Ultramat 14, computerladertje voor 12V/220V

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
P

Pjotrrr

Guest
Graupner komt met de opvolger van de Ultramat 10, ook dit is weer een zeer concurrerend ladertje dat behalve op 12 Volt ook tevreden is met een stopkontakt.
Laden Llipo's 1- 5s/5A, NiCad/NiMh 1-14/5A
Het is dus ook mogelijk om een losse lipo/NiMH/NiCad cel te laden, laadstroom is instelbaar van 100mA tot 5 A in stappen van 100mA
Deltapiek is ook instelbaar voor NiMH/NiCad
GEEN loodaccu of ontlaadprogramma's...
Prijs zal waarschijnlijk net als de "10" onder de 70 euro liggen

Ultramat%2014.JPG

nee, dit product is gepresenteerd op de Nurnberg beurs is duitsland. Kan nog wel enkele maanden duren voordat die er echt is.
Ik geloof dat de verkoper het over juni had. Maar dat is ff afwachten nog.

Met die adviesprijs hopelijk 70 in de winkels!
Voor wie nu een 220/12V lader nodig heeft is de Ultramat 10 dus een goede keuze...

ik wil weten hoeveel watt hij kan laden. 5 cellen 5A zegt niets :) Als dat 60W of meer is gaat er 1 mee deze kant op uit duitsland. Ik hoop al tijdens de beurs in dortmund ;)

Ikzelf heb de ultramat 10 en ben hier zeer tevreden over, goed voor zowel in als outdoor. Wat kan deze nieuwe meer dan de mijne?

De max laadstroom t.o.v. de 10 is verhoogd van 3 naar 5 ampere...

Pjotrrr zei:
De max laadstroom t.o.v. de 10 is verhoogd van 3 naar 5 ampere...

Mijn ultramat 10 kan ook laden aan 5 Ampere, op de site van graupner staat van 100mA tot 3A, maar als ik mijn lader bekijk, kan ik weldegelijk tot 5A gaan, net zelfs getest.

Zelf heb ik ook een Ultramat 10, PERFECT

Deze lader gaat echt alleen tot max. 3 Amp. hoor.
Daar zijn mijn accu's overigens zeer blij om!!

Roy

Ik ben sinds vijdag in het bezit van een 10, omdat ik geen zin had om te wachten op de 14, maar de mijne kan ook laden tot 5 Amp., zou het mischien een verbeterde versie zijn ???????? of zou het een fout in de nieuwe software zijn dat ie toch maar gewoon op 3 Amp. laad tewijl ie op 5 Amp. staat.

is het niet toevallig met inwendige voeding 3a
en met externe voeding [mits groot genoeg] 5a .
groeten wiebe.

Iemand hem al besteld hier? ik wil hem over een weekje gaan bestellen denk ik. enige winkel waar hij te krijgen is.
Is dit een betrouwbare duitse winkel?

ik zag hem ook net in het hobby in krantje staan voor ik dacht 77 euro nog iets...

Ik in dortmund eens shoppen voor een soort gelijke lader met net iets meer vermogen.

Heb vandaag een mail gehad van graupner. Vanaf april is hij weer leverbaar!

en misschien een domme vraag, maar wat heeft het wattage 50 w of 60 of meer watt te maken met het laden?

Ik wil hem voor sanyo racing packs gebruiken 2000ma.

Dus 6 cellen?

Groeten Faldo

Back