Ultramat 14 Plus - Geen tekst in de display

Ik heb een nieuwe Graupner Ultramat 14 Plus gekocht, na ontvangst heb ik hem aangesloten.
Volgens de handleiding moet je de DEC+INC knoppen ingedrukt houden en hierna inschakelen, dit heb ik gedaan.
Echter zie ik geen tekst verschijnen in de display, ook niet wanneer ik een aantal minuten wacht. De backlight (blauw) gaat dus wel aan, alleen geen tekst voor de setup of tekst voor een laadprogramma.

Is mijn lader gewoon defect geleverd of heb ik iets fout gedaan? Of is er eventueel bekend hoe ik de lader kan resetten bv. mbv. de knoppen.

Gr. Bas

Laatst bewerkt:
Ik weet wel zeker, dat je terug moet naar je winkelier. De lader hoort meteen met het oplichten van het backlight beeld te geven en te melden, dat-ie een Ultramat 14 plus is. Het gelijktijdig indrukken van inc en dec dient er vervolgens alleen voor om in het taalmenu te komen.

Uiteraard kun je de lader ook zelf insturen naar de servicedienst. Het adres staat op de achterzijde van de handleiding. Zo'n lader wordt dan vanzelfsprekend met voorrang behandeld.

Bedankt voor de reactie's. Aangezien ik deze lader heb besteld in Duitsland zal ik even kijken wat het makkelijkst/goedkoopst is om te doen. Verzendkosten naar het buitenland zijn immers hoger. Daarbij zal de winkel het ook weer doorsturen naar een servicedienst, door de extra tussenstop zal het alleen maar meer tijd in beslag nemen.

Even de reactie van de winkel afwachten, wanneer dit voor mij wat minder nieuws is dan zal ik contact opnemen met de servicedienst in Nederland ;).

In ieder geval bedankt!

Gr. Bas

Back