theorieexamen doen.Ik hoorde laatst de volgende informatie over ULV's en brevetten. Het schijnt dat je met een RPL zonder meer (na uitchecken) op een ULV mag vliegen, terwijl je met een (hogere) PPL weer examen moet doen...
Bezit je al een RPL-SEP brevet, dan is het een questie van een praktijkexamen vliegen en je mag mla vliegen. overigens, voor alle RPL brevetten in NL is het PPL theorieexamen vereist.
Tevens mag je met de RPL op een ULV heel europa doorcrossen, terwijl je op een GA vliegtuig de grens niet over mag...
Deels waar, geld trouwens ook voor sportvliegtuigen, je kan toestemming vragen om de grens over te vliegen. maar dit is vrij beperkt. je mag tegenwoordig met een ulv op de groene velden van Nederland vliegen en met een RPL-MLA is het gedogen om de grens over te vliegen voor MLA is het wat makkelijker te regelen dan voor een SEP kist, omdat er geen PPL-MLA bestaat. vlieg echter niet met je nederlandse mla de belgische grens over, (of hooguit zoals velen doen zonder radiocontact, onder radarhoogte de ardennen over!!) dan heb je een probleem.
in het buitenland is je MLA een volwaardig vliegtuig, je mag ook gewoon op alle vliegvelden landen.
Rico