Ultramat 10 laadprogramma probleem

• Topicstarter Topicstarter jplorre
  • Startdatum Startdatum
J

jplorre

Guest
Hallo,

Ik heb mij zojuist een ultramat 10 aangeschaft om mijn Lithium-ion 1600 11,1 V op te laden. Deze batterij zat bij een tweedhands vliegtuig dat ik gekocht heb en van elektronica weet ik niet veel, vandaar mijn vraag.
In de handleiding van de ultramat staat dat het oplaadprogramma ENKEL toepasselijk is voor Lithium-Ion batterijen met een nominaal cell voltage van 3,6V en voor Lithium-Polymer met 3,7V per cel.
De batterij heeft 11,1V en is Lithium-Ion... Dat is 3,7 per cel. Kan ik deze lader gebruiken voor mijn batterij? Zoja moet ik dan op Ion- of op Polymerprogramma opladen?

Thanks,

jacob

Op Li-Ion laden is zeker veilig, in het slechtste geval zitten de cellen daarna niet helemaal vol.
Verder weet ik niet of er tussen het laden van Li-Ion en Li-Polymer een verschil zit. (naast het spanningsverschil van 0.1V/cel)

Aangezien je niet bekend bent met het pakket, best er het hele uur bij blijven terwijl je laadt. Liefst op een niet-geleidende en niet-brandbare ondergrond ook.

Skyrider zei:
(...)best er het hele uur bij blijven. Liefst op een niet-geleidende en niet-brandbare ondergrond ook.

De accu & lader, niet jijzelf hoor... :wink:
Bart

(sorry, kon 't niet laten)

de ultramat 10 zou goed moeten werken. Wel even op 'po' instellen als je de lipo's wil laden. Staat allemaal duidelijk in de gebruiksaanwijzing.

IS zeker weten geen probleem; ik heb hem ook en hij laad letterlijk alles wat ik wil. Doet hij ook nog eens heel netjes met allerlei begveiligingen dus dat zit wel goed! :wink:

gr,

niels

Back